قره باغ

در حال حاضر نیروهای مشترک ترکیه_جمهوری آذربایجان در مثلث مرزی با ایران و ارمنستان و در مجاورت مرزهای اصلی ارمنستان حضور دارند.

سرویس جهان مشرق _ علی رغم اعلام آتش بس در پایان دومین هفته جنگ قره باغ که با وساطت برخی کشورهای ثالث از جمله روسیه برقرار شده بود اما عدم پایبندی هر دو طرف به این آتش بس و نبود خط مشخص حائل میان قوای دو ارتش با حضور نیروی حافظ صلح، موجب شد تا این نبرد خونین دو هفته دیگر نیز ادامه یابد.

در عرصه سیاسی الهام علی اف رییس جمهور، جمهوری آذربایجان شرط این کشور برای پذیرش آتش بس و پایان عملیات نظامی را عقب نشینی کامل ارتش ارمنستان از مناطق اشغالی این کشور و منطقه قره باغ اعلام کرد.

اما نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که دیگر امکان برقراری صلح و آتش بس میان دو کشور از طریق گفت و گو وجود ندارد و قوای ارمنی تا آخرین نفس به جنگ با نیروهای مهاجم رقیب ادامه خواهند داد.

رنگ سبز، مناطقی که به کنترل ارتش جمهوری آذربایجان در آمده است

تحولات میدان نبرد پس از گذشت یک ماه

در عرصه میدان نبرد اما شاهد پیشروی گسترده ارتش جمهوری آذربایجان و نیروهای تحت حمایت ترکیه در دو جبهه جنوبی و شمال قره باغ بودیم. با توجه به اینکه جنوب منطقه قره باغ را عمدتا مناطق پست و دشت هموار و بدون عوارض تشکیل میدهد قوای مهاجم آذری با پشتیبانی توپخانه و پهپادهای رزمی Bayraktar TB۲ ترکیه ده‌ها کیلومتر در امتداد مرز ایران در عمق مواضع ارمنستان پیشروی کرده و سرانجام موفق شدند مرز جنوبی قره باغ را به طور کامل از ارتش ارمنستان بازپس گیرند.

قوای زمینی ارتش ارمنستان که تلفات انسانی و خسارات تجهیزاتی وحشتناکی از حملات پهپادهای رزمی ترکیه متحمل شده بودند ادامه حضور در مناطق هموار جنوب قره باغ را بی فایده دانسته و تلاش میکنند با تشکیل مجدد خطوط دفاعی در بخش کوهستانی قره باغ از پیشروی بیشتر ارتش جمهوری آذربایجان و از دست دادن کامل این منطقه پیشگیری کنند.

در حال حاضر نیروهای مشترک ترکیه_جمهوری آذربایجان در مثلث مرزی با ایران و ارمنستان و چسبیده به خاک اصلی ارمنستان حضور دارند و در صورتی که فرماندهی این کشور دستور پیشروی در بخش جنوبی خاک ارمنستان را بدهد این نیروها ممکن است با طی مسیر ۳۷ کیلومتری مرز جنوبی ارمنستان با ایران خود را به منطقه تحت انزوای نخجوان برسانند که از زمان تشکیل کشورهای منطقه قفقاز از خاک اصلی جمهوری آذربایجان جدا مانده است.

البته حمله به خاک اصلی ارمنستان با ریسک احتمال دخالت نظامی روسیه نیز همراه است که تا کنون به دلیل آنچه عدم تعهد به دفاع از ارمنستان در مناطق مورد مناقشه قره باغ خوانده میشود از مداخله و حمایت نظامی به سود این کشور امتناع کرده است.

بررسی خسارات تجهیزاتی ارتش دو کشور

بر خلاف روزهای ابتدایی جنگ، در هفته های اخیر معادله وارد آوردن خسارات تجهیزاتی به شکل کاملا یک طرفه به سود ارتش جمهوری آذربایجان پیش رفته و قوای ارمنی دچار استیصال شدید در دفاع موثر برابر رقیب خود شده‌اند.

پس از گذشت حدود ۳۰ روز خسارات تجهیزاتی ارتش ارمنستان که بر اساس مدارک تصویری منتشر شده جمع بندی شده است به شکل زیر است :

در بخش تانک و نفربرهای زرهی :

حدود ۱۶۰ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد T۷۲
چهارده دستگاه نفربر MTLB
۱ دستگاه نفربر BTR-۷۰


۱۹ دستگاه نفربر BMP۱
۱۸ دستگاه نفربر BMP۲
۱ دستگاه نفربر BMP۳
۲ دستگاه ادوات مهندسی BTS-۱

در بخش ادوات توپخانه‌ای :

یک قبضه توپ ۱۰۰ میلی‌متری KS-۱۹
۳۴ قبضه توپ ۱۲۲ میلی‌متری  D-۳۰
۱۱ قبضه توپ ۱۵۲ میلی‌متری  D-۱


۱۷ قبضه توپ ۱۵۲ میلی‌متری D-۲۰
دو قبضه توپ ۱۵۲ میلی‌متری ۲A۳۶
۸ عراده توپ‌ خودکششی ۱۲۲ میلی‌متری ۲S۱ گاوازدیکا
۴ عراده توپ خودکششی ۱۵۲ میلی‌متری ۲S۳ آکاتسیا
۵۷ عراده پرتابگر راکت ۱۲۲ میلی‌متری BM-۲۱ گراد
۲ پرتابگر راکت ۲۷۳ میلی‌متری WM-۸۰
۱ پرتابگر راکت ۲۲۰ میلی‌متری TOS-۱
۱ پرتابگر راکت ۳۰۰ میلی‌متری BM-۳۰ اسمرچ
۱ خودروی ماز ۷۳۱۰ (لانچر اسکاد) به همراه موشک اسکاد B

 

در حوزه تجهیزات راداری و پدافند هوایی :

یک دستگاه توپ پدافند هوایی خودکششی ZSU-۲۳-۴ شیلکا
۳ دستگاه SA-۱۳
۱۱ دستگاه SA-۸
۴ پرتابگر سامانه دوربرد S-۳۰۰


۸ دستگاه انواع رادار (مرتبط با سیستم های S-۳۰۰، SA-۶ و SA-۴)
۱ دستگاه سیستم Repellent ۱  ویژه گردآوری اطلاعات و اخلال الکترونیک

تجهیزات هوایی :

۱ فروند جنگنده سوخو۲۵ و ۲ فروند پهپاد از مدل نامشخص

گفتنی است بیش از ۷۰ درصد از خسارات تجهیزاتی وارد آمده به ارتش ارمنستان بر اثر حملات هوایی پهپادهای رزمی بیرقدار ارتش ترکیه بوده است.

در سوی مقابل نیز ارتش جمهوری آذربایجان متحمل خساراتی به شکل زیر شده است که عمده آنها مربوط به همان هفته نخست جنگ است :

۲۳ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد شامل ۲۱ دستگاه T۷۲ و ۲ دستگاه  T۹۰


۲۰ دستگاه نفربر زرهی شامل ۵ دستگاه BMP۱، نه دستگاه BMP۲، یک دستگاه BMP۳، یک دستگاه IMR۲ و ۴ دستگاه  BTR۸۲


۸ فروند هواپیمای ملخی آنتونوف ۲

۱۸فروند پهپاد شامل ۱ فروند پهپاد بیرقدار ارتش ترکیه، ۷ فروند پهپاد انتحاری Harop ساخت اسراییل و تعدادی از مدل نامشخص

پهپاد Bayraktar TB۲ سرنگون شده ارتش ترکیه


۱ فروند بالگرد Mi۱۷

همچنین ارتش هر دو کشور تعداد زیادی از کامیون و خودروهای نظامی ترابری را در طول نبرد از دست داده‌اند که تعداد دقیق این ادوات قابل بررسی نیست.

دورنمای تحولات میدان نبرد قره باغ

واضح است که در شرایط فعلی برتری کامل قوا و وضعیت میدانی با ارتش جمهوری آذربایجان _ترکیه بوده و تا بدین جا نیز حدود ۳۰ درصد از مناطق مورد اختلاف میان دو کشور توسط ارتش جمهوری آذربایجان به تصرف درآمده است. ارتش ارمنستان با متحمل شدن صدها کشته و زخمی و از دست دادن بخش بزرگی از ادوات زرهی، توپخانه‌ای و پدافندی خود هم اکنون به بخش قره باغ کوهستانی عقب نشینی کرده است تا به کمک عوارض طبیعی و سرد شدن تدریجی هوا با نزدیک شدن فصل زمستان امیدی برای دفاع موثر در برابر رقیب داشته باشد.

در حال حاضر ارتش ارمنستان با روحیه‌ای بسیار ضعیف و کمبود شدید نیروی انسانی مجرب و تجهیزات سنگین نظامی مواجه است و بعید به نظر میرسد بدون مداخله و حمایت نظامی سنگین از سوی طرف خارجی نظیر دولت روسیه، حتی در بخش کوهستانی قره باغ نیز این کشور بتواند پیشروی قوای رقیب را متوقف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 321
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 213
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    همون طور که سردار گفتن تغییر نقشه کشورها خط قرمز ایرانه. بنابراین اگه ترکیه ی و علی اف فکر میکنند می‌توانند تغییری تو منطقه و نقشه کشورها ایجاد کنند کور خوندند
    • منصور IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      برخی ها به جای افتخار کردن به لشکر مسلمین فقط از ترس ترکیه و آذربایجان به خود اجازه لذت بردن از فتوحات را نمی دهند. عزیزم نترس حتی اگر هر سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان هم بخواهند به هم دیگر بپیوندند آمریکا و روسیه و بقیه اجازه نمی دهند. البته کاش می شد که این سه کشور باهمدیگر می پیوستند و امپراطوری بزرگ تشکیل می دادند.
    • US ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      آذربایجان برای آزادی خاک خودش با ارمنستان می جنگه شما چرا ناراحت هستید اصلا چه ربطی به ایران داره
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      طبق همین نقشه کشورها قره باغ و مناطق اطراف اون متعلق به آذربایجان هست و آذربایجان تا کنون وارد خاک ارمنستان نشده{هرچند اگرهم وارد خاک ارمنستان بشه حق داره چون هم مزه اشغالگری رو به ارمنستان میچشونه هم اونو تنبیه میکنه و هم فشار میاره تا از مناطق اشغالی خارج بشه}
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      کی گفته؟ چرا خبر کذب منتشر میکنی؟ نمایندگان ولی فقیه در استان های اردبیل آذربایجان شرقی و غربی و زنجان گفتن قره باغ خاک آذربایجانه که اشغال شده. کدوم سردار عزیزی راجع به قره باغ چنین حرفی زده؟؟؟؟!!!!!
    • IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      لشکر مسلمین فقط ایرانه ‌ از کدوم لشکر مسلمین دقیقا حرف میزنی؟ از لشکر تروریست های که ترکیه ی مفلوک با خودش از سوریه آورده؟؟
    • IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      ما ناراحت این هستیم که تروریست های سوری و اجاره آیی ترکیه‌ای در نزدیکی های مرزهای ما قرار گرفتند که صد البته ترکیه بهای این کار رو هم پس میدن. فکر میکنید ایران و آذری های شیعه که به غیرت معروغند اجازه همچین چیزی رو میدن؟؟ شما خودتو با آذری های غیور یکی نکن عمو پرچم آمریکایی.
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      قره باغ حق کشور آذربایجان است و دیر یا زود به حقش میرسد اما صحبت از ارض مسلمین و جنگ با کفار در این قضیه کمی ساده لوحیست. واقعیت اینه در دوران آخرالزمانی که الان ما در اون هستیم ملاک و معیار همه چی «حق» باید باشد و ما باید ببینیم که آیا در جبهه حق هستیم یا باطل. چه بسا طرف ما یک نژاد و یک زبان و حتی یک دین و مذهب داشته باشد اما در جبهه باطل قرار دارد و سرسپرده دشمنان ماست... و بالعکس...آذربایجان در حال حاضر با روابط گسترده ای که با اسرائیل به عنوان بزرگترین دشمن مسلمانان برقرار کرده در جبهه حق نیست، حتی من شخصا ترکیه رو به مراتب مستقل تر و با شخصیت تر از کشور آذربایجانی میبینم که تنها بر تعصبات قومی و زبانی تکیه دارد.
    • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      آقا منصور لشکر مسلمین کیلو چنده؟ کشوری که دست در دست اسراییل داره برای مسلمین میجنگه؟ کلاه خودمونو سفت بچسبیم بیخیا اردوغان و عل اف
    • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      داداش من اولا شما کی هستین که خط قرمز تعیین کنین دومن تغییر نقشه نیس پس گرفتن مناطق اشغال شده از ارمنیه
    • محمود IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      شما چطور هموطن ایرانی هستی که به کشورغاصب وناحق ارمنستان که سی سال است علی رغم قطعنامه شورای امنیت از مناطق اشغالی قره باغ طرفداری میکنید .
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      34 62
      کی از ارمنستان حمایت کرده؟؟؟ یه پست نشون بده ببینیم کی از ارمنستان حمایت کرده؟؟؟ آخه ادم نادان ترکیه ی مفلوک که همیشه تشنه به خون اذری ها بوده و اینو تو تاریخ اثبات کرده تروریست ها رو برداشته اروده نزدیک مرز ایران متوحه این موضوع هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو چه صنمی با ترکیه داری که از تروریست ها حمایت میکنی؟؟
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      51 9
      اگه به نقشه توجه کنید مناطق آزاد شده در داخل کشور آذربایجان قرار داره
    • فرهنگ IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      33 5
      آیا شما حتما می دانید که نیروهای اذ با جان همراه نیروهای تحت حمایت ترکیه حمله می کنند
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      20 58
      وقتی عده ایی خوابند و خودشونو زدن به خواب یا برده بی جیره و مواجب دشمن هستند کاریش نمیشه کرد. طرف میگه ارتش اسلام کدام ارتش اسلام ارتش علی اف و تروریست ها رو میگی اسلام؟؟؟ اینکه بعضیا کوچکی دارند دیگه تقصیر ما نیستش که به هر حال ترکیه و علی اف و تروریست هاش بدونن خیال باطلی درباره سوریه سازی قفقاز و اشغال جنوب ارمنستان و و شروع با ناامن کردن مرزهای ما داشته باشند بها پرداخت میکنند. سپاه هم و.اسه همین دست به کار شد. ترکیه یکی از اهداف شومش اشغال جنوب ارمنستان شاید باشه که چنین تغییری امنیت ما رو به خطر میندازه
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      23 30
      خط قرمز رو سردار مشخص کرد که تغییر توی نقشه کشورها خط قرمز هست متوجه ایی؟ یعنی اگه ترکیه و علی اف مزدورتون حمله کنند و بخوان نقشه و مرزهای کشوری رو جز این قره باغ اشغال کنند ایران واکنش قاطع نشون میده. نه سرت تو ....هستش زیاد خبر رو کامل نمیخونی و متوحه . پس کسی که خط قرمز مشخص میکنه اونه عموییی نه من در ضمن من هر چی باشم مشخصه از نظرات که تابع کی هستم تو کدوم آدمـــــــــــــی هستی؟
    • مهدی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      12 39
      ناشناس 1:53 از سیاست چی میدونی؟ خاله بازیه مگه؟ ایران و ترکیه و اذربایجان امپراطوری تشکیل بدهند؟ ما با اونها نقطه مشترکی نداریم اونها در رویای امپراطوری عثمانی هستند و از طرفی رژیم منحوس اسراییل هم با اونهاست.کجا سیر می کنی برادر؟ با هم زدی قاطی کردی؟
    • امیر IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      42 7
      الان دقیقا این کشور ارمنستان هست که با اشغال قره باغ که قسمتی از کشور مسلمان اذربایجان هست در حال تغییر نقشه منطقه بود که به قول سردار از خط قرمز عبور کرده بود.
    • احسان IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      4 23
      اینا پورو شودن باید یه حالی بهشون بدیم تا یادشون نره ایران این حرفا نمشناسه یا علی
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      19 2
      ج.ا.ایران از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت میکنه و مقامات مختلف هم به این معنا تصریح کرده اند و سردار هم در تایید آن اظهار نظر فرموده.
    • GB ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 0
      صدرصد
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      55 5
      شما چرا انقدر از موفقیت آذربایجان عصبانی هستی؟ آذربایجان داره هم خاک اشغال شدشو آزاد میکنه و هم با تروریستهای پ ک ک و پژاک که به کمک ارمنستان اومدن میجنگه، تازه آذربایجان با این کارش داره مرز ایران رو هم از وجود تروریستا پاک سازی میکنه.
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      42 3
      دوست عزیز قره باغ قانونی و شرعی متعلق به جمهوری آذربایجان است
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    لا اله الا الله محمد رسول الله انشالله قره باغ بعد از ۳۰ سال اشغال ظالمانه توسط نوکران استعمار گران به آغوش وطن باز خواهد گشت
    • علی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      30 54
      کدام وطن. نکنه اذربایجان رو وطن خودت میدونی. اله اکبر از این همه....
    • کوروش IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      23 42
      ظاهر مسلمان گفتن یک چیز است ولی پشت ان یک چیز دیگر.اردوغان اسلام و قومیت در نظر گرفته واز این جنگ حمایت میکند ولی علی اف اسلام براش ملاک نیست بیشتر دنبال قومیت و پان ترکیسم است.دارد برای اذر بایجان ان طرف هویت میسازد.هویت قلابی ودروغین.اذر بایجان هویت ایرانی دارد هزاران سال است اذری ها.فارس ها.کرد ها و...چند هزار سال است که در استقلال تمامیت عرضی ایران نقش داشته و پیشینه مشترک دارند.واین پیشینه نا گسستنی است
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      9 45
      قره باغ و چهار متر اینور یا اونور همش بچه بازی ، به لطف خدا منطقه واس ماس ، اینو اردوغان و سگای صهیون باید توو مغزشون کنن
  • اشکان IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    39 81
    مشرق نیوز پایگاه عقلانیت
  • علیرضا IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    با خبر آزادی شهر قبادلی خیلی خوشحال شدم ایشالا آزادی کل قره باغ
    • بختیاری IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      2 38
      کدوم مسلمین دشمن دشمن چه برسه آذربایجان که دوست اسراییل است
  • دلسوز IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    این زنگ خطری برای ایرانه.نباید اجازه داد اردوغان در این جنگ پیروز بشه اگر موفق بشه پانترکهای ایران هم مهارشون سختتر میشه
    • US ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      شما با توهمات تان باعث جنگ داخلی میشوید
    • US ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      آذربایجان داره پیروز میشه بعد این دیگه دین را بهانه نکنید
    • گوند IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      37 45
      من ترکم اهل زنجان.اول یاشاسین ایران دوم یاشاسین اذر بایجان.امید وارم علی اف روزی به این نتیجه برسد پشتیبان راستینی جز ایران ندارد.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    آمریکا باید وارد مذاکره بشه و جنگ رو خاتمه بده
    • مهدی IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      94 71
      حالا دیگه دست به دامان امریکا شدی ؟! امریکا کی باشه ! ارتش مسلمان آذربایحان مناطق اشغالی رو آزاد خواهد کرد بطور کامل
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      52 64
      ارتش مسلمان ؟؟؟ اسم اسلام رو امثال ب زبون نیارید خواهشا
    • خان IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      حرف مفت نزن چرا توهین میکنی؟ اصلا تو برگ کدوم درختی که اینجوری زر میزنی؟
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    لازم بذکر اینکه اولا نقشه اراضی اشغالی بازپس گرفته شده توسط ارتش آذربایجان را بروز رسانی کنید که میزان بیشتری از خاک اشغالی آذربایجان از جمله قبادلی هزاد شده، دوما مبزان تجهبزات منهدم شده ارمنستان بیشتر از اینهاست، سوم ارتش آذربایجان بتنهایی مناطق خود را آزاد می کند و ترکیه را الکی وارد این بازی نکنید، ارتش آذربایجان حرفه ای است و بیش از صد هزار نیروی مسلح و میلیونها طرفدار و کشورهای بسیاری در بازپس گیری اراضی اش از آذربایجان حمتیت می کنند
    • IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      اولا که تو خودتو زدی به خواب به خودت مربوطه دوما دیگه الان هر کسی می‌دونه که ترکیه تروریست هاشو وارد این منطقه کرده سوما تو خودتو زیاد داخل آذری ها نکن و از میلیون میلیون حرف نزن . میلیون ها آذری دل و قلبشون هزاران ساله که با شیعه ست نه با ارتش سلفی گری و تروریستی ترکیه پس از خواب بیدار شو
    • ڪیان IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      11 44
      عجب ارتش حرفه ای ڪه محتاج حمایت خارجیاست ! تا حرفه ای را چه بدانی چه ببینی برادر!! تنها با یڪ جستجوی ساده متوجه تروریستهای داعشی در مرزهای شمالی‌مون از سمت آذربایجان خواهی شد. آذربایجان همون راه و همون ڪاری‌رو داره انجام میده ڪه قبلترش تو عراق و سوریه ! متعصبانه نبین ، یڪم واقع‌بین باش. یاشاسین ایران
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    به عبارتی ارتش قهرمان ارمنستان در حال نابودی شدید بسر میبرد
  • محمد IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    ارمنستان قطعا نیروی اشغالگر است. از هر منظر که نگاه کنیم ارمنستان هیچ حقی در قره باغ ندارد. مشکل آذربایجان اتحاد با خبیث اسرائیلی است. کاش میشد از ضعف دو طرف استفاده. کرده و هر دو را تصرف کرد. قرارداد با شوروی و روسیه تزاری فسخ شده است. هم ارمنستان و هم آذربایجان خاک ایران هستند.
    • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      62 46
      اینو هستم، چقدر دلم می خواد دست دوستی و مدارای بین برادرای ایرانی آذری و ارمنی توسط دست های بقیه برادرای ایرانی کرد لر بلوچ گیلکی و خراسانی و مازنی و لک و عرب و .. به آشتی و دوستی در دست یکدیگر قرار بگیره و پوز پوتین و اردوغان حریص و بقیه رقیبان و دشمنان خبیث ایران بزرگ به خاک مالیده بشه.
    • ایرانی اهل سنت IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      14 25
      اولا از کجا می دونی ارمنستان اشغاگر است تو که تخصص نداری دوما روسیه که نوکرحلقه به گوشش شدی با اسرائیل بهترین رابطه را دارد چرا به چین و روسیه اعتراض نداری ؟ سوما خواب دیدی در خواب هم آذربایجان و ارمنستان را نمی بینید
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 4
      روابط وهابیون همشه با اسرائیل بهتره وهابیا ادعای مسلمونی دارن اما همیشه به همه مسلمانان چه شیعه چه سنی خیانت میکنید و با آمریکا و اسرائیل پیوند برادری برقرار میکنید
  • اتیلا IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    80 74
    بیشتر از این هم خواهد شد. در ضمن اگه همین روسیه میدونست طرف مقابل ترکیه نیست و آبروش مثل لیبی نمیره الان خیلی وقت بود مداخله میکرد
  • بهزاد AM ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    ارمنستان باید سر عقل بیایید برگردید به خاک خودتون تا اوضاعتون بهتر بشه
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      41 5
      البته ارمنستان بعد از این شکست تسلیم می شه
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    باسلام بهتر است کشور مانیز با داشتن پتانسیل چند ده میلیونی ترک زبانان و همچنین هم کیش و هم فرهنگ بودن با آذر بایجان قاطعانه حمایت خود را از آذربایجان علنی کند و نقش ترکیه را کم رنگ تر نماید. ما باید اتحاد مسیحیان را ببینیم فارغ از اهداف سیاسی در زمان بحرانی صرفا چون ارمنستان مسیحی مسلک هستند بدون درنگ از روسیه و اروپا گرفته تا آمریکا جانبدار ارمنستان غاصب شدن که اراضی آذربایجان را تصرف کرده و بیش از یک میلیون مسلمانان قره باغ را کشتار جمعی و آواره کرده و اقدام به تغییر نام مناطق به زبان ارمنی نموده است و مساجد را به خوکدانی تبدیل نمودند. ولی متأسفانه عده‌ای از مسئولین کشور !!؟؟ بهتر است کشور ما هوشمندانه ، از کنار تله زیاده خواهی و حیله های روسیه و ارمنستان عبور کند زیرا بعدها با توجه به روابط عمیق مردم آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان و نیز نقش ترکیه احتمال آزرده خاطر نمودن اقوم ترک زبان ایرانی و چند کشور ترک زبان شمالی را برانگیزد. جای بسی اندیشه . زنده با آذربایجان .
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    یاشاسین آذربایجان جان سنه قوربان آذربایجان الله اکبر الله اکبر الله اکبر
    • IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      61 41
      یاشا
  • CA ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    98 39
    این یک زنگ خطر برای ایران هست تجهیزات زرهی ارمنستان از لحاظ کیفیت و نه کمیت از زرهی ما پیشرفته هستند این جنگ نشان داد که زرهی بدون داشتن پدافند موثر و حمایت هوایی بسیار اسیب پذیر هست
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      12 41
      عمو جان کجای کاری این پهباد هایی که میبینی اینها دارن در برابر پهبادهای ایران پشیزی نمی ارزن
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    ارمنستان بهتره شکست رو مردانه قبول کنن و اراضی اشغالی رو تحویل صاحبش بدن
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    ترکیه در این جنگ دخالت نظامی نداره فقط سلاح به آذربایجان میده هیچ مدرکی ارمنستان و کشورهای که ادعا می کنند ترکیه حمایت نظامی می کنه نشان نداده اند
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      59 57
      اینو نگی چی بگی؟؟؟ حتی کلیپ های تروریست های سوره تو غره باغ وجود داره. عشق به آنتالیا و ترکه عده ایی رو کشته
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      47 9
      کلیپ های ساخته شده در استودیوها ارامنه و روسیه و فرانسه به درد همون باباشون پوتین میخوره
    • توران IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      18 1
      عين بچه ها به اون كليپ هاي بچه گانه ارمنستان باور ميكنيد.؟شايدم به نفهمي زدين خودتونو
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    شهر قوبادلی هم آزاد شد. فاصله ارتش آذربایجان با کوریدور استراتژیک واصل ارمنستان به بخش کوهستانی قره باغ فقط 10 کیلومتره و با احاطه آتش به این جاده عملا مناطق کوهستانی از لحاظ نظامی محاصره میشه
    • علی‌ CH ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      57 44
      آفرین، کاملا درسته. حدود ۱۲ کیلومتر با جاده مواسلاتی به لاجین فاصله دارند. بس از اون تنها مسیر اشغال گران عبور راه هوایی‌ بین کریدور لاجین- کلبیجر هست، که با نصب رادار و توپخانه در ۲ طرف این محور محاصره کامل میشه.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    78 27
    هواپیما های آنتونوف ۲ به کمک ترکیه بدون سرنشین شده برای طعمه استفاده می کنند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    99 63
    مشرق یه وقت هاکوپیان ناراحت نشه اینطور اخبار ناراحت کننده میذازی خخخ
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    86 74
    این عاقبت کسانیست که چشم به استقلال و تمامیت ارضی ملت ها داشته باشن
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    96 87
    البته پانترکیسم به این مقدار رضایت نخواهد داد
    • US ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      قره باغ خاک آذربایجان است دارند خاک خودشان را آزاد می کنند زمان جنگ با عراق ما هم وطن بودیم الان شدیم پان ترک
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      46 43
      آقای پرچم آمریکا بی تو نمی‌خواد خودتو با آذری ها یکی کنی. شیعیان آذری با تو خیلی فرق میکنند عمو جون
    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      42 28
      ارمنستان اشغال گر است و باید به اشغال پایان دهد اما شما خوانندگان مواظب باشید منافقین در آلبانی نشسته اند و نظرات خود را باپوشش دلسوزی و حمایت از یکی از طرفین وارد می کنند قصد فتنه دارند
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      65 59
      این هموطن بیشعور لطفا معنی پانترک را توضیح دهند اگر کسی به زبان مادری هویت و شهر و دیارش علاقه داره اسمش پانترکه ؟
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      6 24
      پان ترکی اینه که تعصبات بیهوده نمیذاره عردوغان و داعش و صهیونیست ها رو پشت مرز ها ببینی
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    59 50
    طی توافقی که بین آذربایجان روسیه و ترکیه شد مسئول امنیت نخجوان ترکیه است یعنی نخجوان خاک ترکیه حساب میشه حمله به نخجوان یعنی حمله به خاک ترکیه محسوب میشه ترکیه قانون می‌تونه بدون اجازه از آذربایجان از نخجوان دفاع بکنه
    • داش حمید IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      44 41
      نخجوان خاک ترکیه است؟! اگه در اصل حساب کنیم خاک ایرانه. خود آذربایجان و ارمنستان خاک ایرانه و روسیه و ترکیه حقی ندارند. ضمن این که این سه کشور اگه توافقی بکنند یعنی می شه قانون بین المللی که از قانون صحبت می کنید؟
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      47 14
      اینم از همون حرفای مفت امثال شماست. ....
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    46 48
    گویا روسیه سیستم دفاعی نزدیک ریملنت رو هم به ارمنستان داده.همه سیستماشو یکی یکی داره امتحان میکنه ببینه کودومش میتونه حریف این پرنده های بد ریخت ترکیه میشه بالاخره
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    82 52
    نصر من الله و فتح قریب
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    84 55
    زنده باد فرزندان امام حسین زنده با سربازان اسلام
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 22
      این دوستانی که دم از فرزندان شیعه ومسلمان میزنند خبر ندارند که تو باکوی آذربایجان بزرگترین کازینوها و(با عرض پوزش)فاحشه خونه های منطقه وجود داره .حالا انگار منظرین تو قره باغ هیاتهای عزاداری راه بندازه جناب علی اف.زهی خیال باطل
    • ناشناس IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      6 23
      از کی تا حالا کشور و کسانی (آذربایجان) که دست تو دست دشمنان اسلام گذاشتن (اسرائیل) شدن سربازان امام حسین ؟ یا شما داری به امام حسین توهین میکنی یا کلا نمیدونی اسلام چیه !
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    97 87
    جان جان یاشاسین جان آذربایجان
  • NL ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    87 93
    دقیقا بخاطر شکست و عقب نشینی اجباری ارمنستان فشارهای مضاعف برای برقراری آتش بس از طرف روسیه و فرانسه و آمریکا و کلا دنیای مسیحیت و طرفداران شان اعمال میشود. هدف نجات اشغال گران است.
  • Dr m IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    50 21
    20 درصد نه 30
  • امیری IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    89 73
    شهر قوبادلی به طور کامل آزاد شد خدا رو شکر
  • شهیدمعارف صفراف DE ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    66 51
    این پیروزی ها به برکت خون های شهدایی مثل طلبه شهید معارف صفراف است. روحش شاد.
  • محمدی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    77 68
    قره باغ یاشاسین
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    84 72
    انشالله ازادی کامل قره باغ
    • عبدالهی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      8 0
      انشاالله باید جوابشونو می دادی
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    94 65
    الله آذربایجانلی قارداشلاریمیزا کمک السون
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    60 47
    خدا یار و یاور سربازان اسلام
  • RU ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    95 81
    تا حالا میگفتید داعشی ها اومدن الان دیگه نمیگید؟ فهمیدید دروغ بوده؟
    • M IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      44 37
      دروغ چیه مگه فیلم هایی که تروریست های سوری از جبهه های قره باغ میذارن ندیدین چشم رو واقعیت ها بستید
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    94 84
    یاشاسین آذربایجان
  • آذربایجان‌وپیرامون.درانتظار.بهار IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    79 67
    سلام...چه‌کسی‌ باور‌میکرد‌کسی‌پیش ‌بینی‌نمیکرددر این‌برهه‌‌زمانی...نه‌ دوست‌نه‌دشمن‌.هیچکس...الله.الله‌این‌نصر.‌من‌الله‌‌است‌..الله‌اکبر
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    بیرقدار؛کابوسی که تا ابد در ذهن ارمنستان اشغالگر خواهد ماند و سوزش آن مکافات 3دهه اشغالگری قره باغ خوهد بود.
    • طاهر IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      37 41
      درستش کاسپین یعنی قزوین است کلمه خزر جعلی است
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      4 27
      کانادا تامین موتور این پهپاد ترک رو متوقف کرد
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    17 23
    مشرق دستت درد نکنه! رسانه ایرانی
  • علی IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    61 42
    خداوندا شکرت که سرزمین اسلام داره آزاد میشه
  • علی DE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    72 74
    احتمال حمله به سکو های نفتی اذربایجان در کاسپین
    • بهزاد AM ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      62 30
      برای ارمنیها خودکشی محسوب خواهد شد.
    • US ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      87 80
      کاسپین نیست آنجا خزر است
    • US ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      66 48
      از کلمه جعلی کاسپین استفاده نکنید
    • مهدی IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      44 41
      واژه جعلی بکار نبر ! دریای همیشه زیبای خزر
    • داش حمید IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      45 38
      آفرین نام اصلی کاسپین است. نام دو قوم اصلی گیلان یعنی کاس و پین. هنوز در گیلان کسی که بور باشه می گن کاس. مثلا کاس آقا. یه آبدارچی داشتیم به نام کاسعلی. خزر نام جعلیه و عربها بنا به یک اشتباه گذاشتند. نام قزوین هم همان تغییریافته کاسپین است. برای همین در نقشه های یه کم قدیمی نام دریای قزوین هم دیدم.
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      38 36
      اسم کاسپین یاقزوین ایرانی است همه دنیا به کاسپین میشناسند
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      15 21
      کاسپین لاتین شده قزوین است و اعراب مسلمان پس از فتح اون نواحی به علت اینکه نزدیک ترین شهر بزرگ آن زمان به دریای مازندران قزوین بود آن را بحر قزوین می خواندن
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      24 5
      احتمال حمله آذربایجان به نیروگاه اتمی متسامور و به فنا رفتن ارمنستان
    • کورش DE ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      10 1
      زنده باد.
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      13 2
      کاسپین یک نامگذاری بیگانه است که دشمنان ایران کهن، یعنی یونانیها به دریای مازندران میدادند و ربطی به ما ایرانی ها نداره. حالا یک عده جاهل فکر میکنند با بکار بردن اصطلاح یونانیها، وطن پرستی میکنند.!
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    74 54
    قوبادلی هم آزاد شد.کریدور لاچین زیر آتش آذربایجانه!تو این شرایط با محاصره خانکندی و شوشا اهرم سرما و کمبود سوخت بیشتر از اینکه به ضرر آذربایجان باشه برای ارمنستان سم مهلکه!
  • mojtaba SE ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    44 28
    مشرق کدام جنگ برنده داشته که اپن جنگ داشته باشه؟
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    75 52
    ارتش ارمنستان متلاشی شده به خاطر همین پرچم های روسیه رو زدن ، خوب همه میدونن ارمنستان عروسک خیمه شب بازی روسیه اس
    • ایرانی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      6 17
      آدم برا این همه تعصبات قومی در صده 21 که دیگران فضا را هم به زیر کشیده اند و پرچم خود را به اهتزاز درمی‌آورند متاسف میشه
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    57 57
    قره باغ خاک اسلام است.
  • احمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    72 47
    اگر نظرم را منتشر کنید ،ارمنستان باید از خاک آذربایجان خارج شود
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    78 32
    سامانه S-300 ارمنستان نسخه S-300PT هست که بردش حدود 90 کیلومتره و نسخه بسیار قدیمی اس-300 هست (اولین نسخه ها)
  • یاشار IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    87 61
    ارمنستان باید غرامت جنایات 30 قبل را به آذربایجان پرداخت کند
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    39 25
    این شد یک گزارش واقع گرایانه. دستمریزاد!
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    27 37
    مشرق جان! متشکریم
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      33 41
      قره باغ خاک اسلام است
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    74 20
    لطفا این رو اضافه کنید که ارمنستان جدای از مشکلات مالی ، خیلی از تجهیزاتش هم مربوط به زمان شوروی هستند مثل همین سامانه اس-300 شون که از اولین نسخه های اس-300 هست (S-300PT) و بسیار قدیمیه ، ولی اس-300 آذربایجان آخرین نسخه اس-300 هست! (S-300PMU2). در بحث پهپاد هم که ارمنی ها اصلا پهپادی ندارن. تنها اندوخته ی قابل اعتنایی که دارند جنگنده های واقعا خوب و قوی SU-30SM هستند که اونها هم به دلیل تعداد کم (فقط 4 عدد!) و همینطور عوارض جغرافیایی کارایی ندارن. گزینه اصلی که براشون وجود داره استفاده از موشک های فوق پیشرفته اسکندر هست که هنوز ازشون استفاده ای نکردند. البته از تلفات ارتش آذربایجان-ترکیه هم نباید گذشت. در کل بعد از یک ماه از جنگشون ، شاید اگر ارمنستان پهپاد رزمی میداشت شرایطش به طور کلی فرق میکرد ولی ارمنستان با روش جنگیدن زمان شوروی به نبرد مدرن (پهپادی) پا گذاشت و جدای از اون حتی خیلی از مسائل ساده دفاعی رو هم اشتباه انجام داده بودند(از روی ویدیوها)
    • سرباز IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      18 0
      حرف حساب
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    69 63
    یاشاسین آذربایجان انشاالله تمام سرزمینهای اشغالی آزادشود
  • ارتشی IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    57 46
    تحلیل خوبی بود با توجه به اینکه جبهه جنوبی مناطق اشغالی کاملا آزاد شده و ارتش آذربایجان همزمان از جبهه شمالی هم شروع به حملات و تصرف مناطقی کرده و هم از جبهه سنتی شرق هم داره حمله میکنه ارمنستان از 3 جهت درگیر خواهد بود که فشار زیادی رو متحمل خواهد شد با توجه به پیمان دفاعی روسیه با ارمنستان و مهمتر ازون استناد جمهوری آذربایجان به 4 قطعنامه سازمان ملل در محکومیت ارمنستان و نیز حساسیت ایران بعید میدونم که ارتش آذربایجان و ترکیه بخش جنوبی ارمنستان رو بخواهند اشغال کنند هرچند اشغال بخش جنوبی ارمنستان میتونه فشار مضاعفی به ارمنستان در جهت پذیرش خروج از مناطق اشغالی و قطع ارتباط با ایران و انزوای بیشتر باشه اگه ارتش آذربایجان بتونه از جبهه غربی و هم مرز با خاک اصلی ارمنستان شروع به هجوم بکنه و کلا مناطق کوهستانی صعب العبور قره باغ رو کاملا محاصره بکنه میتونه خیلی اسان مقاومت این منطقه رو بشکنه هرچند شاید فرماندهان ارتش آذربایجان و ترکیه بخوان اینکارو بکنند به نر میاد هوای پاییز چندان سرد نخواهد شد و این امتیازی برای ارتش آذربایجان خواهد بود تا شروع سرما به پیشروی ادامه بده هرچند با توجه به اینکه اکثر تلفات ارمنستان از جانب پهبادهای بیرقدار بوده دلخوش بودنشون به زمستان هم کار عاقلانه ای نخواهد بود اگرهم قوای زمینی آذربایجان پیشروی نکنند حملات مداوم پهبادهای بیرقدار ارتش ارمنستان رو فرسوده خواهد کرد که ادامه اشغالگری رو از نظر انسانی و تسلیحاتی به صرفه نخواهد کرد
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    75 57
    یاشاسین اذربایجان یاشاسین تبریک ب همه اذربایجانیهای جهان ضمنا کشتار ملت بی دفاع اذربایجان در 26سال قبل بدست ارامنه وحشی باید در مجامع بین المللی محکوم شود ما اذربایجانیها هرگز اجازه ریخته شدن خون مظلومان هموطن مسلمان بیگناه بدست وحوش ارمنی را نخواهیم داد زنده باد اذربایجان
  • FR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    77 68
    پهپاد بیرقدار ترکیه عملکرد فوق العاده ای داشته است.
    • m IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      36 37
      یه پهباد که هر تیکه ش از یه جای دنیاس ارمنستان پدافند نداره وگرنه تو سوریه مقاومت چند روزه 13 تاشو انداخت
  • از شهرستان سراب IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    42 47
    تصرف بخش جنوبی ارمنستان میتونه پای روسیه رو به جنگ باز کنه و مشروعیت آذربایجان رو در جهت دفاع از تمامیت ارضی خودش در جهان و سازمان ملل از بین ببره و حساسیت و مخالفت احتمالی ایران رو در پی داشته باشه ولی از طرفی میتونه فشاری به ارمنستان در جهت پذیرش قطعنامه های سازمان ملل باشه و اهرم فشاری برای آذربایجان در جهت دست بالا در مذاکرات احتمالی باشه و ارمنستان رو تحت فشار بزاره تا از مناطق اشغالی عقب نشینی بکنه اگه روسیه ورود کنه مطمئننا ترکیه و احتمالا پاکستان هم وارد کارزار خواهند شد ونخجوان به خاک اصلی آذربایجان متصل خواهد شد و اتصال زمینی نخجوان به ترکیه از طریق جنوب ارمنستان به خاک اصلی اذربایجان و ترانزیت انرژی از انجا انتقال داده خواهد شد و مسیر گرجستان استفاده نخواهد شد
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      33 67
      ایران اجازه توهمات ترکیه رو نخواهد داد. همون طور که تروریست آورد تو مرزهای ما جواب سختی میگیره . ترکیه باید جواب پس بدن
    • ساسان IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      32 67
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    53 32
    به نظر میاد گروه مینسک و سازمان ملل و روسیه و آمریکا از قضیه طولانی و لاینحل قره باغ خسته شدند و مایلند این مسئله بصورت نظامی اما با تلفات غیر نظامی کم هر چه سریعتر حل بشه برای همین چون آذربایجان طبق 4 قطعنامه سازمان ملل مالک مناطق فوقه راضی هستند تا آذربایجان با آزادسازی اون مناطق غائله رو تموم کنه
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    63 59
    به امید آزادی همه قره باغ
  • farnoush IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    76 74
    هردو متعلق به ایران بزرگ هستند
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      28 19
      دقیقا
    • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      1 0
      چی می خواید شما. یک صد متر زمین برید توش زندگی کنید خب
  • DE ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    61 90
    يعني واقعا توقع داريد ارمنستان جلوي تركيه دوام بياره؟؟؟؟ ولي شجاعت نيروهاي ارمني مثال زدني هست، بدون تركيه، ارمنستان تا باكو را ميگيره
    • US ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      40 26
      ترکیه فقط دوازده تا پهپاد داده به آذربایجان دخالت نظامی نداره ارمنستان و کشورهای مدعی دخالت ترکیه هیچ مدرکی نشان نداداند اما آذربایجان مدارک حضور نیروهای تروریستی پ ک ک و شبه نظامیان رو افشا کردن در ضمن یونان هم ارمنی های یونانی رو آموزش داده فرستاده به کمک ارمنستان واگنر روسیه هم وارد قره باغ شده درگذشته ریس جمهور آذربایجان گفته بود اگه ارمنستان جرعت داره بدون حمایت کشورهای خارجی وارد جنگ بشیم اما ارمنستان قبول نکرد
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      48 38
      ترکیه هیچ نیرویی نیاورده برعکس این ارمنستان هست که با پشتوانی روسیه و فرانسه قره باغ رو اشغال کرد اونم طی شیش سال اما آذربایجان به تنهایی طی یک ماه پیروز میشه ! ژنرال ارمنستانی گفت ارتش آذربایجان هفت برابر قدرت ارتش ارمنستان هست
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      4 17
      خخخخ
    • احمد IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      6 17
      زیاد بخودت فشار نیار برای گروه خونت مناسب نیست
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      12 12
      یوخ بابا خخخخخ
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      9 3
      عاقبت اشغالگران همون یه تکه خاکه
    • DE ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      6 34
      حرف حق زديم، آب ريختيم به لونه نوكران اردوغان، تركيه حتي نيروهاي نظامي خودش هم در قره باغ در حال جنگ هستن! مدرك نيست! آذربايجان به خاطر تلفات بالايي كه هميشه در جنگ با ارمني ها ميداده از تركيه خواسته نيروهاي تركيه اي (با آموزش نظامي بالا) و تروريست هاي سوري (به عنوان سرباز يك بار مصرف) وارد اين جنگ بشن، تلفات تروريست هاي سوري بالاي چند هزار گزارش شده و البته نيروهاي تركيه تلفات چنداني نداشتن، به جاي بحث احساسي با دليل و مدرك حرف بزنيد.
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    34 7
    ایران باید جایگاه پهپادیشو بالاتر از الان ببره و پهپادهای سنگیتر و به تعداد بالا بسازه که جنگهای جدید نشون میده بیشترین کارایی رو بین ادوات نظامی دارن.
  • US ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    47 45
    یک خبرنگار فرانسه واقعیت های جنگ قره باغ رو افشا کرده از اینکه ارمنستان از تروریست های پ ک ک استفاده می کنه و دروغ های لابی ارمنی رو افشا کرد ارمنی ها هم تهدید کردن سر خبرنگار فرانسه رو خواهند برید
  • US ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    74 66
    پیروزی با آذربایجان است
  • ائلمان IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    51 28
    یه روز نوشتم سربازان اسلامی آذربایجان به پل تاریخی حسرت پُولو رسیدند به امید آزادی تمام داغلیق قره باغ،امروز می نویسم کریدور ارتباطی لاچین توسط سربازان جان برکف آذربایجان پاکسازی شد و راه زمینی اشغالگران با لانه و جرثو مه ی اصلی فسادشان قطع گردید.به امید آزادی کامل داغلیق قره باغ.قوبادلی و مناطق حومه مدت ها بود که آزاد شده بود فقط اعلام آن از طرف فرماندهی کل بعد از تثبیت مدت قطعی صورت می گیرد.
    • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 2
      مرگ بر امریکا و ارساعیل
  • US ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    30 49
    آذربایجان یک ناوگان خوبی از پهپاد داره ارتش آذربایجان از پهپاد های ساخت ترکیه و پهپاد های انتحاری ساخت آذربایجان استفاده می کنه تاثیر پهپاد ها از تانک بیشتر است در ضمن قیمت پهپاد از تانک ارزانتر هم هست
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    48 35
    به امید آزادی خاک اسلام . ارمنستان جنایتکار باید تقاص خون بی گناهان رو بده !‌ اربابش مکرون به پیامبر توهین میکنه و خودش مسجد مسلمان هارو تخریب میکنه
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      8 20
      خاک اسلام یعنی اینکه آران رو از شر خاندان علی اف مرخص کنیم. این یعنی آزادی خاک اسلام. موافقی؟
  • US ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    31 22
    جنگ لیبی سوریه و قره باغ ثابت کرد اهمیت نیروی هوایی بیشتر از موشک های بالستیک است بالستیک های ارمنستان نتونست مانع پیشروی آذربایجان بشه فقط باعث کشته شدن مردم غیر نظامی شد در میدان جنگ تاثیری نداشت
    • بهزاد AM ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      13 4
      هرچیزی به جای خودش.
  • پرویز DE ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    58 43
    اول فکر کنید و بعد شعار بدید ، فاصل زبان تا مغز چهار انگشته ولی تا شکم راه طولانی است ، جنگی کوچک بین دو همسایه را تبدیل به جنگ صلیبی نکنید ، جنگ در مرزهای ما بدون در نظر گرفتن فاتح و مغلوب بضرر ما و برای ایران بسیار خطرناک است ، هر دو کشور همسایه های ما هستند ، ارامنه از اقلیتهای بسیار خوب ، شریف و خوش سابقه کشور ما هستند و آرانی ها هم با آذری های عزیز ایران بسیار نزدیک و هم زبانند ، لطفا با این دید نگاه کنید و برایشان صلح و دوستی آرزو کنید ، از آغاز این درگیری تورهای گوناگون برای ماهی گرفتن از این آب گل آلود پهن شده و دشمنان ما بیصبرانه در انتظار گسترش جنگ به کشور ما هستند و میبینید که یاشاسین گویان هیزم بیار هم کم نداریم ،
  • عدل IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    37 36
    قره باغ باید به آذربایجان برگرده
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    52 25
    آذر بایجان از قدیم هم مال ایران بوده
  • علی CA ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    34 40
    مشرق می توانی شرکت نیرو های نظامی ترکیه در جنگ قره باغ را ثابت کنی ؟ مشرق نیرو های اذربایجان مهاجم هستند یا ازادی بخش ؟ مشرق بنظرت حتی یک کشور مسیحی وجود دارد که از اذربایجان مسلمان در مقابل ارمنستان مسیحی دفاع حتی بصورت تلویحی بکند ؟
    • علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      1 15
      اقای اردغان دنبال احیای عثمانی است.اقای علی اف دنبال پان ترکیسم و هویت سازی برای اذر بایجان شوروی است.این جا تناقض اردوغان وعلی اف است که فعلا.رو نخواهد شد.اذری ها هویت ایرانی دارند و.علی اف مانده چگونه این تناقض را حل کند
  • CH ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    36 43
    یاشاسین آذربایجان
  • حسن IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    29 14
    الله اکبر خدا را شکر ، اسلام پیروز است
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    50 33
    مشرق اینو بنویس که از خط قرمز هم بالاتره اگر اسلحه خوب بدست اینها بیافتد وپول زیاد داشته باشند از صدام بدتر عمل میکنند به تبریز هم رحم نمیکنند صد رحمت به شاهان قاجار که اینها رو دادن روسها هم علی اف هم اردوغان خوب میدونن چکار کنند در این شرایط کرونایی ۱ز ضعف دنیا استفاده میکنند تایک بدعت خطرناک بگذارند صدام اول خوزستان را میخواست بعد کل کشور کویت رو اشغال کرد علی اف هم فعلا قره باغ بعدا... جنگهای ایران وعثمانی جدید شروع شده !
    • ایرانی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      6 13
      این رو بدون علی اف که هیچ ترکیه هم که دیگه هیچ تر حتی گنده تراز اونا هم که باشن جراعت حتی یک گلوله انداختن به تبریز ندارن من اهل تبریز نیستم ولی ازاین دو رئیس جمهور متنفرم اینم مطمعن باش که سپاه بهشون هشدارداده به شخص علی اف و اردوغان که دست درازی کنید ريشتون کنده میشه
    • rozito FR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      9 6
      یاشاسین ایران
  • ناشناس IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    26 29
    نیروی ترکیه کجا بود ؟
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    31 14
    امیدواریم مناطق اشغالی آزاد شود و به قره باغ هم تحت نظارت آذربایجان خودمختاری داده شود. البته این پیروزی ها پان ترک ها را متوهم نکند.
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      10 0
      فعلا همین که یه عده به بهانه پانترک ها حقوق واضح آذری هارو نقض نکنه خوبه
  • فرهادی IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    38 50
    چرا نیروهای مشترک آذربایجان-ترکیه، این نویسنده مغرض حرف زده ترکیه فقط سلاح فروخته همش نیروهای آذربایجان هستن. در ضمن حمایت شما از ارمنی‌ها و مصاحبه با یکی از وزرای آرتساخ یادمون نرفته
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    27 49
    قره باغ خاک اسلام است
    • کارشناس IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 12
      شما ها یاد گرفتین اسلام را وارد همه چیز بکنید تا فضا سازی شود برای خواسته های پلیدتان
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 2
      کارشناس جان شما چیزی نگو
  • آرین IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    31 34
    زنده باد آذربایجان . روسیه آمریکا و اروپا از ترس ترکیه در این مناقشه دخالت نمیکنن بدور از تعصبات قومی ترکیه یک قدرت نظامی ثابت شده هست که در هر جنگی با کمترین کشتار پیروز شده و هرچه را خواستند به دست اوردند و ضمنا این یک زنگ خطر بزرگ برای منطقه هست
    • عجب IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 11
      جانننننن ترکیه قویه ولی نه در حدی که بتونه با غرب یا روسیه بجنگه
    • مهدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 14
      ترکیه که در جریان سوریه پوزش به خاک مالیده شد. مگه خوابی برادر؟
  • حسن IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    34 17
    امیدوار هستیم که آذربایجان خاک خودش رو پس بگیره؛اما جاه طلبی بیشتر قابل قبول نیست. به قول فرماندهان نظامی ما، تغییر در ژئوپلیتیک منطقه قابل قبول نیست و واکنش کشورهای قدرتمند همسایه ی آذربایجان رو به همراه داره.
  • Reza.kh IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    22 28
    مسئولین سیاسی نظامی باید توجه کنند از پشت مرز های شمال غرب ایران بوی فتنه میاد امریکاو اسرائیل وترکیه فکرهایی درسر دارند کشور اذربایجان انبار مهمات شده خداوند مکر خودشان را به خود بازگرداند
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    33 22
    منطقه قره باغ متعلق به کشورآدربایجان است وبایدازاشغال درآیدولی اگربیش ازاین ادامه یافته ومتطقه جنوبی ارمنستان (خاک اصلی ارمنستان مرزباایران37km)توسط آذربایحان ونوعثمانی ترکیه تصرف شودآنگاه ترکیه اتصال زمینی ازنخجوان تاکناره دریای خزرباکووازطریق خاک خودتادریای مدیترانه برقراروازلحاظ امنیتی (حضوراسراییل وترکبه درمرز های شمالی ایران)برای ایران وروسیه گران تمام خواهدشد وهردوکشوربه یقین پیشروی آذربابجان درخاک ارمنستان راتحمل نخواهندکردواین پیشروی وعقب نشینی تامدت ها ادامه خوادداشت....
  • فرخ IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    35 31
    خوشحالیم که اذربایجان بعد از سی سال تونسته منطق اشغالی را ازاد کندوحقش است که ازاد کند وما ملت اذر بایجان درایران خوشحالیم خوشحالبم که امام جمعه ها از اذربایجان حمایت کرده اند
    • مسی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 16
      عزیزم،اردوغان،ملت آذربایجان نیست و اقوام آذری درسته.آرزوی عثمانی گری رو به گور میبری انشاا....آذریها ایرانی اند نه ترکیه ای.ضمنا"در مکتب امام حسین(ص)ترک و فارس و عرب نداریم.همه مسلمان و جلوی استعمار چشم آبی و مو بور متحد.یاشاسین تمام اقوام ایران.شما لطفا"برو همونجا ک بهش تعلق داری دربار اردوغان نظر بزار.به آذریها بابت آزادسازی سرزمینشون تبریک میگم.یادمون نرفته در نسل کشی ارامنه توسط ترکها،ارمنیها هم همردیف عثمانیها روستاهای مرزی ایران رو درغیاب حکومت قدرتمند مرکزی قتل عام میکردند.فرقی باهم نداشتند
    • محمود IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      1 13
      اصلا آذربایجان و ارمنستان با قره باغ مال ایرانه باید برگردن
  • بهرام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    37 35
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید.یاشاسین آذربایجان
    • رضا IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      9 1
      عزیز برادر وقتی مقامات کشور ایران میگن حق با آذربایجان هست شما چرا سنگ ارمنستان به سینه میزنی گرچه پیروزی با اذربایجانه
  • علی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    33 37
    ایران باید اجازه بدهد تا آذریهای ایرانی به کمک مردم مسلمان جمهوری آذربایجان بروند.آنها فقط برای آزادی سرزمینشان می جنگند.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 17
      کلا شاید به هزار نفر هم نرسند کسانی که برند واسه علی اف بحنگند. راستی کسی که در دربار علی اف بمیره در چه راهی مرده؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      12 2
      هیچ کسی در راه علیف نمیمیره همه در راه وطن و خاک و زادگاه مادری و عقیده شون شهید میشند علیف و اردوغان و پاشینیان امروز فردا میرند ولی اونچه میمونه عزت شرف و ناموس وفاع ازوطن مادری هست
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      0 7
      دفاع از رژیم علی اف. برو عمو این اراجیف رو واسه امثال خودتون سوار کنن. ما در راه اسلام میمیریم و شما در راه علی اف
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    34 19
    قطعا با آزادی قره باغ بسیار خوشحال خواهم شد اما از رییس جمهور دیکتاتور آذربایجان خوشم نمیاد و امیدوارم کشور مسلمان و شیعه آذربایجان از دست این دولت هم آزاد بشه . شاید باور نکنید اما با اینکه همه آذربایجان شیعه و محب اهلبیت هستند اما از نامگذاری اهلبیت هم محروم هستند چه برسه به عزاداری و غیره
    • خداپرست IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      14 2
      حرف حساب.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    51 11
    خاک بر سر اشغالگر
  • Navid.m IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    35 19
    ایران باید با میانجی گری هرچه سریع برای آتش بس و گفتگو بین طرفین درگیر به روند حل این اختلاف کمک کند
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    29 28
    به ارمنستان بگید منمتظر باشه روس میاد بالاخره!!!!!!
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    29 37
    ترکیه فقط میخاد نفت وگاز از منطقه قرباغ ببره وگرنه هیچ وقت از ازری ها دفاع نمیکرد مثل سوریه وعراق فقط برای دزدی اومده حالا هرکی میخاد قبول کنه یا نه خودش میدونه چون ترکیه هیچی نداره به خیال خودش دنبال امپراطوری عثمانی است اما هیچ وقت جمهوری اسلامی ایران نمیزاره به مرادش برسه سه زنده باد دلاوران سپاه جانم فدای رهبر
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      11 1
      افکار افراطی شما جایی بین مردم آذربایجان نداره
  • شهنام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    37 32
    تمام خاک قره چه با زور چه با زبان خوش به آغوش آذربایجان برخواهد گشت
  • مرادی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    28 19
    خدا رو شکر
  • محمد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    33 23
    اگر دخالت روس و فرانسه و آمریکا و امارات و عربستان اگر نباشد ظرف یک هفته کل ارمنستان را فتح میکند قره باغ از آن اذربایجان هست
  • GB ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    36 31
    مشرق بی انصافی کردی نوشتی اذربایجان - ترکیه .ارتش اذربایجان خودش به تنهایی با تقدیم شهدای زیادی داره خاک خودشو از اشغال نجات میده .حتی یک سرباز ترکیه هم کشته نشده چون اصلا ترکیه حضور مستقیم نداره و فقط حمایت لجستیکی و تجهیزاتی میکنه همونطور که روسیه و فرانسه غیر مستقیم به ارمنستان کمک میکنند .
  • GB ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    38 22
    اگه درستش اذربایجان -ترکیه هست پس ارمنستان - گروه مینسک هم بگو علی الخصوص ارمنستان - روسیه و فرانسه در حال شکست از اذربایجان - ترکیه هستند
  • لیلانی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    47 35
    یک سوال: ارمنستان با اسرائیل چه فرقی دارد؟ آیا هر دو اشغال گر بلاد مسلمین نیستند؟ آیا هر دو مسلمین را قتل عام ننموده اند؟ البته یک فرق اساسی بنظ بنده دارند: ارمنستان شیعیان را کشته و یا آواره کرده ولی اسرائیل برادران سنی مذهب را. امروز در جبهه های قره باغ سربازان با نوای یاعلی و یا حسین می جگند. پس دلیل دشمنی بعضی هموطنان با اذربایجان در چیست؟ چرا آب به آسیاب دشمن می ریزید؟
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 25
      فرقش اینه که پانتورکیسم همانند صهیونیسم ننگ نسل کشی و.محاصره سیستماتیک اقلیتها را بر پیشانی حمل میکند .. کشتار یک ونیم ملیون ارمنی و کردها و یونانیان و ....
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 21
      سوال: دولت علی اف و تروریست های ترکیه و خود سازمان تروریستی ترکیه چه فرقی با کفار آمریکاییی و اسرائیلی دارند ؟؟؟ منتظر جوابت هستیم اگه انقدر جسارت و آزاده هستی . انتظار دین داشتن از بعضی از ادم هایی که نظر میدن نیست . جسارتی به شما نکردم کلی عرض کردم البته پ.ن: تروریست های علی اف و ترکیه در حال رزه رفتن نزدیک مرزهای ایران هستند.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    41 42
    آذربایجان ان شالله پیروز بلامنازع مناغشه قاراباغ خواهد شد و اراضی اشغالی خود را از ارمنستان جنایتکار و نوکران استعمار که بیست و هشت سال پیش به ارمنی ها کمک کردند و هنوز هم کمک رسانی میکنند باز پس خواهد گرفت من الله توفیق
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    49 37
    عرمنستان جزئی از خاک آذربایجانه انشاا... بعد از آزادی قره باغ # ازادی ایروان
    • حسین IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 11
      مطالعه کن عزیزم
    • حسین IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      12 2
      چون قره باغ خاک اسلام است
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 19
      این دقیقا همون چیزیه که سردار بهش اشاره کرد و گفت در صورت تغییر نقشه کشورها ایران واکنش قاطعی داره. امثال تو و ترکیه این خواب ها رو به گور که چه عرض کنم توله های نجستون هم به گور میبرن
  • شهروند ارومیه IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 7
    سلام در صورت تصمیم ریس جمهور آذربایجان برای حمله به خاک ارمنستان و برای رسیدن به جمهوری نخجوان آتش جنگ ترکیه و روسیه شروع خواهد شد و این دام اسراییل است برای به خطر انداختن شمال ایران و در گیر کردن ترکیه روسیه و ایران و منافع جمهوری اسلامی ایران ایجاب می کند که ایران به آذربایجان هشدار دهد که وارد این بازی خطرناک نشود و جنگ را با گرفتن نقاط اشغالی طبق قعطنامه های سازمان ملل متحد متوقف بکند .
  • بهزاد GB ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    16 2
    قره باغ خاک اسلام است
  • ایرانی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    19 3
    یاشاسین آذربایجان
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 18
    اعتراف یکی از ارتش آذربایجان به اسارت گرفته شده توسط آذربایجان: ((ارتش آذربایجان بیش از1500 نفر از تروریست های خارجی را در جنگ به خدمت گرفته است))
  • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 8
    اول سلام بحث من اینه چند کشور دیگه دارن میجنگن شما چرا بهم حمله میکنید دوم جنگ هر چی زود تر تمام بشه بهتر سوم واصل کلام اسرائیل داره نزدیک ایران میشه به اسم جمهوری آذربایجان چهارم آقا شما الان راحت زندگی می‌کنی برادر من مگه استراتژی دانی یا منتقدی الکی نظر میدی حرف آخرم اینه ما نمی گذاریم دشمن هیچ غلطی بکند .
  • اگاه IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    10 15
    اتحاد نیروهای مشترک آذربایجان با ترکیه به همراه اسرائیل صحیح تر است.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 10
    ولشون کنین تا ببینن آخر جنگ و تسلیم شدن در برابر صهیونیسم چیه.!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    20 1
    30 سال پیش با تجهیزات قدیمیشان ده ها هزار انسان را فتل عام کردند و میلیونها نفر را بی خانمان
  • احمدعلیزاده IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 17
    بنده آذری هستم اما نظر شخصی من باشما فرق داره اولا ارتش عثمانی اصلأ قابل اعتماد نیست و ترکیه اهداف خطرناکی بسر دارد امر کسی میفهمید هرگز خوشحال نمیشد و اما قرار نیست آذربایجان پیروز میدان باشد هزار دلیل استراتژیک هست که ماهم نداریم اونها پیروز قطعی باشند پس بهتره فعلا تماشاگر باشیم آذربایجان هم با حاکمانش یار ایران نیست بلکه نقشه شوم و واهی بسر دارد اما باید بفهمند دیگر ایران قابلیت تیکه پاره شدن را ندارد
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 2
    صلح و گفتگو بهترازهمه دوستی
  • میراندا IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    17 2
    انشالله بزودی شاهد آزاد سازی تمام مناطق اشغالی ارمنستان(روسیه و فرانسه) توسط ملت از جان گذشته آذربایجان خواهیم بود.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 12
    یک کلمه بگو خطر اسرائیل بیخ گوش ماست
  • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 22
    در واقع چه اذربایجان پیروز بشه چه ارمنستان برای ما هیچ فرقی نداره. ارمنستان یه کشور خارجی و اجنبیه، اذربایجان هم یه کشور خارجی و اجنبیه. برخی ها طوری از پیروزی کشور اذربایجان ذوق میکنن انگار مثلا ایران بر ارمنستان پیروز شده. ما ایرانی هستیم و اونا خارجی یکی ارمنیه یکی شیعه ولی نوکر اصلی ترین دشمن خونی ما. خوشحالی داره ؟؟؟!!!! بین ایران و ترکیه یا اذربایجان درگیری بشه شما از کی دفاع میکنی. باز از موفقیت ترکیه یا اذربایجان ذوق میکنی؟؟؟؟؟ الله اکبر از .......
  • لو IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 28
    مردم قره باغ به سرنوشت خود با رای ۹۸ درصدی رای دادن و به ارمنستان ملحق شدن و این آزادی حق همه انسانهاست و آذر بایجان باید این را درک کند
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      15 1
      خوب معلومه به نفع ارمنستان رای میدن چون حتی یک نفر آذری شیعه هم تو قره باغ نبود چون همشون پاکسازی قومی و مجبور به کوچ اجباری از قره باغ شده بودند
  • حسن IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 19
    از حرف بعضیا ادم واقعا نمیدونه بخنده یا گریه کنه. یه نفر نوشته سربازای اذررایجان موقع درگیری یا حسین و یا علی میگن. مرحبا به این دیانت!!!!!!! خدمتتون عرض کنم اونایی که سید الشهدا حسین فاطمه رو به شهادت رسوندن یا رسول الله و یارب و یا الله میگفتن. عزیزم با این حرفا میخای به انگیزه های نژادپرستانتون رنگ دینی و مذهبی بدهی . زهی خیال باطل. باشه مام قبول کردیم!!!!. همین یا حسین گوها دست تو دوست کشور جعلی خبیثی گذاشتن که خون بهترین شیعیان رو به زمین ریخته و عامل اکثر مشکلات بین المللی ماست. خوب فردا الهام جونتون موفق شد اون وقت باید جوابگو کمکهای اسراعیل جونش باشه و برای خوش خدمتی مرکز هر توطعه ای علیه کشور ما بشه. اون وقت الهام علی اف و کشور اذربایجان به نظرت میگن ترکهای ایران رو اذیت نکنیم. مثلا تبریز و ارومیه رو از تحریم در بایریم. یا شاید بگه تبریز و ارومیه همپیمان خودمونن اسراعیل جون باهاشون دوست باش. بله از این حرفا میزنه ؟؟؟!!!!
  • US ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    25 2
    ارتش آذربایجان تعداد زیادی از سربازان ارمنی را اسیر گرفت
  • ایران IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    10 18
    اگر بنا برپس گرفتن مناطق اشغالی است که ایران هم باید وارد عمل شود و کل جمهوری آذربایجان را آزاد و به خاک ایران ضمیمه کند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    18 12
    ۱ نخجوان باید به خاک اصلی آذربایجان بپیونده ۲ قره باغ باید از اشغال ارمنستان آزاد بشه ۳ مناطق آذری کوچکی هم در داخل خاک ارمنستان وجود داره که باید تعیین تکلیف بشه بعد از اون صلح برقرار میشه آذربایجان چشم داشتی به خاک اصلی ارمنستان ندارد
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 13
      قرارداد ترمنچای مدتش تمام شده اول باید به حال این موضوع فکری کرد
  • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    13 27
    من یه لرم ارمنستان و آذربایجان و ترکیه هرچقدر میخوان بزنن تو سر هم به ما ربطی نداره ولی کوچک ترین خطری یا تهدیدی یا فکر نا بجایی مرز های مارو تهدید کنه کاری میکنیم که ارمنی ها و آذری هاو ترک ها به فکر یک سرزمین دیگه واسه خودشون باشن .
    • DE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 4
      زنده باد
    • DE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      4 2
      مطمئنی تو
    • علی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 6
      درود خدا بر شما .واقعا نظر پخته و زیبایی بود افرین. من هم یک‌کردم و کاملا با نظر شما موافقم
  • شفیعی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    11 5
    منظور سردار ، ورود قوای آذربایجان و ترکیه به مرز رسمی ارمنستان و بستن مرز ارمنستان با ایران است ، که از لحاظ اقتصادی و امنیتی به ضرر ایرانه و الا همه میدونیم که قره باغ متعلق به اسلام و آذربایجان است...
  • Saeid IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 6
    جاویدان ایران اسلامی
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 5
    درود بر سپاه و ارتش عزیز
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    7 4
    زنده باد ایران زنده با سپاه قهرمان و ارتش دلاور
  • رضا IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 6
    زنده و پاینده باد ایران همیشه قهرمان. جانمان فدای رهبر ازاده و شجاعمان حضرت ایت الله العضمی امام خامنه ای بزرگ که انصافا عسوه شجاعت تقوی و درایت است سلام و درود ما به روان پاک شهدای سرافراز دفاع مقدس درود بر سپاه دلاور و ارتش قهرمان. ننگ و نفرین بر بیگانه پرستان و اجنبی پرستان . ایران برای ما عزیز است و بس نه دوستان اسراعیل و امریکای جنایتکار
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 1
      بهت مثبت دادم به حرمت اسم حضرت آقا. جوگیر نشی یه وقت..
  • بهزاد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    10 17
    ارتش اردوغان ... و جمهوری الهام علیف متحد صهیونیسسم در برابر قوای نظامی ایران به مانند یک پشه هستند
  • علیرضا سلیمانی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    11 20
    ایران بایدسریعا آذربایجان راازمرزهاعقب براند. چون هرلحظه ممکن است آذربایجان حماقت کرده وبسوی ایران حمله کند.بایدمرزها راکاملا بست واحتمال حمله آذربایجان راداد.بایدکاملامواظب بود.
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 12
    من فکر می کنم همه اینها نقشه است تا ترکیه رو در سوریه و لیبی ضعیف کنند
  • امید IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 29
    امیدوارم ارمنستان در جنگ پیروز شود.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      3 0
      خخخ عجب جوکی
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    21 2
    s300 های منهدم شده 6 تا شده اصلاح بفرمایید
  • بهرنگ IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    27 7
    اینقد مغرضانه علیه آذربایجان و ترکیه حرف نزنین
  • بهزاد IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    21 3
    منظور کسانی که از ارمنستان حمایت می‌کنند چیست دقیقا مشخص نيست. ایران میگه حق آذربایجان که مناطقشو پس بگیره. روسیه هم حق وبه آذربایجان میده. یه عده بلندمیشن میگن ارمنستان خوبه واین حرفا.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      1 18
      کی از ارمنستان دفاع کرده دقیقا؟؟؟ ما داریم از حمومت تروریستی علی اف و رژیم سفاک تروریستی ترکیه حرف میزنیم که تروریست ها رو از سوریه وارد مرزهای ما کردن
  • متین IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 9
    فرشتگان از الله متعال پرسیدند چرا انسانی را بر روی زمین میفرستی که جنگ خون کشتار به راه میندازت .دوستان انسان چه مسلمان باشد یا یهودی یا مسیحی فرقی نمیکند همه یک خدا راستایش میکنم این دنیا دنیا آزمایش چه بسا نامه عمال هر کسی بر دست راستش باشه حالا دعوا آذربایجان و ارمنستان سر منطقه قره باغ حالا در انجا مردمانی زندگی میکنند پس مالک واقعی مردمان ان منطقه هستند قبلا از اینکه بگی منطقه بگی مال کدوم کشوره به خودتون نگاه کنید و بگید ایا اگه گفتند این خانه شما مال فلان کس راضی میشی خونه که با دل جان ساختی واگزار کنی اون ادمیم که میخواد این خونه رو از تو بگیره به نظرت چطور ادمی میتونه باشه بخشنده باشید که بهترین بخسندگان الله متعال است پس از خدای خویش یاد بگیریم در پناه حق الله
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 22
    اسم واقعی جمهوری آذربایجان " آران و شیروان هست واین نام یک نام جعلی می باشد که شورروی سابق برای تجزیه آذربایجان ایران برآن قسمت نهاد. ایروان وباکو هردو جزو خاک ایران بودند. پس دوستانی که صحبت ازاشغال قره باغ می کنند باید متوجه باشند که قره باغ یکبارتوسط روسیه تزاری اشغال شد وبه ایران باز نگشت. درشرایط فعلی هم بهتراست یبن این دو جمهوری پیشین شورروی سابق بی طرف بمانیم. با احترام به تمامی دیدگاه ها
  • ح.س IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 18
    آخه ایران اکثر شیعه چه سنخیتی با این عثمانی ها که دشمن مردم ایران بوده و هستند دارد .
  • DE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 17
    در اسرائيل تا به امروز ده ها راهپيمايي در حمايت از جمهوري آذربايجان و بر عليه ارمنستان برگزار شده، لطفا از چاشني مذهب براي حمايت از آذربايجان استفاده نكنيد، ١٠٠ تا فيلم تو يوتوب هست، كسي كه دنبال حقيقت باشه خودش حقيقت را پيدا ميكنه
  • ایلار IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    27 4
    تجهیزات نظامی ارمنستان خیلی بیشتر از این منهدم شده لطفا اپدیت کنین درسته ناقصه اما لا اقل ممنون که لا اقل 20 درصد انصاف رو رعایت میکنین شلوغ کم کم به شکست ارمنستان شما هم اعتراف میکنی به امید ازادی قا راباغ ازادی فلسطین ویمن وهر جایی که زیر اشغال هستش
  • حمید IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    26 2
    ارمنستان باید به تمامیت ارضی کشور همسایه اش احترام گذاشته و فورا به اشغال خود پایان دهد
    • عزیز IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 25
      هم دولت آذربایجان درو غگواست هم ارمنستان اگر راست می گوین چرا هیچ سوائی از ملت قره باغ نمی پرسند ملت قرباغ بگذارید خودشان رای گیری کنن
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 33
    با گذشت حدود یک ماه جنگ خونین در منطقه آرتساخ(قره باغ) کشور آذربایجان به کمک ترکیه و گروه های تروریستی که اگر جمع بزنیم میشه ۹ میلیون نفر ترک آذری ۵۰۰۰ نفر گروه تروریستی و ۹۰ میلیون نفر حمایت ترکیه هنوز در پی تصرف چند صد متر خاک بلا استفاده برای ارامنه خوشحالی میکنند. در صورت اولین شلیک گلوله از طرف آذربایجان به خاک دولت ارمنستان شهر زیبای باکو تبدیل به قبرستان میشود. و این به نفع دولت ورشکسته و مقروض علیف نیست. علیف فقط دلخوش کمک های اسرائیل و ترکیه است. کشور آذربایجان خود درگیری سیاسی داخلی دارد. چون مردم خودش حاضر به جنگیدن نیستن از گروه های تروریستی و ترکیه کمک گرفته.....
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 14
      آفرین
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      16 2
      اولا چند صد متر نیست و 6هزار کیلومترمربع هست {کمی بیشتر از استان البرز}دوما دراونصورت 140 میلیون نفر جمعیت روسیه رو هم به کمک کنندگان ارمنستان اضافه کن{فرانسه امریکا اروپا و... هیچ}سوما منطقه قره باغ و نواحی اطراف اون دارای خاک حاصلخیزی هستند که بارندگی نسبتا خوبی هم داره
  • . IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 16
    اصلا به ما چه این دو کشور دعوا دارن مناطق مرزی ما رو دارن از بین میبرن مردم بی گناه کشور ما برای چی باید بازیچه ی اینها بشن
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      19 2
      خب اگه ارمنستان بر منطقه مسلط بشه که منطقه آذربایجان را نابود میکنه
  • سید سعید IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 19
    حق حتی با اذربایجان باشه باز هم جنگ چیز خویی نیست
  • رضا IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 27
    واقعا جای تاسف دارد، ارتش اذربایجان را نیروهای طرفدار ترکیه و صهیونیسم تشکیل داده
  • منصور IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 25
    بااحترام باید در قره باغ رفراندوم زیرنظرسا زمان ملل برگذارشود تامعلوم شود مردم ساکن چه می‌خواهند فقط همین وبس
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      24 2
      بعد از برگشت یک میلیون اذری اواره حتما
  • محمد IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 17
    اولا این حمله آذربایجان به ارمنستان که با کمک ترکیه با اسرائیل هست بدونید جنگ مسلمین مقابل کفار نیست دوم اینکه حرص قره باغ نخوریم که هیچ منفعتی برا ایران ندارند
  • مهدی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    13 8
    قره باغ هم مثل فلسطین پاره تن اسلام است و ما برای ازادسازی این منطقه شهید داده ایم (احتمالا نمیدونید) اما اقایونی که رگ ترکیشون باد کرده بهتره یه سراغی از وضعیت حقوق بشری هم نژادهاشون در به اصطلاح جمهوری اذربایجان بیندازند که اون بیچاره ها از برگزاری مراسم سوگواری امام حسین منع شدند تو کشوری که اکثریتشون شیعه هستند. بد نیست یکمی هم از غیرتتون رو اونجا خرج کنید. همین دولت وابسته، نفوذی و بی شرف اذربایجان بود که رزمندگان ایرانی را که برای جنگ قرباغ به نفع اذربایجان می جنگیدند بیرون کرد. با اطلاعات حرف بزنید لطفا
  • جمشید IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    20 2
    آذربایجان می خواد سرزمین های از دست رفته و قانونی خود رو باز پس بگیرد
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    16 2
    سلام برادران وخواهران انشااللاه آذربایجان پیروزخواهدشدبه امیدوفضل الهی قره باغ نیزآزادخواهدشداگربحث هم میکنیدمحترمانه بحث کنید
  • مهدی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 19
    اردوغان در سوریه و عراق از داعش همه جوره حمایت کرد و در اخر با رشادت مدافعین غیور حرم از کشورهای منطقه با فرماندهی غیورمردانی مثل حاج قاسم پوزش کیلومترها به خاک مالیده شد و مجبور شد بیاد با روسیه و ایران طرح صلح سوریه رو امضا کنه. همون اردوغانی که رویای امپراطوری تو کله پوکش داشت. پس بهش حق بدین برای جبران له شدنش هم که شده ارمنستان رو قربانی کنه. البته قرباغ حق مسلمانان است مثل فلسطین. اما درگیر شدن ایران در این بازی دو سر باخت است
  • ایران IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 24
    یمشت بیکار نشستین درمورد چی حرف میزنین اخه شماهارو چه اخه
  • کوثر IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    13 7
    من عاشق کشورم ایران اسلامی هستم وخود من هم ترک هستم
  • mehmet PT ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    19 1
    درضمن لطفا اسناد تاریخی موثق رو به عنوان منبع و مرجع معرفی کنید ... برای بنده سؤاله چرا شماها دارید کشور آذربایجان رو محکوم می کنید داره خاکهای اشغال شده رو پس میگیره...
  • مجید رئیسی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    7 21
    دوتا کشور با ترکیه در مقابل ایران هیچ شانسی ندارندترکیه فقط زرمیزنه اونا توسوریه وعراق قدرت ما رو لمس کروند در ضمن تمام بخش کردستان شرق ترکیه تا ازمیر وکردستان سوریه وتمام اذربایجان برای ایران ترکیه باید بره پی کارش
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 24
    از کی تا حالا الهام و رجب طیب مسلمان شدن الهام بارها گفته پان ترکه است هرسال عزاداران محرم رو سرکوب میکنه و شده رفیق جینگ اسرائیل رجب طیب هم که زده تو کاره صادرات تروریستهای سر ببر که در سوریه و عراق از اسلام حقیقی تو دهنی خورد حالا تروریست های اجاره ایش رو برده قره باغ؛ این دوتا دیکتاتور پست و کوچولو دنبال ابر قدرت بازی اند ضمنا قره باغ حق جمهوری آذربایجان است اما قره باغ بهانه است برای گرفتن نخجوان و قسمتی از ارمنستان که به نوکری از آمریکا و اسرائیل به ایران فشار بیاورند برای همین سرداران نظامی ما گفتند اجازه تغییرات ژئوپولوتیک منطقه رو نمیدیم بنابراین هدف اصلی مقابله با « « ایران » است اتفاقات مهمی در آینده خواهد افتاد که همش به نفع ایران تموم میشه و ممکنه یک گروه اعتقادی چریکی دیگه اینبار در قفقاز تاسیس کنیم که هم جلوی دیکتاتورهای کوچولوی منطقه ای رو بگیره و هم مانع دخالت‌های قدرتهای فرامنطقه‌ای بشه.
    • حسن IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 3
      دولن لائیک آذربایجان!
  • عبدالرضا IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 1
    گزارش خوبی بود
  • AU ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 10
    لابد افتخار هم می‌کنید که جمهوری باکو این مناطق را اشغال کرده.
  • سهرابی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    16 4
    آذربایجان خیلی قوی است وما هم به آنها کمک میکنیم
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    32 2
    ما فقط به پیروزی های اذربایجان نظاره گریم
  • ایرانی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    14 4
    اصلا ما به اینا چیکار داریم ؟ ما فقط باید ایمان خودمون رو درست کنیم که انشاالله تا دو سال دیگه که امام زمان ظهور کردن جز لشکریانشون بشیم اونوقت همه کفا رو نابود میکنیم . انشاالله
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    20 3
    اگه از همون اول شوروی پشت ارمنستان درنیومده بود، اذربایجان تا ایروان هم رفته بود
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    20 2
    مطمئن باش اذربایجان جز خاک خودش رو چیزی چشم نداره
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    13 1
    دوستان جدا از تعصبات قومی و نژادی قره باغ جزو خاک آذربایجان بوده که سی سال به ناحق تحت اشغال ارمنستان بوده سی سال پیش ایران خیلی از لحاظ نظامی آذربایجان رو حمایت کرد،ولی اون موقع ابرقدرتها پشت ارمنستان بودن،ولی الان موقعیت آذربایجان چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ نظامی و دارا بودن ذخایر عظیم نفتی کفه ترازو رو به نفعش تغییر داده
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 14
    سلام اسراییل خاک تو سرت کنن ..کلاه ایمنی سرت کن...جنگ ۹۸ روزه شد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 4
    مرگ بر اسرائیل که در هر دو کشور در حال موش دوانی است.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 4
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    7 5
    درود بر ایران عزیزم
  • مرتضی بختیاری IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 13
    خاک من ایرانه ومهم اونه، آذربایجان و ارمنستان چه کشکیه اگه خوب بودن از ایران جدا نمیشدن، مردم ایران برا ما مهمه به هر زبانی باشن اگه ملتی هم خودشو هم پیمان ما میدونه بیاد تو عرصه ی ما کشور ما تو عرصه وسلطه هیچ کشوری نمیره
  • محمود عبدالهی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 15
    اگر علی اف وارداغان حماقت کنند و به خاک ایران عزیز چپ نگاه کنند اینبار مردم آذربایجان‌شرقی و غربی در خط مقدم جبهه خواهند بود حماسه ای نطیر هشت سال جنگ با صدام یزید در انتظارمان هست
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      6 5
      درود بر شرف ایرانی باغیرت آذربایجانی های ایران وهمه ایرانیان زنده باد فقط یک نام ما داریم ایران
    • RO ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      7 14
      یاشاسین ایران ، کاش میشد اذربایجانی ها بعد صد سال دوباره به اغوش وطنشون برگردن
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    15 1
    روسیه نباید دخالت کند اگر روسیه بخواهد دخالت کند باید سیلی محکمی مانند جنگ افقانستان بر صورتش نواخته شود
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 14
    امیدوارم تمام شهرهای غضب شده ایران به موطن خویش بازگردند
  • ایران IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 14
    به تکفیریها و مزدوران ادمکش ترکیه جنایتکار و اذربایجان میگن لشکر مسلمین
  • سعید IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    13 2
    الله اکبر حق به حق دار خواهد رسید ان شاالله
  • آذر IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 1
    از خواندن بسیاری از اظهار نظرها دلتنگ شدم
  • DE ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    13 1
    قره باغ خاک اسلام است و باید آزاد گردد
  • ایران IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 1
    سلام.آقایان گرامی منظور از پان تورک چیست؟ چرا فقط به تورک آن گفته میشه؟
    • مهدی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      4 9
      پان از نظر لغوی به معنای "همه" است و پسوندی که بعنوان وطنﭘرستی، دینداری و ... بعد از آن قرار میگیرد انگاشتن همه بر پایه آن میباشد؛ بعبارت بهتر، پان یعنی همه را بر اساس خواسته خود انگاشتن و دیگر هیچ است. اساساً برداشتی که از پانها میشود عبارت است از ناسیونالیستهای افراطی. افراد پیرو این تحجر(چون نمیتوان اسم آنرا تفکر گذاشت) طرفدار عدم برابری افراد هستند و خود را بواسطۀ نژاد یا دینشان از سایر انسانها برتر میدانند. حال پان ترک ها میگویند: ما ترک هستیم و از سایر انسانها برتریم. باورهای آنها نشانگر اوج نادانی در این افراد است.اما در واقع تمام کسانی که ادعای پان ترکی می کنند هیچ کدام با یکدیگر اتحاد ندارند و هر یک در یک جای جای کره ی خاکی پرچمی مختص خود دارند و به سود خود بلند کرده اند اگر این افراد متحد شوند دیگر پان ترکی معنای ندارد و خودشان برای خودشان زندگی مستقلی میکنند و یک ملت هستند پس بیاید پان ترک نباشیم و خودمان را نژاد برتر ندانیم همه انسان هستند و نباید کتک نژادشان را بخورند همه حق زندگی کردن را دارند چه ترک باشد و چه فارس. آری به راستی که انسان انسان است .
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      0 7
      مهدی جان ممنون بسیار عالی توضیح دادی دمت گرم
    • مبینا IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      0 7
      بسیار ممنون. تا حالا نمی دونستم معنی پانترک چیه
    • یاشاسین آذربایجان NL ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      3 0
      اگه میشه کلمه پانپارس هم معنی کن؟
  • ناشناس IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 27
    درود بر ارمنستان دلاور.حق ۱۰۰% با ارمنستان است.
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      21 2
      تا چند ماه دیگه کشوری با نام ارمنستان وجود نخواهد داشت
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 13
    عل اف مانده سر دوراهی.اردوغان عثمانی پرست و اذر بایجان اکثر شیعه و نزدیک به ایران.
  • زاکر IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    19 1
    یاشاسین آذربایجان
  • علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 4
    لعنت خدا بر بد خواهان ایران اسلامی عزیز
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    3 19
    ایران نباید ساکت بشینه اگر روسیه به کمک ارمنستان نیومد چاره ای نیست و ایران باید مداخله کنه و جلوی پیشروی آذربایجان رو بگیره چون نفوذ و پیشروی ترکها در اون منطقه بشدت به ضرر ایران تمام خواهد شد
  • اگاه IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    19 3
    اون موقع که ارمنیها زن و کودک پیر جوان آذری ها را به خاک وخون کشیدن واز خانه کاشانه شان بیرون چرا یک وجدان بیدار در منطقه و جهان پیدا نشد
    • شبانکاره IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      4 14
      پس عمه من داشت شما رو تو زنگیلان از زیر آتش ارمنی های کثافت نجات میداد،بله؟ نافهم جان،از بی عرضگی شماها بود که خوجالی و قبادلی و خوجاوند و...اینا رو از دست شما در آوردن و هیچ کاری نکردین،نزدیک بود ارمنای بیان سومقاییت هم بگیرن،ایران نداشت. اگه عرضه داری و با منافع ملی ایران تضاد نداری،بسم الله،برو تا استپانکرد و خوجاوند و کلبجر برو. یا حق.
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 5
    ایناایرانودستکم گرفتن
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 1
    ارمنستان متجاوزه وپرتوکولهای بین المللی زیرپاگذاشته به قطعنامه عمل نکرده وخاک اذربایجان وپس نداده کل دنیامیدونن ضمنایک کشورشیعه نشین ومسلمان هستندمردمانشون
  • محمد IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    11 2
    با سلام به عوامل تحریریه مشرق لازم به ذکر است که آذربایجان بارها اعلام کرده که هیچ نیروی خارجی در جبهه این کشور حضور کاروانها کمک مستشار معنوی ترکیه پشت این کشور است.
  • قادر IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 2
    نظرم دشمن که همیشه دشمنه پس برای دشمن اماده باشیم که به هر نحوی امده به ما پاتک بزنه دشمن فرصت پیدا میکنه ولی اجازه ندهیم مرز ما خالی باشه همیشه پشت سربازان جان برکف باشیم وخاکریز نظاره گر مسوءلین ودرجه داران کشور عزیز هست واین یک طوطعه بین مسلمین وکفر ومنافقین بین این سه بخش توجه داشته باشید وسلام خدا حفظ کنه رهبر ومسوءلین کشور
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    23 5
    با آزادسازی کامل قره باغ از لوٍث وجود غاصبان و جنایتکاران و تروریست ها توسط ارتش شجاع و قهرمان آذربایجان سوزش بعضی ها بیشتر هم خواهد شد
  • atila IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    14 0
    واقعا من نمیدونم این همه بحث برای چیه تمام دنیا و قطع نامه های سازمان ملل بر محکومیت اشغال قره باغ از طرف ارمنستانو محکوم میکنند ودر چندین بیانیه خو استار خروج ارامنه هستندحتی دوستان نزدیک ارمنیها که روسیه فرانسه امریکا در این 30 سال یک بار هم نگفته اندقره باغ خاک ارمنستان هست
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    4 1
    نقش نیروی هوایی اینجا کاملا مشخص میشود: (قوای زمینی ارتش ارمنستان که تلفات انسانی و خسارات تجهیزاتی وحشتناکی از حملات پهپادهای رزمی ترکیه متحمل شده بودند .) ما باید مواظب پهبادهای ترکیه در سوریه باشیم.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    16 2
    ارتش اذربایجان مناطق اشغالی را پس خواهد گرفت .
    • احمد IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      4 0
      انشالله
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 6
    سلام اینا چرا نزدیک مرز ایران رو پیشروی داشتند میخوان راه ارتباط ایران واروپا روببندند واین ضربه سختی برای ایران هسن.باید حواس ها جمع باشه مرگ بر تروریست اینجا ایرانه ،نه عراق ،نه سوریه ...
  • بیات IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    8 0
    قره باغ بیزیمدی بیزیم اولاجاق
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 1
    مرگ بر منافقین مرگ بر تروریسم
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 0
    قره باغ باید ازاد شود تا متجاوز تنبه شود
  • ناشناس IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 3
    ارامنه انسانهاي صلح طلبى هستند اين كشور تركيه بود كه باعث شد بين اذربايجان و ارمنستان جنگ بگيره
  • علی.م.م IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 1
    مسئله مناقشه آذربایجان وارمنستان خوشبختانه به پایان رسید .خدارا شکر که با حداقل تلفات به انتها رسید .به عنوان یک مسلمان خوشحالم که جنگ پایان یافت.از هیچکدام از طرفین درگیری حمایت نمیکنم .فقط میدانم تمام این اراضی زمانی خاک کشورم ایران بود که با بی لیاقتی شاهان قاجار از دست رفت.در فیلمها وقتی میبینم جوانان ارمنی وآذری کشته شده اند قلبم بدرد میاد.اینکه کدام طرف برحق است برایم اهمیتی ندارد .نه پیشروی آذری ها ونه عقب نشینی ارمنی ها برایم مهم نیست ولی دیدن مرگ طرفین قلبم را بدرد میاورد.کاش میشد با دیالوگ ودیپلوماسی مشکلاتشانرا حل میکردن.چه خانواده هایی از دوطرف درگیر که عزیزانشان را از دست دادند.خدایا چقدر تلخ است.واقعا چرا جنگ؟آیا انسان این دوران نمیتواند با کلمات مشکلش را حل کند .چه زیبا گفت افلاطون که پایان جنگ را فقط کشته شدگان میبینند.به امید روزی که واژه جنگ رانه بشنویم نه بکار ببریم .برای همه کشته شدگان این جنگ شوم آرامش وبرای بازماندگان صبر وشکیبایی آرزو میکنم . علی .م.م
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 2
    باپس گردنی هم شده آزربایجان رابه ایران ملحقش می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس