کد خبر 1133417
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
آکسیوس: اسرائیل ۱۱ سال در بحرین سفارت مخفی داشت

تارنمای «آکسیوس» در گزارشی با عنوان «سفارت مخفی اسرائیل در بحرین» فاش کرد که رژیم صهیونیستی از طریق یک شرکت پوششی به مدت ۱۱ سال «دیپلماسی پنهانی» را در بحرین پیش برده است.

به گزارش مشرق، این تارنمای آمریکایی روز چهارشنبه نوشت که این دفتر مخفی دیپلماتیک به مدت ۱۱ سال تحت فرمان رژیم صهیونیستی بود و هفته گذشته کانال ۱۱ اسرائیل گزارش کوتاهی در مورد آن منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر داخلی اسرائیل: حکام عرب مانند خر موسی هستند برای سواری گرفتن +فیلم

آکسیوس در گفت‌وگو با «منابع اسرائیلی و بحرینی و همچنین اسناد وزارت بازرگانی بحرین» به جزئیات بیشتری در این باره دست پیدا کرده است.

بنا بر این گزارش، مذاکرات در مورد بازگشایی یک دفتر مخفی دیپلمات در دیدارهای مخفیانه «تزیپی لیونی» وزیر خارجه وقت اسرائیل و همتای بحرینی وی «خالد بن احمد آل خلیفه» در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ آغاز شد.

آکسیوس نوشت: به گفته مقام‌های اسرائیلی، روابط نزدیک دو طرف که با تعطیلی دفتر دیپلماتیک اسرائیل در دوحه قطر همزمان شد، بحرینی‌ها را متقاعد کرد تا با بازگشایی دفتر مخفی دیپلماتیک اسرائیل موافقت کنند.

روز ۱۳ ژوئیه ۲۰۰۹ شرکتی به نام «مرکز توسعه بین‌الملل» در بحرین به ثبت رسید که یک شرکت پوششی برای دیپلماسی اسرائیل بود.

بر اساس اسناد دولت بحرین، این شرکت در حوزه‌های بازاریابی، ارتقای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری خدمات ارائه می‌کرد.

این شرکت تیپ خاصی از کارمندان را استخدام می‌کرد یعنی دیپلمات‌های اسرائیلی دارای تابعیت دوگانه.  

یکی از سهامداران این شرکت «برت جاناتان میلر» است که تابعیت آفریقای جنوبی دارد و در سال ۲۰۱۳ بعنوان سرکنسول اسرائیل در مومبای هند منصوب شد.

سهامدار دیگر، «ایدو موئد» تبعه بلژیکی است که امروز بعنوان هماهنگ‌کننده سایبری وزارت خارجه اسرائیل فعالیت می‌کند.

روز شنبه در منامه پایتخت بحرین و اندکی بعد از امضای بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی و بحرین درباره برقراری روابط دیپلماتیک، یک مقام اسرائیلی یادداشتی به وزیر خارجه بحرین داد که در آن خواستار افتتاح سفارت در منامه شده بود.

به نوشته آکسیوس، مقام‌های اسرائیل گفتند که به یُمن وجود دفتر مخفی، زیرساخت‌های سفارت تا حد زیادی برقرار است. یکی از این مقام‌ها به آکسیوس گفت: تنها کاری که باید بکنیم این است که نشانه روی درب را عوض کنیم.

۲۵ مهر ماه ۱۳۹۹ ( ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰)  در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیستها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

اکنون کارشناسان منطقه از عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با اسراییل با عنوان آشکارسازی نام می برند و معتقدند که این روابط در ۲۵ سال گذشته جریان داشته و اکنون آشکار شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احسان معتمدی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    اگر تمام کشورهای عربی سفارت داشته باشند و اگر هم انها تمام ارتش خودشان را بسج کنند برای دفاع از اسراییل ما بدستور امام خمینی اسراییل را نابود میکنیم و در این حالت دوستان او هم نابود خواهند شد
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    پس خاک بر سر حکام بحرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس