برای محدودیت‌ سفرها در هفته آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در ارتباط با سفر و تعطیلی همواره توصیه کردیم در این شرایط سخت سفر انجام نشود و ان شاءالله برای هفته آینده هم برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با برنامه دورکاری کارکنان دولت و محدودیت سفر در تعطیلات پیش رو اظهار داشت: در ارتباط با وضعیتی که در تهران و کلان شهرهایی که وضعیت حادتری دارند اختیار را به ستاد استانی دادیم که با هماهنگی وزیر بهداشت و وزیر کشور در مورد ۱۴ مورد خودشان تصمیم بگیرند و اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره سفر رفتن در تعطیلات پیش‌رو

وی عنوان کرد: در ارتباط با دورکاری، یک ماه و نیم قبل آقای جمشید انصاری بخشنامه‌ای در نظر گرفتند که خود رئیس بخش مربوطه در نظر بگیرد که هم کار مردم انجام شود و هم بخش مورد نظر کم جمعیت‌تر باشد. افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا سن‌شان بیشتر است نیز اجازه دورکاری و حضور در منزل دارند.

واعظی بیان کرد: در ارتباط با سفر و تعطیلی همواره توصیه کردیم در این شرایط سخت سفر انجام نشود و ان شاءالله برای هفته آینده هم برنامه‌ریزی خواهیم کرد. فردا رویس‌جمهور با روسای کمیته‌های ستاد ملی کرونا جلسه دارند و تصمیم گیری خواهد شد. روز شنبه هم جلسه ستاد کرونا است و در آنجا بحث خواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: آنچه مهم است همکاری مردم و همه بخش‌های است که می‌توانند به یکدیگر کمک کنند. وظیفه ما مسئولین است که موارد را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید:

کاهش مسافران مترو تهران در یک هفته اخیر

واعظی در رابطه با کاهش قیمت دلار گفت: از روز اول گفتیم این قیمت‌ها واقعی نیست و بارها آقای رئیس‌جمهور در ستاد اقتصادی دولت افرادی را مسئول کاهش و واقعی کردن قیمت دلار کرده است. ما در اسفند تا خرداد محدودیت‌هایی داشتیم که صادرات ما متوقف شد، در این مقطع خیلی به بازار ما فشار آمد. اینکه صادرات نفت کشوری به حداقل برسد بسیار سخت است و اکنون پول آنچه صادر شده در حال بازگشت است. پول نیمایی قابل مقایسه با هفته قبل نیست. برخی پول‌هایی که مسدود شده بود باز شده و یکسری علایم سیاسی کنار این‌ها دست به دست داده که بازار کاهشی باشد.

وی بیان کرد: پایین آمدن ارزش دلار و سکه یک علامت است تا کالاهایی که قیمت‌شان افزایش داشته قیمت واقعی خود را پیدا کنند و پایین بیایند. قیمت ارز و سکه باید به قیمت واقعی خود برگردد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با انتقاد وزیر بهداشت از مدیریت کرونا بیان کرد: فکر می‌کنم دکتر نمکی هم خوب می‌دانند چقدر دستگاه‌های اجرایی، وزارت بهداشت و شخص ایشان را همراهی کردند. باید در انتظارات دکتر نمکی توان نیروی انتظامی را لحاظ کنیم. از روز اول تاکنون یعنی ۸ ماه قبل در تمام جلسات بودم و انصافاً نیروی انتظامی با تمام وجود خدمت کرده و کم نگذاشتند. شخص وزیر کشور و معاونین‌شان همواره در کار بودند. شاهد بودم سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی با همه محدودیت‌ها حضور داشتند.

واعظی گفت: فشار روی آقای نمکی زیاد است و ما نباید عکس العمل های دکتر نمکی را سیاسی فرض کنیم. توصیه من این است که دستگاه‌های دیگر به همکاری‌ها ادامه دهند. به دکتر نمکی هم توصیه می‌کنم بیشتر آرامش داشته باشند و اگر صحبتی دارند در دو جلسه هفتگی بحث آن را مطرح کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه در رابطه با هجمه به دولت پس از اظهارات رئیس جمهور درباره صلح امام حسن (ع) اظهار کرد: کسانی که برداشت غلطی از این صحبت‌ها کردند باید خود را اصلاح کنند. رئیس جمهور در شب شهادت امام حسن (ع)، درباره این امام صحبت کردند و به یکی از مسائلی که اشاره کردند، صلح امام بود، البته رئیس جمهور این موضوع را وارد مسائل سیاسی کشور نکرد. اما اشکال جایی است که عده‌ای از این صحبت ها تفسیر سیاسی کردند.

واعظی خاطرنشان کرد: متاسف هستم که امروز الفاظی از افرادی می‌شنویم که در گذشته از دشمنان خود در خارج کشور می‌شنیدیم. طبیعی است که آمریکا و اسرائیل با این ادبیات صحبت کنند اما هیچ وقت تهدید به مرگ و اعدام رئیس جمهور یا فحاشی در ادبیات برخی مسئولان کشور این گونه نبوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: من متعجم چرا برخی سکوت کرده‌اند. در حالی که حتما باید اعتراض به این صحبت‌ها نشان داده شود. ما در دولت این صحبت‌ها را به کلیت مجلس مرتبط نمی‌دانیم. مجلس جایگاه بالایی دارد و مورد احترام است و دولت با مجلس تعامل می‌کند.

واعظی اضافه کرد: اما تعدادی از نمایندگان به جای قانونگذاری وارد مسائل حاشیه‌ای شدند و سعی در انحراف  افکار عمومی دارند و  می‌خواهند موجب شکاف مجلس و دولت شوند که ما باید در این زمینه هوشیار باشیم. من به آنها توصیه می‌کنم اگر مخالف دولت هم هستند ادب و اخلاق اسلامی را رعایت کرده و فحاشی نکنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس