سرکوب آزادی بیان به بهانه کرونا در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

عفو بین الملل اعلام کرد که گسترش ویروس کرونا تبدیل به بهانه ای برای سرکوب آزادی بیان در برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شده است.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، عفو بین الملل امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مقامات برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از گسترش ویروس کرونا به عنوان بهانه ای برای محدود کردن آزادی بیان در این کشورها سوء استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:

سازمان‌های حقوق بشری خواستار تحقیقات برای کشف عاملان قتل خاشقچی

در این بیانیه آمده است: تعدادی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مشخصاً، بحرین، عربستان و امارات از ویروس کرونا به عنوان ابزار و بهانه ای برای سرکوب آزادی بیان سوء استفاده می کنند.

بر اساس این بیانیه، تمام این کشورها از قوانین سختی برای جرم دانستن انتشار اخبار دروغ درباره کرونا و بازداشت و محاکمه آنها استفاده می کنند. این در حالی است که چنین اقداماتی توجیهی برای محافظت از سلامت مردم ندارد و فقط باعث محدود کردن حق آزادی بیان مردم می شود.

این کشورهای عربی هرگونه سخن و بحثی را در خصوص مسأله ویروس کرونا سرکوب می کنند. پیش از این نیز برخی نهادهای حقوق بشری در عرصه بین الملل نسبت به افزایش بازداشت‌ها در کشورهای عربی در دوره گسترش کرونا هشدار داده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس