کد خبر 1131862
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
باشگاه‌های لیگ برتری تا اول آبان باید قراردادهای‌شان را ثبت کنند

٥ سرمربی لیگ برتر آینده دهه شصتی هستند و کمتر از ٤٠‌ سال دارند.

به گزارش مشرق، معادلات نیمکت‌ تیم‌های لیگ برتری برای فصل پیش روی مسابقات فوتبال تغییرات زیادی داشته و حالا کار به جایی رسیده است که مربیان جوان و دهه شصتی فضای مناسبی برای کارکردن و پوست‌اندازی سطح مربیان یافته‌اند.

با مشخص‌شدن سرمربیان ١٦ تیم لیگ برتری برای مسابقات لیگ بیستم حالا اتفاق جالبی را در فاصله چند روز تا شروع رقابت‌ها شاهد هستیم؛ جایی که در میان ١٦ تیم لیگ برتری ٥ سرمربی دهه شصتی به چشم می‌خورند که همگی زیر ٤٠‌ سال دارند. هر ساله شاهد این بودیم که مربیان تکراری در تیم‌های مختلف جابه‌جا می‌شدند اما برای فصل جدید فوتبال این روند متوقف شده و اعتماد مدیران باشگاه‌ها به مربیان جوان و زیر ٤٠‌ سال قابل توجه است. در ادامه به بررسی وضع این مربیان جوان پرداخته‌ایم:

محمد ربیعی؛ چند ‌سال تلاش برای صعود بزرگ

مربی متولد ١٣٦٠ فوتبال ایران هیچ سابقه‌ای در امر بازی ندارد و از آن دسته مربیانی است که مربیگری را به‌صورت آکادمیک و تئوری آموخته است. او نخستین‌ بار در ‌سال ١٣٩٠ وقتی سرمربی تیم لیگ دویی سایپامهرکرج بود، در جام حذفی مقابل استقلال تهران به‌ عنوان سرمربی دیده شد و با نتایج خوبی توانست پیشرفت خوبی داشته باشد. ربیعی در ٩‌ سال گذشته روی نیمکت البدر بندرکنگ، شهرداری اردبیل، شهرداری زنجان، بادران تهران، شهرداری بندرعباس، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان نشست و چند ماه پیش با نماینده استان کرمان جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد. ربیعی حالا برای نخستین‌ بار در لیگ برتر کار خواهد کرد و امید دارد مانند لیگ یک در دسته برتر فوتبال هم ماندگار باشد.

بیشتر بخوانید:

نیمی از سرمربیان لیگ برتری مدرک حرفه‌ای ندارند

وحید بیاتلو؛ جوان‌ترین سرمربی لیگ برتر

نام وحید بیاتلو دو، سه سالی است در فوتبال بر سر زبان‌ها افتاده است. مربی متولد ١٣٦٧ با ٣٢‌ سال جوان‌ترین مربی لیگ برتر بیستم است. او در عرصه بازیگری در رده جوانان سابقه بازی دارد و کارش در عرصه مربیگری را به ‌عنوان آنالیزور شروع کرد. بیاتلو چند ‌سال هم به ‌عنوان دستیار سرمربی در تیم‌های لیگ یکی کار کرد و در نهایت به‌ عنوان سرمربی نود ارومیه با یک تیم جوان روزهای خوبی را پشت سر گذاشت. این مربی آذری‌زبان امسال با اعتماد مالکان ماشین‌سازی به‌ عنوان سرمربی این تیم منصوب شده و انگیزه زیادی دارد تا روزهای خوبی را در لیگ بیستم پشت سر بگذارد.

وحید فاضلی؛ اولین تجربه سرمربیگری با نساجی

این مربی که متولد بهمن‌ ١٣٦٠ است، سال‌ها به‌ عنوان دستیار در تیم‌های مختلف کار کرد و امسال بعد از جدایی محمود فکری از نساجی و حضور این مربی در استقلال اولین تجربه سرمربیگری را تجربه خواهد کرد. فاضلی که ‌سال گذشته در نساجی دستیار فکری بود حالا با اعتماد مدیران این تیم مواجه شده و امید دارد در نخستین تجربه خود موفقیت‌های بزرگی را پشت سر بگذارد.

مهدی رحمتی؛ از مشهد استارت زد

کاپیتان سابق استقلال که محبوبیت زیادی نزد هواداران این تیم دارد، پارسال در شهر خودرو به‌ عنوان دروازه‌بان حضور داشت و با این که هنوز مدارک مربیگری‌اش کامل نیست اما به ‌عنوان مربی - بازیکن در لیگ بیستم روی نیمکت شهر خودرو خواهد نشست. البته هنوز کارت رحمتی برای حضور روی نیمکت به‌ عنوان بازیکن صادر می‌شود و هر زمانی تیمش احساس نیاز کند می‌تواند به‌ عنوان بازیکن هم به میدان برود. با این حال این کاپیتان محبوب امید دارد در اولین روزهای مربیگری‌اش در مشهد مقدس استارت خوبی بزند و سال‌ها روی نیمکت تیم‌های مختلف بنشیند.

محرم نویدکیا؛‌ کاپیتان به آرزویش رسید

کاپیتان باتجربه سپاهان هم یکی دیگر از مربیان دهه شصتی لیگ نوزدهم است. او چندین ‌سال در سپاهان ماند و به تیم‌ ملی رسید و بی‌تردید محبوب‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه است. او بعد از چند دوره کوتاه که در کادر فنی سپاهان حضور داشت حالا به آرزوی دیرینش رسیده و هدایت طلایی‌پوشان را در لیگ بیستم بر عهده خواهد داشت. نویدکیا با ٣٩‌ سال خودش را برای روزهای سخت آماده کرده و امیدوار است اوضاع بر وفق مرادش پیش برود.

نکته: جواد نکونام، سرمربی فولاد هم که متولد ‌سال ٥٩ است، به‌ تازگی تولد ٤٠ سالگی خود را جشن گرفته است.

منبع: روزنامه شهروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس