کد خبر 1133633
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کنکور نمایه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از تلاش کمیسیون متبوعش برای برگزاری کنکور نظام قدیم برای یک‌بار دیگر خبر داد و گفت: طرح حذف کنکور در دست تدوین است.

به گزارش مشرق، احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بررسی اصل برگزاری کنکور یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه برگزاری کنکور هزینه‌های زیادی دربرداشته، اضطراب و استرس بسیاری را برای داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها رقم زده و همچنین به درآمدزایی مؤسساتی خاص منجر شده است، در تلاش برای حذف آن هستیم.

بیشتر بخوانید:

منابع کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد

فلاحی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی کم و کیف حذف کنکور هستند و به‌طور حتم به‌زودی طرحی دراین‌باره تدوین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین جزئیات از نحوه برگزاری امتحانات امسال دانش‌آموزان

وی با اشاره به تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای تمدید کنکور نظام قدیم برای یک‌بار دیگر نیز گفت: هرچند برگزاری کنکور نظام قدیم هزینه‌هایی برای وزارت علوم و سازمان سنجش دارد اما مجلس در راستای تحقق مطالبات داوطلبان در تلاش برای برگزاری آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 2
    با سلام حذف کنکور تاثیر زیادی در جلوگیری از خروج ارز و پر کردن جیب های کشورهای بیگانه و مافیاهای گردن کلفت داخلی دارد تعجب می کنم از بی تدبیری مسولین
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 2
      احسنت.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      بابا کنکور خودش یه معلوله. علت چیز دیگه ایه. علت بوجود آمدن کنکور عدم توزیع عادلانه ثروت در مشاغل و همچنین محدود بودن آموزش دانشگاهی با کیفیت در کشوره. اینا رو ما میفهمیم اون مسئولا نمیفهمن! و در ضمن اگه کنکور رو بردارین ، کیا میخان برن شریف؟ ساز و کار غربال کردن جایگزین چیه؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 2
    اول کنکور ارشد را بردارید اگر جواب داد بقیه هم حذف کنید
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      1 2
      ارشد و دکترا باید مصاحبه محور بشن. فقط ممتازها برن بالا. کار خیلیها سخت تر میشه. چون معدل پایینها که رزومه قوی ندارن حذف میشن.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      ۲۰۲۷اونوقت برای کارشناسی خیلی ها هم کلک میزنن پول میدن نمره میخرن که معدلشون بالا بشه ، ارشد اکثرکارشناسی ها قبول میشن اون مابین آنرا و سراسری ، کنکورش اضافی ست
  • ناشناس IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    لطفا یه فکری هم برای بچه هایی که درس خون و با سواد بودند ولی صرفا به خاطر اینکه در کنکور رتبه خوبی نیاوردند و به علت ندانم کاری مسئولین به خاطر برگزاری کنکور سرنوشتشان به خاطر انتخاب رشته تحمیلی عوض شد بکنید
  • رها IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    اونوقت هر دانش اموزی نتونه معدل خوبی داشته باشه به هر دلیلی از درس خوندن زده میشه چون هیچ امید و انگیزه ای برای ادامه نخاهد داشت . کنکور اضطراب داره ولی یه فرصته، اونو از بچه ها نگیرین!!
  • کنکوری 1400 IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    تو رو خدا یکی بگه که ایا این کنکور برای نظام جدید دهمی. یازدهمی. دوازدهمی هم شامل میشه یانه؟
  • حصاری IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    با عرض سلام وخسته نباشید.ممنون از رئيس سازمان سنجش که واقعأ حال ما بدبخت بی‌چاره‌ هارو درک کرد.وکنکور نظام قدیم تمدید نکرد.انشاالله که عزیزترین کسش به روز ما بشیند .تا بعد مارا درک کند.ما که اجری نداریم.انشاالله خدا توفیقش دهد.که بیشتر در این بی‌رحمی شرکت کند.اما انسان نباید همیشه به فکر مال دنیا باشد.کمی هم رحم داشتن خوب است.
  • Mm IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    خدایی حتمن باید چند نفر سر کنکور خود کشی کنن تا مسعولین دست به کار شن ، از مردن این ادما چی گیرتون میاد ؟؟؟؟؟؟ اگه واقن به فکر مردمین ک نیستین چون خیلی از موسسه ها درامدشون سر همین کنکوره ، کنکور برداشته بشه ورشکست میشن هه ، مسئولین اگه بخان ی طرحی بریزن ۵ سال طول میکشه عملیش کنن ، جزاشو تو همین دنیا میبینن
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    وای به حال اینکه کنکور حذف بشه و معلوم نشه کیا با پارتی بازی هر دانشگاهی دلشون میخواد برن! اوضاع از اینی کهدهست فوق العاده نا عادلانه تر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس