کد خبر 1132902
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲

به گزارش مشرق، معصومه نصیری، کارشناس رسانه طی یادداشتی که در کانال تلگرامی دیتاک منتشر شد به بررسی استیضاح روحانی پرداخت‌ و نوشت : فردای استیضاح روحانی چه خواهد شد؟

۱: جهانگیری امور کشور را تا انتخابات به دست می‌گیرد.

۲: روحانی می‌گوید همین‌ها که برکنارم کردند اجازه ندادند در ۷ سال کاری کنم.

۳: رسانه‌های خارجی و اصلاح‌طلبان خواهند گفت در ایران کودتا شد.

۴: انتخابات برگزار و شخصی شبیه روحانی رئیس‌جمهوری خواهد شد.

این توئیت با ۱۲۴۱ لایک و ۲۲۷ ریتوئیت، پرمخاطب‌ترین محتوای توییتر درباره موضوع استیضاح رئیس‌جمهوری بوده است. استیضاحی که تردیدهای جدی درباره اثرگذاری آن وجود دارد و بسیاری از تحلیلگران نیز آن را در راستای تحقق پروژه «دولت بی‌سر» و بازتکرار تجربه‌های کشورهای عراق و لبنان در ایران قلمداد می‌کنند که بیشتر منجر به ایجاد دوقطبی در شرایط حساس فعلی و تطهیر ناکارآمدی‌ها خواهد شد تا دریافت پاسخ برای چرایی آن‌ها. دوراهی که می‌تواند ضرورت داشتن بصیرت سیاسی را گوشزد و یادآوری کند.

موضوع استیضاح رئیس‌جمهور براساس رصد دیتاک در سه بستر توییتر، اینستاگرام و تلگرام در فضاهایی متفاوت پیگیری شده است.

توییتری‌ها با استقبال از توییتی که ذکر شد و همچنین به‌کارگیری هشتگ‌های روحانی، فتنه استیضاح، استیضاح روحانی، استیضاح، بیشتر نسبت به اثرگذاری این اقدام در شرایط فعلی رویکرد انتقادی داشته‌اند. البته در کنار این هشتگ‌ها، هشتگ پروژه احمدی نژادنمایی، مجلس انقلابی و از تدبیر بگو نیز در فضای توییتر مورد توجه کاربران بوده است.

 موضوع استیضاح در توییتر با ۳٫۲ هزار توییت، ۲٫۱ هزار ریتوییت و ۱۳٫۹ هزار لایک مورد توجه قرار گرفته است.

کاربران اینستاگرام اما با ۲۴۷ پست و با نگاهی کمی متفاوت، بیشتر از استیضاح رئیس‌جمهور استقبال کرده‌اند. موضوع استیضاح روحانی در کل فضای اینستاگرام با دریافت ۸۵ هزار لایک و بیش از ۶٫۲ هزار کامنت موردتوجه کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفته است.

کاربران اینستاگرام پست صفحه ایران اینترنشنال که مربوط به مصاحبه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره امضای طرح استیضاح رئیس‌جمهور بوده را با ۴۶۶٫۵۲۶ هزار بازدید، ۴۲٫۲۶ لایک و ۳٫۴۱۲ کامنت مورد توجه قرار داده‌اند.

هشتگ‌های پرکاربرد اینستاگرام روحانی، استیضاح، مجلس، استیضاح روحانی و دولت بوده است.

فضای تلگرامی‌ها در میانه جریانات توییتر و اینستاگرام رفتار کرده و استیضاح را با ۱٫۶ هزار پست پیگیری کرده‌اند. کل بازدیدها از محتواهای مرتبط با استیضاح روحانی در فضای تلگرام نیز ۳٫۶ میلیون بار بوده است که غلبه محتواهای مورد توجه مخاطبان با عکس و ویدئوهای مرتبط با این موضوع  و ۹۰۸ محتوای تصویری بوده است.

پرکاربردترین هشتگ‌های تلگرام استیضاح روحانی،  دولت بی‌کفایت، مطالبه استیضاح روحانی، عدم کفایت سیاسی و فتنه استیضاح و پربازدیدترین پست هم مربوط به خبر فوری درباره سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره متوقف نشدن استیضاح روحانی با ۱۶۳٫۳ هزار بازدید بوده است.

موضوع استیضاح در شرایط فعلی کشور مخالفان و موافقان جدی دارد اما نتایج منتج از این اقدام از هر مخالفت یا موافقت افراطی مهمتر است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 1
    نمیخواهید برش دارید بیخیال
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 0
    مطالبه
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    نمیخواد شما از طرف روحانی صحبت کنید خودش زبون داره....
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 0
    اسلام ومقتضیات زمان به این دلیل استیضاح نشد.!!! اصل کار خداست وبازخواست خدا.
  • TR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    7 1
    به هر حال برکناری بنی صدر هم به فتنه شورش منافقین خلق و آغاز موج تروها منجر شد. اما یک نکته بدیهی است. اگر بنی صدر عزل نشده بود چه بسا صدام تا تهران آمده بود. بدانید که بین نجات کشور و ارضای نهادهای جهانی حقوق بشری یکی را باید انتخاب کنید. اگر اولی را انتخاب کنید، عزل روحانی یک مطالعه است و اگر دومی را انتخاب کنید باید منفعل بمانید در آرزوی آنکه شاید روحانی بی دردسر دولت را تحویل دهد. اما راه سومی در کار نیست.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 1
    اگر لازم شد استیضاح هم انجام می‌دهیم فعلا استیضاح نشد. تا بعد.!
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 0
    انتخابات زود هنگام، محاکمه کلیه عاملین خسارتها ،انتخاب سر پرست ،بستن ( مصادره)حسابهای مشکوک میتواند آلام مردم را تسکین دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس