کد خبر 1133603
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
چگونه هزینه قبض برق‌مان را کاهش دهیم؟

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکینی که میزان مصرف برق ماهیانشان کمتر از الگوی کم‌مصرفی باشد، مشمول تخفیف صددرصدی خواهند شد.

به گزارش مشرق،‌ مصطفی رجبی‌مشهدی با اشاره به اجرایی شدن طرح برق امید در کشور اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران با توجه به تقسیم کشور به ۵ منطقه مختلف جغرافیایی (۱، ۲، ۳، ۴ و عادی) الگوی کم‌مصرفی متفاوتی تعریف شده است، در مناطق عادی برای ماه‌های غیرگرم که از مهر ماه آغاز و تا اول خرداد ادامه دارد؛ الگوی کم‌مصرفی ۸۰ کیلو وات ساعت، برای مناطق گرمسیر که هنوز دوره گرم به پایان نرسیده این میزان ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای بقیه مناطق بین ۸۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت در دوره‌های گرم است. مشترکینی که میزان مصرف ماهیانه کمتر از ارقام یاد شده داشته باشند، مشمول تخفیف صددرصدی خواهند شد.

مردم از کجا بدانند کم مصرفند یا پرمصرف؟

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: ما از امروز اول (آبان‌ماه) پیامک‌هایی برای مشترکین ارسال می‌کنیم که از این طریق بر اساس عملکرد ماه‌های گذشته نسبت به اینکه در کدام دسته قرار می‌گیرند، مطلع خواهند شد. قطعا مشترکان با مشاهده قبوض با اقدامات ساده‌ای که انجام می‌دهند اگر خوش‌مصرف هستند می‌توانند جزء کم‌مصرف‌ها و اگر پرمصرف هستند مصرف خود را کاهش داده تا زیر الگوی مصرف منطقه خود قرار بگیرند و جزء مشترکان خوش مصرف باشند.

تهرانی‌ها از ۸۰ کیلووات ساعت کمتر مصرف کنند تا قبض‌شان صفر شود

سخنگوی صنعت برق درباره اوضاع مشترکین تهرانی در مصرف برق گفت: تهران جزء مناطق عادی است. الگوی کم‌مصرفی در ماه‌های غیرگرم کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت و برای ۴ ماه گرم ۱۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است. مشترکین پایتخت که کمتر از این میزان مصرف داشته باشند مشمول تخفیف صددرصدی می‌شوند.

۴.۵ میلیون مشترک، پرمصرفند

وی با بیان اینکه پرمصرف‌ها حدود ۱۵ درصد و ۴.۵ میلیون مشترک خانگی را تشکیل می‌دهند، ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در قالب طرح برق امید به کاهش مصرف جدی دست پیدا کنیم.

رجبی‌مشهدی متوسط مصرف مشترکان پرمصرف را ۱۴ برابر میزان مشترکان عادی عنوان کرد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارگر گرسنه US ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    5 0
    استفاده از شمع بجای جراغ
    • GB ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      1 0
      خیلی هم رمانتیک
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 0
      جراغ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    2 0
    باشمع اطاقتان را روشن کنید یخچال کولر کاشین لباسشوییخاموش بروید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس