میزان تولید و ظرفیت صادرات مقاطع فولادی در ایران

میزان تولید فولاد ایران در خاورمیانه به صورتی است که میزان تولید در دیگر کشور های منطقه ی خاورمیانه را به چالش کشانده است . از آن جایی که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است ، ساختمان سازی نیز به تبع با تکنولوژی پیشرفت خواهد کرد . به همین دلیل استفاده از مقاطع فولادی روز به روز در حال افزایش خواهد بود. هر کدام از کشور ها با توسعه ی روند فعالیت های خود سعی دارند تا آرامش خاطر را در کشور حکم فرما کنند.با توسعه ی فعالیت ها در این حوزه تجارت را رونق می گیرد .

فرآورده های محصولات فولادی به عنوان کالا های اساسی هستند بنابراین سرمایه گذاری در این حوزه میتواند سود آوری را به ارمغان بیاورد.اکنون به بررسی میزان تولید در کشور میپردازیم . تولید محصولات فولادی در کشور باتوجه به خود کفا بودن این امکان را ایجاد کرده که میزان تولید سالانه نسبت به مصرف مورد نیاز بیشتر باشد بنابراین بخشی از محصولات فولادی در کشور را می توانیم به صادرات اختصاص دهیم . اگر بخواهیم به صورت آماری ، اعداد و ارقامی را ارائه دهیم برای مدت زمان مشخص ناگزیر هستیم تا درصد حدودی را ارائه دهیم به همین دلیل با بالا رفتن میزان تولید سالیانه ی محصولات فولادی نمی توانیم رقم مشخصی را انتخاب کنیم اما به این نکته نیز می توان اشاره کرد که ظرفیت تولید به صورت سالیانه دو برابر افزایش پیدا می کند بررسی های به عمل آمده و وجود معادن مورد نیاز برای تولید فولاد در ایران امکان بالا رفتن ظرفیت دو برابری را افزایش خواهد داد. مازاد بودن تولید سالیانه این امکان را به تولید کنندگان می دهد که علاوه بر سودآوری بخشی از تولید خود را به صادرات اختصاص دهند. همچنین شرایط موجود این امکان را به وجود می آورد که تولید کنندگان تشویق شوند و در نهایت تولید خود را افزایش دهند.افزایش تولید محصولات فولادی موجب می شود تا محصولاتی که در کشور تولید نمی شوند به سمت و سوی تولید بروند. این تولید سبب می شود تا کشورها به فکر توسعه ی محصولات خود باشند.

بیشترین صادرات محصولات فولادی مربوط به کدام محصول می باشد ؟

این سوال برای تولیدکنندگان می تواند نقش ویژه ای را ایفا کند به این دلیل که علاوه بر توسعه ی ظرفیت تولید ، سرمایه گذاران به سمت و سوی احداث و راه اندازی خط تولید آن محصول می پردازند . با توجه به بررسی های به عمل آمده از محصولات فولادی و نمودارها و آمار های موجود می توانیم بگوییم که بیشترین محصول پرکاربرد و پررونق در صنعت فولاد میلگرد فولادی می باشد.میلگرد فولادی در ساختمان سازی کاربرد گسترده ای دارد و می توانیم آن را به عنوان عمده ترین محصول فولادی نام گذاری کنیم. پر اهمیت بودن این محصول به ما امکان می دهد تا درباره ی سرمایه گذاری و پیشنهاد به مشتری بهترین مشاوره را به عمل آوریم.

اکنون به بررسی فرآیند تولید میلگرد می پردازیم تا بتوانیم پاسخگوی سوالات شما باشیم . میلگرد های فولاد در فرآیند خط نورد تهیه میشوند.میلگردها از شمش های فولادی تهیه شده و شمش های فولادی با قرار گرفتن در فرآیند خط نورد تولید می شوند.میلگرد های فولادی برای تولید نیازمند تهیه ی شمش های فولادی مرغوب می باشد. بهترین نوع شمش که برای تولید میلگردهای فولادی می تواند مورد استفاده قرارگیرد شمش قوسی می باشد. شمش قوسی به دلیل اینکه در فرآیند تولید خود مراحلی را پشت سر میگذارد که می تواند آنالیز دقیقی را به ما ارائه دهد در واقع آنالیز شمش های قوسی به این گونه است که اگرمورد آزمایش قرار گیرد سطح کلی شمش آنالیز ثابتی را دارد و نمی توان در هر سطح آن آنالیزمتفاوتی را مشاهده کرد. بنابراین کیفیت مورد نظر میلگرد ها بستگی به نوع فرآیند تولید و مواد به کار رفته در آن می تواند باشد.شایان ذکر است که برای تولید میلگرد باید نهایت وقت در نظرگرفته شود زیرا استحکام و مقاومت ساختمان بستگی به میزان نیروی وارد شده به محصولات فولادی می باشد.استحکام و مقاومت میلگرد ها و عدم زنگ زدگی و اکسید شدگی میلگرد ها به عوامل تولید بستگی خواهد داشت . بنابراین برای صادرات محصولات فولادی گزینه های پیش رو باید بررسی شود. پر اهمیت بودن صادرات در زمینه تولید تاثیرگذار خواهد بود.حال باید توجه کرد که تا چه حد از میلگردهای فولادی شناخت داریم ؟ میلگرد های فولادی استاندارد های خاص خود را دارا می باشند.میلگرد های فولادی در چهار نوع استاندارد تهیه می شوندو استاندارد A1 و A2 وA3 و A4. هرکدام از این میلگرد ها به سبب استحکام و مقاومت در برابر فشار های وارد شده در ساختمان سازی کاربرد دارند به طور مثال میلگرد های A1 میلگردهایی هستند که شکل آن ها ساده می باشد  و به سبب ساده بودن و آجدار نبودن کاربرد آن چنانی در فضای ساختمانی نخواهد داشت و به همین دلیل این نوع میلگرد برای جوشکاری استفاده می شود. دیگر میلگردها به صورت آجدار هستند این نکته باعث شده تا برای خرید محصولات جهت ساختمان سازی این میلگرد ها جزء پر فروش ترین نوع باشند اما در تهیه ی نوعی از استاندارد های میلگرد ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم . این مشکلات شامل نبود امکانات تولید و یا عدم تقاضا برای تولید را دارا هستند.پر فروش ترین نوع میلگرد که در سازه های ساختمانی و حتی پی ریزی ساختمان ها و همچنین بتن ریزی اهمیت دارند میلگرد های A2 و A3  می باشند. دلایل ذکر شده این اهمیت را تاکید می کند که روند تولید و میزان استحکام برصادرات این محصول می تواند تاثیر گذار باشد.

صادرکنندگان مطرح میلگردهای فولادی:

میلگردهای فولادی به عنوان پرتقاضاترین محصولات برای صادرات محسوب می شوند برای صادرات میلگردهای فولادی به عنوان محصولات کاربردی، نیاز است تا اقدامات مورد نیاز را قبل از صادرات انجام دهیم. میلگردهای صادراتی علاوه بر اینکه فرآیندهایی را پشت سر می گذارند تا صادر شوند. باید در هنگام بارگیری و حمل و نقل دقت لازم را به خرج داد. کشورهای صادر کننده ی میلگرد در خاور میانه در تلاش اند تا در میان رقبای خود بیشترین سود را کسب کنند. از مطرح ترین صادرکنندگان میلگرد در خاورمیانه، می توان کشور ایران را مثال زد. از آنجایی که انجمن تولیدکنندگان فولاد در آخر هر سال گزارشی از امار تولید خود ارائه می دهند، کشور ایران با داده ها وارقام مشخص شده ثابت کرده است که در تولید محصولات فولادی همانند میلگرد نیازمند واردات این محصول نخواهد بود. بیشترین استانداردی که برای صادرات میلگردها انجام می پذیرد، صادرات میلگرد A3  خواهد بود. میلگرد A3 به سبب اینکه استحکام بالایی دارد برای ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با کیفیت بودن میلگردهای فولادی برای صادرات باید به گونه ای باشد که در مقابل زنگ زدگی و اکسید شدن مقاومت بالایی داشته باشد. اگر میلگردهای صادراتی از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد ممکن است با وقایع جبران ناپذیری در ساختمان مواجه شویم اگر میلگردها در ساختمان سازی دچار اکسیدشدگی شوند و یا فرآیند هیدراته شدن انجام پذیرد، بتن ها ممکن است تخریب شوند، تخریب شدن بتن این فرضیه را ایجاد می کند که میلگردها از مطلوبیت خاصی برخوردار نبوده، شایان ذکر است که کارخانه های داخلی با درنظر گرفتن همه ی شرایط می توانند این اعتماد را برای مشتری به وجود آورند که محصول مورد نظر برای صادرات می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کلمات کلیدی:

مقاطع فولادی، محصولات فولادی، شمش های فولادی، فرآیند خط نورد محصولات فولادی، صادرات محصولات فولادی، استانداردهای میلگرد، میلگرد a3، میلگرد a2، میلگرد a1، میلگرد a4، تولید سالیانه ی محصولات فولادی


**این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس