کد خبر 1130871
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
عباس ابراهیم

«عباس ابراهیم» رئیس سازمان اطلاعات لبنان روز گذشته (چهارشنبه) به واشنگتن سفر کرد و قرار است با مسئولان سازمان «سی.آی. ای» و دفتر تحقیقات فدرال (اف. بی. آی) دیدار کند.

به گزارش مشرق، «عباس ابراهیم» رئیس سازمان امنیت و اطلاعات لبنان دیروز (چهارشنبه) بنا به دعوت رسمی «رابرت آبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا به این کشور سفر کرد.

وبگاه شبکه MTV لبنان در این باره نوشت که یک جت مخصوص آمریکایی روز چهارشنیه ژنرال «عباس ابراهیم» را به واشنگتن منتقل کرد و او قرار است با مسئولان سازمان «سی.آی. ای» و دفتر تحقیقات فدرال (اف. بی. آی) دیدار کند.

بیشتر بخوانید:

شرط صندوق بین‌المللی پول برای کمک به لبنان

هنوز به طور رسمی اهداف و دلایل این سفر مشخص نیست. اما وبگاه عنب بلدی سوریه نوشته است، برخی منابع می‌گویند که عباس ابراهیم، قرار است در خصوص آزادی برخی گروگان‌های آمریکایی در سوریه با مقامات واشنگتن رایزنی و به نوعی میانجی‌گری کند.

«رابرت ساتلوف» مدیر مرکز اندیشکده واشنگتن، نیز در رشته توئیتی نوشته است که عباس ابراهیم، قرار است با مقامات آمریکایی که درباره پرونده آزادی گروگان‌ها فعالیت می‌کنند، دیدار کند تا سرنوشت آمریکایی‌هایی که هنوز در سوریه در بازداشت قرار دارند، مشخص شود.

او سپس در خصوص خواسته دولت سوریه در قبال آزادی آمریکایی‌ها، ابراز نگرانی کرد و گفت که دولت ترامپ به طور حتم با شروط دولت سوریه موافقت خواهد کرد تا در انتخابات ریاست‌جمهوری از آزادی این گروگان‌ها بهره ببرد. مسأله‌ای که «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز به آن اشاره کرده و در خصوص تبادل اسرای یمنی با دو آمریکایی گفته است که دولت ترامپ عامدانه این تبادل را تا نزدیکی انتخابات به تأخیر انداخت تا از آن بهره تبلیغاتی ببرد

«رابرت ساتلوف» سپس نوشت که دولت آمریکا نباید آزادی گروگان‌ها را در ازای عقب‌نشینی از پایگاه «التنف» واقع در جنوب شرق سوریه بپذیرد. او این عقب‌نشینی را یک شکست استراتژیک برای آمریکا و یک پیروزی بزرگ برای دولت سوریه، ایران و حزب‌الله توصیف کرد.

در مقابل اما «ایمن عبدالنور» مؤسس جمعیت «مسیحیان سوری برای دموکراسی» در صفحه توئیتر خود نوشت که مهم‌ترین خواسته دولت سوریه در قبال آزادی گروگان‌های آمریکایی، لغو تحریم «سزار» و عدم مخالفت با بازگشایی سفارتخانه‌های عربی در دمشق و درخواست از کشورهای عربی خلیج فارس برای کمک پنج میلیارد دلاری به سوریه جهت بازسازی این کشور خواهد بود.

«عباس ابراهیم» در ژوئن ۲۰۱۹ برای آزادی یک شهروند آمریکایی به نام «سام گودوین» که ۶۲ روز در سوریه در بازداشت به سر می‌بُرد، واسطه شد. یک ماه پس از آن نیز یک فرد کانادایی به نام «کریستین لی باکستر» با اقدام «عباس ابراهیم» از سوریه به کشورش بازگشت. هر دوی آن‌ها در پوشش راننده کامیون وارد سوریه شده بودند.


عباس ابراهیم در کنار «کریستین لی باکستر»

هنوز هیچ آماری از تعداد آمریکایی‌هایی که در سوریه در بازداشت به سر می‌برند و از دلیل بازداشت آن‌ها وجود ندارد.

اما در سوی دیگر ماجرا، سفر «عباس ابراهیم» به واشنگتن، می‌تواند به مسائل داخلی لبنان نیز مربوط باشد، به خصوص اینکه لبنان بار دیگر با بحران تشکیل دولت مواجه است و همزمان نیز اولین دور گفت‌وگوهای تعیین حدود مرزی میان بیروت و تل آویو با وساطت آمریکا و نظارت سازمان ملل برگزار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    دیگه قید روشن شدن واقعیت انفجار رو باید زد؟
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    هدفش گرفتن زیر میزی و طرفداری از یانکی‌هاست!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس