کد خبر 1132568
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
ورمزیار: هواداران استقلال استراماچونی را فراموش کنند

پیشکسوت استقلال گفت: در توانایی‌های استراماچونی هیچ شکی نیست اما باید قبول کرد او از ایران رفته و دیگر سرمربی استقلال نیست و هواداران این تیم باید این مربی ایتالیایی را فراموش کنند.

به گزارش مشرق، «صادق ورمزیار» سال‌ها در جناح چپ استقلال به میدان رفت و یکی از بازیکنان قدیمی و متعصب آبی‌پوشان محسوب می‌شود.

ورمزیار درباره شرایط استقلال و حضور «محمود فکری» بر روی نیمکت این تیم حرف‌های جالبی بر زبان آورد که مشروح آنرا در زیر می‌خوانیم.

انتخاب فکری به عنوان سرمربی استقلال گزینه مناسبی برای هدایت استقلال بود؟

باید در باره فکری به یک نکته مهم اشاره کنم.

چه نکته‌ای؟

اینکه او ۱۴ سال پیراهن استقلال را پوشید و همواره جزو بازیکنان متعصب و وفادار آبی‌پوشان بود و بازوبند کاپیتانی این تیم را بر دستان خود بست. پس چنین شخصیتی شایسته هدایت استقلال نیست؟ او در نساجی مازندران نتایج خوبی را کسب کرد و در این مقطع مهم شایسته‌ترین فرد برای هدایت استقلال بود.

شاید او با استقلال نتواند به موفقیت برسد؟

فکری یکی از پر ریسک‌ترین کارهای زندگی‌اش را انجام داد و هدایت استقلال را در این برهه زمانی قبول کرد که هیچکس حاضر نبود بر روی نیمکت آبی‌ها بنشیند. به نظر من در این مقطع فکری شجاعت زیادی از خود نشان داد که به استقلال آمد.

اما خیلی‌ها بر این باور هستند سایه استراماچونی بالای سر او خواهد بود؟

استراماچونی یک مربی بزرگ بود و در مدتی که هدایت استقلال را بر عهده داشت با این تیم نتایج خیلی خوبی گرفت.

اگر فکری با استقلال چند بازی نتیجه نگیرد هواداران باز یاد استراماچونی خواهند افتاد؟

باید به فکری و کادری که هدایت استقلال را بر عهده گرفته،  فرصت داد چرا که همگی آنها سال‌ها در این تیم حضور داشته و خاطرات خوبی را برای هواداران رقم زده‌اند. اگر از فکری حمایت شود او می‌تواند نتایج خوبی را با این تیم کسب کند. من در این مورد مدیریت قبلی را مقصر می‌دانم.

چرا؟

برای اینکه با اسم استراماچونی با احساسات هواداران استقلال بازی کردند و این بزرگ‌ترین ضعف مدیریت آنها بود و اگر به جای پرداختن به ماجرای اسم استراماچونی زودتر تکلیف استقلال را روشن می‌کردند، بسیاری از این اتفاق‌ها پیش نمی‌آمد. هواداران استقلال با وعده‌هایی که بابت حضور این مرد ایتالیایی بر روی نیمکت آبی‌پوشان شنیده بودند خوشحال شده و برای بازگشتش لحظه شماری می‌کردند در حالی که او شرایط حضور در ایران را نداشت.

قوانین هم چنین اجازه‌ای را به آنها نمی‌داد؟

دقیقا همین‌ طور است.  مدیران استقلال به خوبی می‌دانستند جذب مربی و ‌بازیکن خارجی منع قانونی دارد و هرگز مجوز حضور استراماچونی صادر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

خسارت ۱۲ میلیارد تومانی به استقلال

استقلالی‌ها انتظار قهرمانی از فکری دارند؟

به هر حال سطح توقعات از فکری و همکارانش بالاست و امیدوارم در مسیری که آنها قدم گذاشته‌اند بتوانند به موفقیت رسیده و روزهای خوبی را برای هواداران استقلال رقم بزنند.

نظرتان درباره خریدهایی که استقلال در فصل نقل و انتقالات انجام داده،  چیست؟

درباره این خریدهایی که انجام شده حرف دارم.

اینکه بازیکنان جدید استقلال در زمانی جذب شدند که تکلیف سرمربی این تیم مشخص نبود و مدیریت قبلی استقلال بازیکنان جدید را جذب کرد،  باید دید بر چه مبنا و قاعده‌ای این اتفاق صورت گرفت.

هنوز تکلیف برخی از نفرات همچون علی کریمی، شیخ دیاباته و هرویه میلیچ‌ مشخص نیست؟

باید با این بازیکنان که در فصل گذشته از مهره‌های تاثیرگذار استقلال بودند تمدید قرارداد صورت بگیرد، چرا که آنها کمک زیادی می‌توانند به استقلال انجام دهند. یک مربی خوب برای رسیدن به موفقیت به ابزار نیاز دارد و ابزار مربیان بازیکنان هستند. به طور حتم اگر این اتفاق رخ ندهد محمود فکری به مشکل خواهد خورد.

خود شما در جناح چپ بازی می‌کردید نظرتان درباره این منطقه استقلال چیست؟

هرویه میلیچ‌ عملکرد خوبی در این منطقه داشت و در استقلال جا افتاده بود. بازگشت وی به ایران می‌تواند جناح چپ استقلال را تقویت کند.

لیگ از دهم آبان شروع می‌شود و استقلال دیر استارت زد، آیا به آمادگی کامل خواهد رسید؟

به هر حال این از همان مشکلاتی است که گفتم و مدیریت وقت استقلال زمان زیادی را به خاطر استراماچونی از دست داد. اگر مشکلات برطرف می‌شد و استقلال زودتر استارت می‌زد تا ۱۰ آبان به آمادگی کامل می‌رسید.

استقلال در اولین بازی تدارکاتی خود مقابل نفت مسجد سلیمان به برتری رسید؟

این شروعی خوبی برای استقلال بود و به طور حتم به آبی‌پوشان انگیزه و اعتماد به نفس می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس