واعظی در دیدار سفیر آلمان

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: با اقدامات مخرب و کارشکنی‌های آمریکا حفظ برجام از شکل گیری آن سخت‌تر شده است.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور عصر سه شنبه در دیدار «هانس اودو موتسل» سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در صورتی به تعهدات خود در برجام پایبند است که طرف‌های مقابل هم باید به آنچه تعهد کرده‌اند، متعهد باشند.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به رفع محدودیت‌های تحریم تسلیحاتی ایران چیست؟

وی با اشاره به مشارکت آلمان در مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: با اقدامات مخرب و کارشکنی‌های آمریکا حفظ برجام از شکل گیری آن سخت‌تر شد و کشورهای باقیمانده در برجام در تعامل با یکدیگر و حمایت جامعه جهانی موجب حفظ این توافق بین‌المللی شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در صورت پایبندی طرف‌های برجام به تعهدات این توافق نامه، به تعهدات برجامی خود بازگردد.

واعظی همچنین با اشاره به بحران‌های متعدد در خاورمیانه بر ضرورت اتخاذ روش‌های گفتگو و مذاکره و راه حل های بدون جنگ برای حل مشکلات و اختلافات تاکید کرد.

«هانس اودو موتسل» سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی و نقش پررنگ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفتگوی میان فرهنگ‌ها و کشورها را بسیار مهم توصیف نموده و ابراز امیدواری کرد که در زمان حضور خود در تهران، مناسبات دو کشور گسترش یابد.

وی با اشاره به مشکلات منطقه، گفتگو را گامی موثر برای برون رفت از چالش‌های موجود دانست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرصاد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    کدوم برجام رو می فرمایید ؟! برجام نافرجام ، که مرده و جنازه شم پوسیده !!
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    واعظی جان ... همه از اتاق خرجام بیرون رفته اند .. لطفا تو هم پس از خاموش کردن لامپ. از اتاق بیرون بیا .. ضمنا در را هم ببند .. هههههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس