واکنش گمرک به کشف صدها هزار دلار داروی قاچاق در عراق / وزارت بهداشت: داروها از طریق یکی از مرزهای کشور "ترانزیت" شد

معاون گمرک ایران معتقد است، صادرات هیچ گونه دارویی به کشور عراق از طریق مرزهای رسمی کشور صورت نپذیرفته، از سوی دیگر سازمان غذا و دارو اعلام کرد، داروها متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه بوده و صرفا از طریق یکی از مرزهای کشور ترانزیت شده بود.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر کشف صدها هزار دلار داروی قاچاق از ایران  حساسیت زیادی ایجاد کرده است. بر همین اساس امروز گمرک ایران اعلام کرده است، طبق بررسی‌های صورت پذیرفته توسط گمرکات مرزی کشور ، صادرات هیچ گونه دارویی به کشور عراق از طریق مرزهای رسمی کشور صورت نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید:

سازمان غذاودارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نکته جالب توجه اینکه، داروهای قاچاق مکشوفه در کشور عراق، که در بعضی رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفته است، متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه بوده و صرفا از طریق یکی از مرزهای کشور ترانزیت شده بود.

گفتنی است، مهرداد جمال ارونقی خاطرنشان کرد: صرفاً طی ماه گذشته چند محموله دارو از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران و با رعایت کامل کلیه مقررات مربوطه و کنترل های لازم ، ترانزیت خارجی شده است که مبدأ این داروها نیز کشورهای خارجی بوده است.

معاون گمرک ایران با بیان لزوم صدور مجوزهای قانونی از جمله مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای صادرات دارو افزود: صادرات کالاهای اساسی و ضروری از جمله دارو به خارج از کشور ممنوع است و داروهای اعلام شده نیز داروی ایرانی نبوده اند .

ارونقی ، پروسه واردات، انجام تشریفات گمرکی ، ترخیص قطعی و توزیع داروهای خارجی در کشور  را یک پروسه سیستماتیک برشمرد و اعلام کرد: ورود داروی خارجی به کشور با صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت صورت پذیرفته و این مرجع، داروهای ترخیص شده را تا مرحله توزیع ، رصد می نماید بنابراین صادرات مجدد این حجم دارو از مبادی رسمی، آنهم با ممنوعیت صدور دارو و کالاهای اساسی و ضروری، دور از ذهن به نظر می‌رسد و قطعاً می توان ابراز داشت خروج این محموله از طریق گمرکات کشور به خارج از کشور صورت نپذیرفته است.

معاون گمرک ایران اشاره کرد: با توجه به اینکه در خبر منتشره اعلام شده است «... رانندگان کامیونها قصد داشته اند از دست گمرک فرار کنند...»، منظور از گمرک ، گمرکات داخلی کشور عراق می باشد و ارتباطی به گمرکات مرزی کشور جمهوری اسلامی ایران ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    5 0
    تف به روی شما قاچاق چیان بی وجدان که از زجر و مرگ مردم وطن تون دارید سود جویی می کنید. بی شرف های بی وطن و اصل و ریشه.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    4 0
    قاچاقچی آنهم در یکی از گمرک ات رسمی کشور در استان کرمانشاه در مرزخسروی !!! دهها کامیون !!؟؟ عجب حکایتی است !!؟؟
  • احمد IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    مردم را سرکارگداشتید
  • احمدخواجوند IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    هیچ قاچاقچی کالای خودرا از گمرگ عبورنمیدهد .
  • بابک IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    این بابا میگه از داخل کشور ترانزیت شده یکی دیگه از گمرک اعلام کرده از ترکیه صادر شده به عراق آقا معلومه داخل گمرک چه خبره یه نفر بیاد حرف درست و حقیقت رو بگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس