کد خبر 1133667
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد

نماینده مردم تهران در مجلس از تهیه طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس کلید خورد. 

وی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر اقتصاد آماده شده است، افزود: در حال حاضر برای این طرح در حال جمع‌آوری امضا هستیم و نمایندگان در حال امضای این طرح هستند. 

بیشتر بخوانید:

چرا نمایندگان مجلس خواستار استیضاح وزیر اقتصاد هستند؟

وی با اشاره به دلایل توجیهی نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد بیان کرد: مستندات فراوانی در خصوص ناکارآمدی و نابسامانی و تخلفات گسترده ای که در وزارت اقتصاد به ویژه در بحث خصوصی‌سازی و واگذاری‌هایی که وجود داشت، به دست ما رسیده بود و این مستندات و گزارشات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات -به عنوان بازوی نظارتی مجلس- به خصوص واگذاری‌هایی همچون هفت تپه و دشت مغان بود که منعکس شده لذا جمع زیادی از نمایندگان مجلس استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی را در دستورکار خود قرار دادند. 

وی اضافه کرد: علاوه بر بحث خصوصی‌سازی‌ها که با محوریت هفت تپه و دشت مغان است محورهای دیگری همچون نابسامانی ارز، بازار سرمایه و بورس و مواردی از این قبیل در زمره محورهای استیضاح است.

وی ادامه داد: ما در هفته آینده امضاها را تکمیل کرده و طرح استیضاح را به هیأت رئیسه مجلس به منظور تصمیم‌گیری و روال قانونی آن تقدیم خواهیم کرد تا به جریان بیفتد.

وی در خاتمه تأکید کرد که وزیر اقتصاد باید پاسخگوی این نابسامانی‌هایی که در بخش اقتصادی کشور رخ داده است و نتیجه سوءتدبیر ایشان و همکارانشان است باید پاسخگوی اینها باشد. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    3 0
    مشکلات بورس بررسی شود
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      استیضاح یک نوعی بازی سیاسی است که ازاولین روز مجلس حاضر مدام پخش میشود ولی هرگز عملی نخواهدشد
  • سلیمانی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام آقای نماینده مجلس که ممکن این مطلب بخونید. به خدا 30تومن جمع کردم و خودم هم سهامدارم و برای دیگران خرید میکنم. به خدا قسم بورس رو دولت داره مدیریت می‌کنه که ضعیف باشه و همیشه منفی. به خدا قسم مردم پول هاشون که جای نبود سرمایه کنن توی بورس آوردن حتی توی صندوق های سرمایه گذاری گذشتند ، بازهم همین شرکت های چندین ساله سرمایه گذاری هم دارن ضرر میکنم. بعد دولت میگه مردم بلد نیستند آخه حتی خود این شرکت های سرمایه گذاری هم دارن منفی میخورن. از شما نمایندگان مجلس میخواهیم اگر رئیس جمهور استیضاح نشد حداقل وزیر اقتصاد رو استیضاح بکنید .و همچنین حسابرسی کنید سازمان بورس را . چون واقعا این چهل سال مردم با انقلاب بودند و خیری از روحانی و مجلس لاریجانی ندیدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس