کد خبر 1133544
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
دلایل عجیب سلبریتی‌ها برای ازدواج‌نکردن!/ سلبریتی را الگوی زندگی شخصی خود قرار ندهید

چرا برخی بازیگران اهل ازدواج نیستند؟ آیا این یک تصمیم خودخواسته است یا شرایط این‌طور ایجاب می‌کند؟ این تصمیم چه آثاری بر جامعه دارد؟

به گزارش مشرق، روزنامه خراسان در گزارشی به دلایل عجیب برخی بازیگران برای ازدواج‌نکردن پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

دنیای سلبریتی‌ها و بازیگران تفاوت‌های زیادی با افراد عادی دارد. بسیاری از بازیگران با وجود این‌که سن‌شان از ۴۰ سال هم گذشته ولی تن به ازدواج نداده‌اند. این موضوع را بارها در برنامه‌های مهمان محور تلویزیونی مثل دورهمی، خندوانه و... دیده‌اید. بسیاری از بازیگران در مواجهه با این سوال که چرا ازدواج نکردی؟ پیدا نکردن گزینه مناسب، نداشتن وقت، پیش نیامدن موقعیت آن و... را بهانه می‌کنند.

اما آیا واقعاً مسئله این است یا مشکلات بزرگ‌تری در این زمینه وجود دارد؟ مشکلاتی که نیاز به تحلیل و بررسی روان‌شناسانه دارد. انزوای درونی بازیگران در همه جای دنیا وجود دارد و متأسفانه بعضی از سلبریتی‌هایی که ازدواج کرده‌اند، بعد از مدتی جدا شده و دوباره به همان زندگی تنهای خود رو آورده‌اند. در این پرونده می‌خواهیم مجردهای سینمای ایران را معرفی کنیم و به این بپردازیم که چرا  برخی بازیگران اهل ازدواج نیستند؟ آیا این یک تصمیم خودخواسته است یا شرایط این‌طور ایجاب می‌کند؟ این تصمیم چه آثاری بر جامعه دارد؟ حالا به نظرتان سینمای ایران چند مجرد نزدیک به ۴۰ سال دارد و آیا این اتفاق فقط بین مردان بازیگر رایج است یا شامل حال خانم‌ها هم می‌شود؟ پاسخ همه این سوال‌ها را در ادامه بخوانید.

این سوال را جواب نمی‌دهم!

اسم: نیکی کریمی
سن: ۴۸ سال
نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران است. او یکی از هنرمندان سینماست که با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی به شمار می‌رود. با کسب این همه موفقیت اما هنوز مجرد است و شریکی برای زندگی خودش انتخاب نکرده است. پاسخ او به این سوال که چرا مجرد است و چندین بار از او پرسیده شده، فقط یک جمله است: «این سوال‌ها به دور از نزاکت است».(خبر آنلاین)

پسری سخت‌کوش اما تنها!

اسم: پژمان جمشیدی
سن: ۴۳ سال
فوتبالیستی که در عرصه بازیگری درخشید و می‌توان گفت یکی از بازیگران بسیار خوب این روزهای تلویزیون و سینمای ایران است، کسی نیست جز پژمان جمشیدی. با این حال، او هم جزو بازیگران و افراد مشهوری است که هنوز مجرد است و تنها زندگی می‌کند. جمشیدی در برنامه دورهمی دلیل مجرد بودنش را این‌گونه بیان کرد: «تا ۳۰ سالگی دوست داشتم در کنار پدر و مادرم باشم و آن‌ها را تنها نگذارم چون برادرم  به خارج از کشور رفته و خواهرم هم ازدواج کرده بود اما از ۳۰ سالگی به بعد هم که تنها زندگی می‌کنم زیاد به این موضوع فکر نکرده‌ام، البته از ۴۰ سالگی به بعد گاهی به ازدواج فکر می‌کنم ولی هنوز موقعیت اش پیش نیامده است.» 

قدرت مادر شدن را در خودم نمی‌بینم!

اسم:  هانیه توسلی
سن :    ۴۱ سال
او متولد ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در همدان است. توسلی دیپلم علوم تجربی دارد و دانش‌آموخته کارشناسی نمایش نامه‌نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. وی در گفت‌وگویی که مهرماه ۹۰ با مجله«پردیس» داشته، در پاسخ به این سوال که  آیا برای ازدواج کردن و مادر شدن برنامه‌ای دارد یا خیر، گفته: «مادر شدن به نظر من فداکاری خیلی بزرگ و مسئولیت بزرگ‌تری است؛ من هنوز این قدرت را در خودم نمی‌بینم.  ۱۵-۱۶  ساله بودم که رمان «جان شیفته» رومن رولان را خواندم و آن لحظه خیلی دوست داشتم مادر باشم ولی الان نمی‌دانم. فکر می‌کنم بعضی چیزها رویم تاثیر گذاشته، به هرحال دم همه مادرها گرم. ان شاءا... که من هم یک روز قدرت مادر شدن را پیدا کنم.»  

شوهر خوب پیدا نمیشه!

اسم:  مهراوه شریفی‌نیا
سن:  ۴۰ سال
او تا امروز در هر سه عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر نقش‌آفرینی کرده اما ازدواج نکرده است. مهراوه شریفی‌نیا در پاسخ مهران مدیری در برنامه دورهمی که از او پرسیده بود چرا ازدواج نمی‌کند با خنده گفت: «شوهر خوب پیدا نمیشه!» مدیری مجدد پرسید شوهر خوب به کی میگن؟ که مهراوه شریفی‌نیا جواب داد: «راستش تا امروز این‌قدر درگیر کار بودم که تا حالا بهش فکر نکرده ام.»

برای مجرد ماندنش فقط یک دلیل دارد!

اسم: احسان علیخانی
سن: ۳۸ سال
مجری برنامه پربیننده عصرجدید یعنی احسان علیخانی هم از جمله افراد مشهور تلویزیون است که هنوز مجرد است. احسان علیخانی در جواب این سوال که چرا ازدواج نمی‌کند، فقط مشغله کاری را بهانه کرده و چیز دیگری نگفته است.

ازدواج، هرگز!

اسم: الناز شاکردوست
سن: ۳۶ سال
یکی از معروف‌ترین چهره‌های زنان سینمای ایران، الناز شاکردوست است که در سال ۹۷ موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن را برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» کسب کند.  درباره دلایل ازدواج‌نکردنش می‌گوید: «هرگز به ازدواج فکر نکرده‌ام. درباره ازدواجم این را هم بگویم که من آن‌قدر فالوئرها و هوادارانم را دوست دارم که همیشه با حمایت‌های آن‌ها روحیه و انرژی مضاعفی می‌گیرم و اگر روزی قرار باشد هر اتفاقی در زندگی شخصی من مثل ازدواج رخ بدهد، شخصاً این را حق آن‌ها می‌دانم که آن را در صفحه شخصی‌ام اعلام کنم.» (زندگی ایده آل)

به ازدواج فکر کرده‌ام، اما...

اسم: محمدرضا گلزار
سن: ۴۳ سال
یکی از معروف‌ترین سوپر استارهای ایران که به تازگی به کرونا مبتلا شده، محمدرضا گلزار است. او با وجود شایعات بسیاری که عده‌ای به خصوص در شبکه‌های اجتماعی هر بار خبر ازدواج و بعد از مدتی طلاقش را پخش می‌کنند، هنوز مجرد است. تا امروز چندین بار، ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از او خواستگاری کرده‌اند اما جوابش منفی بوده است. با این حال، درباره دلایل مجرد بودنش گفته: «هیچ شخص خاصی مدنظرم نیست اما به ازدواج فکر می‌کنم و مصمم به انجامش هستم ولی ازدواج تصمیمی نیست و شرایط باید مهیا شود.» (ماهنامه پرتو)
 

کسی دوستم ندارد!

اسم: حامد بهداد
سن: ۴۷ سال
حامد بهداد در گفت‌وگویی درباره دلیل ازدواج نکردنش اظهار کرده: «به زندگی مشترک اعتقاد دارم. روش درستی است چون طی سالیان جواب داده است. آن حالت درست الان با شرایط زندگی من هماهنگ نیست. این اعتقاد من است. بدیهی است که دوست دارم ازدواج کنم و بچه‌دار شوم اما الان شرایطم مناسب نیست. در هیچ کجا از این شهر، من هیچ کورسویی از دوست داشتن در یک حریف و همراه نمی‌بینم». (زندگی ایده آل)
 
مسئولیت‌گریزی یا ترس از دست دادن منطقه امن ذهنی؟ 

فریبا البرز، کارشناس ارشد مشاوره خانواده نگاهی روان‌شناسانه به دلایل ازدواج نکردن برخی ستاره‌ها که بیش از ۴۰ سال از عمرشان گذشته است داشته است:

همیشه ستاره‌ها و سبک زندگی‌شان برای عده‌ای از مردم جامعه جذاب بوده و خواهد بود. تعداد بالای دنبال کنندگان آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، گواهی بر همین ادعاست. با این حال و چیزی که بیشتر از هر کار ستاره‌ها جلب توجه می‌کند، مجرد ماندن بعضی از آن‌هاست. آن‌هایی که با این همه طرفدار، بالای  ۴۰ سال عمر دارند و هنوز انتخابشان تجرد است. جالب این‌جاست که همگی چه زن و چه مرد، خود را بی‌میل به ازدواج نشان نمی‌دهند ولی دلایل بیشترشان یکسان است و خبر از نداشتن آمادگی‌های لازم برای متاهل شدن، پیدا نکردن گزینه مناسب و... می‌دهد. جوری هم می‌گویند هنوز دیر نشده که انگار سن ازدواج مهم نیست. به لحاظ روان شناختی ازدواج به دانش، مهارت، مشاوره، تجربه و آمادگی‌های لازم نیاز دارد. آیا می‌توان گفت که هنرمندان کشور ما با توجه به داشتن موقعیت خوب و ثروت قابل قبول، هنوز آمادگی لازم برای ازدواج را پیدا نکرده‌اند؟

۴ عامل مجرد ماندن چهره‌های مشهور

به طور کلی، آدم‌ها برای توجیه کارشان تلاش دارند که دلایل به ظاهر منطقی دست و پا کنند. دلایلی که در ظاهر شاید عده‌ای را توجیه کند اما گاهی درست نیست. آدم معروف‌ها هم از این ماجرا مبرا نیستند. در ادامه چهار عامل احتمالی اما رایج مجرد ماندن چهره‌های مشهور مطرح می‌شود.

مسئولیت‌گریزی از تشکیل خانواده

ازدواج نکردن برخی ستاره‌ها با توجه به سن بالایی که دارند، در وهله اول به مسئولیت گریزی آن‌ها از تشکیل خانواده بر می‌گردد. ازدواج به خودی خود یک عالمه مسئولیت می‌طلبد. این خیلی خوب است که آن‌ها به این مسئله اشراف دارند اما به نظر می‌رسد فرار از آن راه‌حل درستی نیست به خصوص با توجه به جایگاه حساسی که آن‌ها دارند و تاثیر فراوانی که متاهل شدن روی هواداران جوانشان می‌گذارد.

ترس از صمیمی شدن

علت بعدی را می‌توان در ترس از صمیمی شدن دانست. ازدواج یعنی شراکت همه چیز بین زن و شوهر و این شراکت، صمیمیت زیادی می‌طلبد و می‌تواند برای هر کسی دلهره‌آور باشد. بنابراین چهره‌ای که برای بازی در هر فیلم باید روزها و حتی ماه‌ها با افرادی روزگار بگذراند، ازدواج کردن برایش کار ساده‌ای نیست.

زندگی در منطقه امن

 یک دلیل دیگر، می‌تواند ترس از دست دادن منطقه امن باشد. معمولا انسان‌ها به سبک زندگی که دارند، خو می‌گیرند و به همان شیوه زندگی عادت می‌کنند. این اتفاق در ذهن تشکیل منطقه امن می‌دهد. فردی که سال های طولانی مجرد بوده و تنها زندگی کرده به این منطقه امن دست یافته و حتی فکر ازدواج یعنی از دست دادن این منطقه.

داشتن معیارهای عجیب و غریب

دلیل دیگر را می‌توان معیارهای خاص و عجیب برای انتخاب همسر دانست. تعدادی از معیارها بیشتر به فیلم تخیلی شبیه است تا واقعیت. غرق شدن در این افکار رفته رفته فرد را دچار وسواس می‌کند و این افکار نمی‌تواند نتیجه خوبی را برای فرد داشته باشد. افراد مشهور نسبت به بقیه مردم، خیلی بیشتر به این تصور اشتباه دچار می‌شوند و اگر کمی در اظهارنظرهایشان دقت کنید، به همین نتیجه خواهید رسید.

یک توصیه خودمانی به جوانان

دوست عزیز، قرار نیست اگر شیوه پوشش، حرفه هنری و... یک ستاره برای شما جذاب است، سبک‌زندگی شخصی او را هم الگوی زندگی شخصی خود قرار دهید. فراموش نکنید که آن‌ها افرادی هستند که ما از بیرون فقط ویترین و ظاهر زندگی‌شان را می‌بینیم. ازدواج نکردن گروه های مرجعی مثل سلبریتی های حوزه ورزش، سینما و... نباید باعث شود جامعه هم چنین فضایی را تجربه کند. هرچند این روزها به دلیل کرونا و مشکلات اقتصادی صحبت از ازدواج کمی سخت به نظر می رسد اما با یک برنامه ریزی درست می توان از سد مشکلات ازدواج هم رد شد و به زندگی هدف و معنای تازه ای داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    37 6
    جان مادرتون این یه مورد رو بی خیال بشین. تنها دلخوشی ما همینه که این ها اهل خانواده نیستن ول کنید تو رو خدا
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      40 8
      اهل خانواده نیستن و خوشبختانه نسل احمقشون ادامه دار نمیشه!
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      28 2
      آفرین. مگر آنهایشان که ازدواج کردند چه تحفه ای شدند؟ همه کارشان به طلاق و ازدواج مجدد و دوباره و طلاق و.. کشید. چشمی که به دیدن زن و مرد نامحرم عادت کند نمی تواند با یک همسر زندگی کند و خسته نشود.
  • رضا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    15 4
    اکثر بازیگران تازمانی که مجرد هستند بهشون کار پیشنهاد میشه این است سینمای مملکت ما
    • NL ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      4 6
      شما تجربه اش رو داشتید؟
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    8 4
    این همه پول بالاخره به وارثی غیراز وجود خودش میرسد بنابراین بیشتر تلاش نکن
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    27 7
    دروغ میگن تنوع طلبی باعث تجرد پولدارهاست
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    17 4
    توی همین لیست، سن هایی که بهم نزدیکن با هم ازدواج کنن (استکیر چشمک)
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    25 1
    نفر اول مجردها مجری کودکان اردک تک تک یادتون رفت
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    8 12
    خانم هاحق دارند بلاخره باید انتخاب بشن ولی بازیگر مرد مجرد را باید دار بزنید
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      5 5
      باید دارش زد؟ چرا اینو می گی؟ اون خانمها هم وایستن تا علف زیر پاشون سبز بشه شاید شاهزاده با اسب سفید اومد!!!
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    6 10
    ادم وقتی سرش گرم کار و درس باشه خوب به ازدواج هم فکر نمیکنه اطرافیان باید دست به کار بشن. از طرفی ازدواج شرایط خاص خودش رو می طلبه که باید فراهم بشه.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    15 3
    حامدب راست میگه فوق العاده منفوراست تازه ما طاهزشُ دیدم وای به حالِ اونای که از نزدیک میشناسنش
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    25 6
    پس اینها نیاز جنسیشون رو چطور رفع میکنن؟
    • Reza IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      9 1
      دوست عزیز نمیدونم اون مصاحبه خانم بازیگر( ا ح) رو دیدی یا نه ، دقیقا همین سوالو ازش کردن اونم گفت همونطور که بقیه رفع میکنن
    • GB ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      3 0
      اینا خیلی راحت حوصله موندن با یه نفر و مسئولیتشو ندارن دنبال خوش گذرونی ان
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    19 4
    ارتباط پنهان و تنوع طلب شدن
  • هموطن IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    7 5
    اینقدر متکبر وخود بزرگ بین هستن که هیچکس رو لایق ودر خور خودشون نمی بینن
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    14 7
    احتمالا قصد ادامه تحصیل دارن خخخخخخ
  • فرید US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    16 13
    ازدواج کردن یا نکردن بازیگران،ورزشکاران ،هنرمندان و مردم به شماها هیچ ربطی نداره .
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      7 0
      خوب ربطی نداره داره موشکافی این تفکر رو میکنند تا چند نفر آگاهی شون بره بالا
    • نیشابوری IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      11 1
      به شما چه ربطی داره که به بقیه ربط داره یا نه ؟
    • علی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      1 0
      اتفاقا مربوطه! الگوی تو کی میشه بعد اینها؟
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    10 7
    شاید بعضی از اینا خاستگار ندارن برای همین ازدواج نمیکنن توهم هی پیله کردی که چرا ازدواج نمیکنن
  • DE ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    18 2
    دلایل عجیب سلبریتی‌ها برای ازدواج‌نکردن! سلیبریتی ها حاضر نیستند با سلیبریتی های دیگر ازدواج کنند زیرا دوتا خالی بند زیر یک سقف سقف میاد پایین . اگر هم ازدواج کنند با هم میشن شیشلیبریتی !!! حالا نیسان بار بیار و باقالی بار کن. همه اش بهونه است کلی میرن شب نشینی و میهمونی دیگه وقت برای زندگی نمیمونه.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    7 1
    اکثر سلبریتی ها هم که ازدواج می کنند ،متاسفانه زندگی موفقی ندارند همانند شریفی نیا..رویگری ..مهدی هاشمی ووووحتی درسنین بالا ازهم.جداشده اند..به نظرم سلبریتی ها اگر بخواهندازدواج کنند با کسی به غیر بازیگر ازدواج کنند بهتر است..ازدواج درسن جوانی که به میانسالی برسد شور وشوق ایام جوانی را ندارد..تفاوت سنی هم بسیار مهم است اختلاف زباد سنی بین چه سلبریتی ها چه آفراد عادی بعد هادچار مشکل میشوند..
  • DE ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    23 3
    اينها عشق و حالشون رديفه، هر ماه يك شريك زندگي دارن و بي دردسر طلاق ميدن و طلاق ميگيرن! ازدواج معني نداره واسشون! براد پيت ٦ تا بچه داره، ممرضا گلزار وقت نداره!
    • NL ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      8 0
      مثلا الگو هستند جون عمشون
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      3 2
      خوب تو برد پیت را الگو قرار بده چرا منتظر گلزاری؟
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    12 4
    سلبریتی=عقده ای های خودشیفته وسوژه تحقیقاتی مناسب روانشناسان!!!
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    11 0
    سلبریتی ها = ضد فرهنگ!
    • محمدرضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      4 8
      طرف دوس نداره اجبار که نیست
  • شراره IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    5 8
    اولا بی احترامی نسبت به بعضی اشخاص خیلی زشته ثانیا آدم های عادی تو مملکت ما ازدواج نمیکنن ثالثا بعضی مردم که سلبریتی نیستن پرایدشون ،پژو میشه تحویل نمیگیرن باز سلبریتیها از خیلی ها بهترن عیب کسان ننگرو احسان خویش. دیده فرو بر به گریبان خویش
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      مغلطه نکن بابا
  • NL ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    5 9
    بهترین و دندانشکن ترین جواب، جواب خانم کریمی بوده. والسلام.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    مشرق تو امدی برای خطر جمعیت جوانان را توصیه میکنی جوانان نمی اید برای ازدواج پول ندارند در عراق دیدم بچه هایی را که چند بچه داشتند در ایران دیدم بزرگ هایی را که بچه بودند
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    6 7
    ازدواج امر مقدسیه،آدمهای فاسد اهلش نیستند
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 7
    شما اقتصاد مملکت را درست کن ازدواج یه مساله شخصیه. خیالت راحت پول باشه ملت فیلم های شریفی نیا را الگو میکنن در ازدواج...
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    5 0
    کی به فکر ازدواج می افتند وقتی پیر شدن
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    معلوم هست کسی که با جنس مخالف خیلی راحت در تماس باشد تمایل کنی به انتخاب همسر دارد حتی در صورت انتخاب همسر خیلی تلاشی نمی کند گزینه ی خوبی پیدا کند چون جنس مخالف همه جا در اختیار او هست. یا در فیلم ها یا در چت روم یا در دنیای واقعی
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 2
    وعده ای هست که خدا داده ان شانئک هوالابتر زنا نسل را قطع می کند. دشمنی با دین پیامبر خدا نسل را قطع می کند
  • سارا IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 20
    خواهر من هم تحصیل کرده ست هم ورزشکاره هم چهرش بین نیکی کریمی و بهاره کیان افشاره و از امثال ریحانه پارسا و..خیلی بهتره ولی چون محبه و چادریه اصلا کسی که لیاقتشو داره براش نمیاد...واقعا خیلی زور داره
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      6 9
      مهریه کم بگیرید عروسی را ساده برگذار کنید به حقوق و پول داماد گیر ندید. انشاءالله خدا بهترین داماد مومن و خوش اخلاق را نصیب شما خواهد کرد. ضمنا زیبایی و اندام زن نعمت فرعی هستند خصوصیت برجسته همان چادری بودن هست که نشانه حیا و عفت و خداترسی انسان هست
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 1
    دنیا هیچ واهل دنیا همه هیچ ای هیچ بر هیچ مپیچش
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    5 2
    اون وقت جماعت میشن الگوی جوانان. فیلم های صدا و سیما باید علاوه بر ازدواج خانواده های چند فرزند رو هم نشون میده. نباید تبلیغ تک فرزندی و دو فرزندی کنه.
  • مجید IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    عمو پورنگ چی پس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس