روحانی نمایه

متأسفانه رئیس‌جمهور بار دیگر برای اقناع‌سازی افکار عمومی به تحریف وقایع تاریخی صدر اسلام روی آورد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دیروز چهارشنبه و در آستانه فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم(صلوات‌الله‌علیه) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در نشست هیئت دولت، از امام حسن(ع) به‌عنوان امام صلح و پیوند که با ایجاد وحدت برای حفظ اساس اسلام گام برداشت، نام برد و افزود: امام حسن(ع) در پاسخ به اعتراض برخی از اصحاب خود درمورد پیمان صلح ایشان، فرمود جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰-۲۰ نفر نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع صلح می‌خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم.

روحانی در ادامه افزود: امام مجتبی(ع) به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگ کردیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم و به موقع هم باید صلح کنیم.

بیشتر بخوانید:

کتاب تاریخ روحانی فصل "ابن عباس" ندارد؟!

تحریف تاریخ هم راستا با رفتار دولت!

البته این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور تاریخ را به نوعی تحریف می‌کند و روایت دیگری از آنچه اتفاق افتاده ارائه می‌دهد. این روایت‌ها که بیشتر همخوان و همراستا با رفتار دولت مطرح می‌شود، متأسفانه بارها به‌عنوان یکی از روش‌های رئیس‌جمهور برای اقناع افکارعمومی در راستای اهداف و اعمال دولت استفاده شده است. روحانی پیشتر نیز همین روایت تحریف‌شده را از صلح امام حسن(ع) ارائه کرده بود. وی در سال 94 در ضیافت افطار استانداران گفته بود: «زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم‌ به صلح می‌گیرند یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت:‌ای کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم و امام در پاسخ وی گفت وقتی دیدم اکثریت مردم این را می‌خواهند نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود. امام حسن(ع) می‌خواهند به ما یاد بدهند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت.»

رئیس‌جمهور همچنین پیشتر نیز با تحریف واقعه عاشورا و قیام سرخ حسینی(ع) درباره درس کربلا نیز بیان داشته بود: «درس کربلا برای ما درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین است. شما می‌دانید که امام حسین(ع) خیمه‌ای را به پا کرد و عمر سعد را دعوت به مذاکره کرد. شب تاسوعا ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد تا مسئله به جنگ پایان نیابد.»

آیا خسارت‌های برجام با تحریف صلح امام حسن(ع) قابل جبران است؟!

روشن است که بحث‌های جناب روحانی درباره صلح امام حسن(ع) مربوط به سرنوشت مذاکرات هسته‌ای است و رئیس‌جمهور چندمین‌بار است که اصرار دارد صلح

امام حسن(ع) را مصادره به مطلوب کند و به خیانت برخی خواص و فرماندهان لشکر در این صلح تحمیلی نپردازد؛ اما چرا؟! آیا فصل خیانت یارانی مانند عبیدالله بن‌عباس، مطالعه نکرده یا تعمدی برای کتمان این فصل مهم وجود دارد؟! عبید الله بن عباس، فردی با نفوذ و فرمانده لشکر امام حسن(ع) بود، اما به نصایح و هشدارهای امام(ع) هنگام مذاکره با معاویه و عمروعاص تمکین نکرد. معاویه، هم او را فریب داد و هم با رشوه‌ای هنگفت خرید! عبیدالله به همراه هشت هزار نفر، همان وسط جنگ، به جبهه دشمن پیوست! اگر صلح و نرمش قهرمانانه، برای امام حسن(ع) تدبیری شجاعانه محسوب می‌شود، برای ابن‌عباس‌ها که در اطراف امام(ع) فراوان بودند، خیانت و ننگ و عار ابدی است.

این در حالی است که رویکرد روحانی و مدعیان اصلاح‌طلبی در معرفی نسخه سازش به‌عنوان راه رونق اقتصاد کشور، بی‌تردید خطای خسارت‌باری بود که با تحریف صلح امام حسن(ع)، یا ادعای اینکه «درس کربلا، درس مذاکره بود»(!) جبران نخواهد شد.

خواست مردم توافق خسارت‌بار برجام بود؟

همچنین نیاز به تأکید مجدد ندارد که اگر منظور رئیس‌جمهور محترم از بازخوانی عصر امام مجتبی(ع) تطبیق تاریخی با شرایط امروز کشور ما باشد، این تطبیق به لحاظ مفهوم تاریخی اساساً نادرست و به نوعی ظلم به ملت بزرگ ایران است. چرا که انتظار مردم از رئیس‌جمهور کار کردن و حل مشکلات کشور است نه بیان غلط و تحریف شده مسائل تاریخی است، ضمن اینکه آنچه موجب رضایت مردم به انجام مذاکره با آمریکا شد، ابتدا سیاه‌نمایی او از وضعیت کشور و گرای «خزانه خالی» به دشمن در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید بود و در ادامه وعده‌های که با فریبکاری برای بزک مذاکرات به مردم داده شد.  از زمانی که روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ با کلید به برنامه گفت‌وگوی خبری آمد و گفت باید چرخ تولید و کارخانه‌ها بچرخد و چرخ سانتریفیوژها هم بچرخد، شعارهای دیگری هم مانند اینکه کاری می‌کند «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شود و آنچنان مردم را از درآمد سرشار کنیم که دیگر مردم به یارانه نیازی نداشته باشند» سر داد؛ او البته بعدها در حالی گفت که تمام وعده‌هایش برای زمان صلح بوده نه جنگ! که برجام را مهم‌ترین برنامه‌اش برای برداشتن سایه جنگ از کشور و رونق اقتصادی به مردم معرفی کرده بود!

روحانی همچنین در سال 96 برای اقناع‌سازی افکارعمومی برای ماندن در خسارت محض برجام و تن دادن به تعهدات یک طرفه این توافق در حرم مطهر امام خمینی(ره) مقابل دوربین‌های خبرنگاران به مردم قول و وعده‌های دیگری هم داد. و عده‌های رنگارنگی که رونق اقتصادی، تقویت گردشگری، ایجاد اشتغال، جلوگیری از قاچاق و تقویت صادرات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، دولت الکترونیک و حتی برداشتن سایه جنگ از سر کشور از جمله آنها بود. همچنین معروف‌ترین تصاویر از حسن روحانی در 7 سال مسئولیت او در پاستور به صحبت‌هایش درباره وعده‌های او به مردم بازمی‌گردد.

 وضعیت مردم قبل از برجام با وضع امروز آنها قابل مقایسه است؟

این در حالی است که بنا به آمارهای رسمی ‌و اذعان همه کارشناسان اقتصادی و افکارعمومی، زندگی و معیشت مردم پیش از انجام مذاکره و سازش با آمریکا با وضعیت امروزشان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و هر روز که از تحمیل این توافق خسارت بار از سوی دولت به مردم می‌گذرد آثار گرانی و تورم و آشفتگی در بازار ارز و سکه و خودرو و مایحتاج عمومی در کشور بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌طوری ‌که بازار ارز و سکه از فروردین امسال تاکنون شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه و ثبت رکورد تاریخی بوده.

سکه از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بیش از 16 میلیون تومان رسیده و دلار با قیمت حدوداً سه هزار تومان از مرز باورنکردنی 31 هزار تومان عبور کرده است! قبل از برجام پراید نزدیک به ۱۲ میلیون تومان بود و بعد از این توافق در سه سال اخیر به بیش از 140 میلیون تومان رسید که نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها بسیار برای کشور مشهود است و این افزایش‌ها در کوچکتر شدن سفر معیشتی مردم نیز دیده شد و از طرفی مشکلات مانند بیکاری و عدم پرداخت چندماهه حقوق کارگران از جمله مشکلات دیگر بعد از سازش با آمریکا و برجام است.

قطعا صلح بر جنگ ‌ترجیح دارد؛ اما زمانی که دشمن بنای زورگویی و تعدی و باج‌خواهی نداشته باشد. در مقابل دشمن متخاصم باید ایستاد و جنگید. پرچم صلح را در چنان شرایطی بالا بردن، عین خیانت و حماقت است. در چنین موقعیتی، خواص و صاحب‌منصبان و تریبون داران هستند که می‌توانند مردم را به مقاومت - با سرانجام عزت و پیروزی- فرا بخوانند، یا در اثر آلودگی به دنیاطلبی و ‌اشرافیت و نفوذ، نسخه تسلیم را تجویز کنند.

به فکر حل مشکلات مردم باشید نه تحریف تاریخ

بنابراین از سوی مردم دیگر مسموع نیست که رئیس‌جمهور نسخه غلط سازش با دشمن را دوبار تجویز کند بلکه باید پاسخگوی خسارت‌های حاصل از تجویز سال 92 باشد و از فرصت باقی‌مانده عمر دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات متعدد معیشتی مردم استفاده کند. ضمن اینکه فریب افکارعمومی و تحمیل صلح به امام جامعه، رفتاری طاغوتی و عین خیانت است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 75
  • س IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    49 0
    در خطبه خود امام حسن علیه السلام خطاب به کوفیان بی وفا آمده : شما ای کوفیان دست از حمایت من (حجت بر حق خداوند ) برای جنگ با معاویه برداشتی به امید بهره بیشتر از دنیا ، (پس این صلح در واقع تحمیل بر جریان حق است ...) ، ولکن میبینم فردایی را که فرزندان شما دست گدایی مقابل فرزندان معاویه دراز کرده اند
    • حجت IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      52 0
      خدا لعنت کند هر تحریف گری را ، در هر مقام و هر لباس
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      46 0
      7 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 600 درصدی سر سفره مردم گذاشتند حالا برای ما داستان تعریف می کنند !!!
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      28 0
      چقدر اصلاح طلبان مردم را فریب میدهند
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      10 4
      یعنی میگویید چون خواص خیانت کردند امام مجبور به صلح شد؟! یعنی برخلاف میل باطنی خود صلح را امضا کرد؟ !!!!!!!
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      15 1
      سخنان آقای روحانی قابل دفاع نیست...
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      18 0
      متاسفانه جمعی از مسولان به این نتیجه رسیدند فعلا باید مردم سرکار باشند چه با کرونا چه با تحریف تاریخ تا دولت بتونه با ساختن اوضاع فوق قرمز اقتصادی جیبهاشو ... به قول آقای رحیم پور از غدی تو راست می گویی. بگو ببینیم برای اقتصاد کشور چه کرده ای؟ مردم از شما انتظار تحلیل تاریخ ندارند بلکه در قامت رئیس جمهور انتظار کار دارند؟ 8 ماه است که در قرنطینه بودی حالا تحلیل تاریخ می گویی آن هم تحریف شده. بجای دولت تدبیر وامید باید بگیم دولت تحریف تاریخ فقط از خدا میخوام که به بیست و سه میلیون نفر که حماقت تاریخی را رقم زدند بصیرت و آگاهی عنایت نماید تا وضعمان بدتر نشود
    • حسن IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    42 0
    لفظا مثال خوبی زده اما عملا ۸ سال به جای اینکه مشکلات مملکت رو حل کردن منتظر یه معاهده موندن اشتباست این مملکت قانون اصولی میخواد که جای هیچگونه نفوذ رو برا مسئولین مفسد نذاره و اون وقت که مملکت پیشرفت میکنه
  • ثابتی IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 49
    نویسنده محترم.... بهرحال خواست اکثریت مردم ، پایان حالت جنگ سرد و ستیز رسانه ایی با همسایگان و تحریم اقتصادی بین المللی است.‌‌ در گیری با همه عالم و ادم قرار انقلاب ما نبود.‌‌.. ما در قرن بیست ویکم و ارتباطات زندگی میکنیم .‌ اینکه نتیجه صلح امام معصوم (ع) ریشه در خیانت خواص داشت یا نداشت به ۱۴۰۰ سال بعد ان که ما باشیم ربط و تشابهی ندارد... به خواست و زندگی مردم و صلح و ارامش مردم احترام بگذارید ...
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      32 1
      جناب ثابتی ، به زعم شما پس رسالت پیامبر اکرم و امامت ۱۲ امام پوچ بوده ؟ یه چیزی بوده یه آدم هایی اومدن در یک دوره خاص و تموم شده رفته ، این چه منطقی هست ،،، کمی قرآن مطالعه بفرمایید کمی احادیث و کتب معصومین رو مطالعه بفرمایید البته با نگرش سیاسی و اندیشه حکومت اسلامی.. نظرات حقیرانه ندید. البته تدابیر ولایت فقیه است که کشور در برابر این همه دشمن امنیت داره.
    • وطن پرست IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      26 1
      کاش فرق جنگ و دفاع رو بعضیا بفهمن. برادر من یه ذره فهم و مطالعه باعث میشه بدونی ایران هیچ وقت به کشوری حمله نکرده و خودشو با عالم و آدم درگیر نکرده. این دیگران خود درگیر و کشورهای دیگر هستند که نمیخواهند ایران روی آرامش و پیشرفت رو ببینه. شما چطور تکرار تاریخی که 1400 سال قبل بوده و اکنون مو به مو در حال اجراست بی ربط میدانی؟ تاریخ تکرار می شود یک حرف من درآوردی و الکی نیست . کمی مطالعه چاشنی نظراتت کن. تمام این بدبختیها نتیجه تفکرات امثال جنابعالیست
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      25 0
      امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی باید دست از تهدید و تحریم و ترور و خشونت و جنگ افروزی و مداخله در امور داخلی سایه کشورها بردارند تا زمانیکه خوی قلدری و روحیه استکباری دارند تعامل با آنها ممکن نیست.
    • طاها IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      18 0
      جناب ثابتی حاکمیت بافشار دولت قبلا یکبار به حرف وخواسته مردم احترام گذاشت وبه مذاکره با دشمن پرداخت ولی نتیجه اش شد دلار ۳۱ هزار تومانی لازم است بدانید قبل از مذاکرات مد نظر حضرتعالی ودولت مطبوعتان دلار ۳هزارتومن بود لا اقل کمی فکر کنید
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      0 0
      از سال 92 به این طرف ارتباط با همسایگان به پایین ترین حد رسیده است و عزت و اقتدارمان هم توسط دولت تعامل کننده در کل دنیا وخیم است. شعارهای خوشگل بدون عمل کار همیشه لیبرالها بوده است
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    36 0
    خواهشا از امام معصوم واسه خسارت هات خرج نکنید.
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    43 0
    از علمای حوزه علمیه اساتید و طلبه ها و ائمه جمعه و مساجد عاجزانه خواهش میکنیم بیان به این مساله تحریف چندباره اسلام و امامان معصوم علیهم السلام ورود کنند و تذکری بیانیه ای شکایتی و هر چیزی که صلاح میدانند منتشر کنند
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      32 0
      نمی دانم ولی فکر میکنم فردای قیامت از علما بازخواست خواهند شد که چرا جواب این را ندادید .***** ما مردم عادی برای کارها کرده جواب میدهیم ولی خواص برای کارهایی نکرده هم جواب پس میدهند .******
    • سعی میکنم منصف باشم IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      17 2
      داداش با این فرمونی که شیخ حسن داره میره این چیزا جواب نمیده دعا کنیم جبرئیل امین علیه السلام بیاد بلکه یه کاریش بکنه
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 40
    نرمش قهرمانانه را چه کسی گفت ؟ عمروعاص ؟
    • حجت IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      17 0
      اولا گفتند نرمش قهرمانانه نه ذلیلانه ثانیا نرمش قهرمانانه چه ربطی به تحریف تاریخ دارد بعضی از خواص موجب صلح امام حسن شدند وگرنه امام هم صلح با معاویه را قبول نداشتند وقتی معاویه اکثر یاران امام را خرید و امام تنها شدند راهی جز این نداشتند امام صلاح را بخاطر نظر امام نپذیرفت بلکه چون چاره دیگری نداشت تن به صلح داد
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      28 0
      نتیجه برجام و نرمش قهرمانانه تحریم بیشتر و گستاخ تر شدن دشمن و ترور حاج قاسم بود در چنین شرایطی دیگر نرمش جایز نیست.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      3 0
      لطفا مفاد صلح امام حسن(ع) رابا مفاد برجام مقایسه کن بعد می فهمی نرمش قهرمانانه یعنی چه.
    • يحيا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      16 0
      نرمش يعني اينکه شما قادر به ضربه زدن هستي ولو کم يا زياد اما از اين کار به نفع يک مصلتي دست برداري. اولا دولت نرمش نکرد بلکه کرنش کرد و گردنش را داد دست يک لات قمار باز تا با تمام توان بفشار همان کاري که با جورج فلويد کردند تا نتواند تنفس بکند. دوم: دولت براي تقابل و ضربه زدن به دشمن هيچ تاتکتيکي براي خود باقي نگذاشت بلکه با خلوص نيت بتن خالص را در قلب راکتور هسته اي ريخت بدون اينکه آمريکا تحريمي را برداشته باشد. سوم: حالا اسم رفتار دولت را نرمش بذاريم يا کرنش يا قهرمانانانه و ذليلانه، هيچ مصلحتي در پي نداشته بلکه جز ذلت چيزي براي خود به بار نياورد.
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    28 0
    غربگدایی مخصوصاً از نوع وابستگی به آمریکا شیطان بزرگ دردی است بی درمان و ویرانگر
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    25 0
    بترس از حضرت عباس ع خیلی غیرتی هستند هنوزم هم مدافع اهل بیت هستند بترس ! از تیر غیب بترس !!تو رو چه به اهل بیت؟؟ برو سرگرم دلار و سکه و طلا باش کسی از تو توقع کلاه شرعی هم نداره . همینطور که امریکا دستکش مخملی شو در آورده تو هم نقابت افتاده به احترام آقا و قانون تحملت می کنیم
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      16 0
      قانون خدا، تغییر ناپذیر هست. کلاه شرعی فرقی با گناه و معصیت خداوند ندارد، #اصحاب_سبت همان کلاه شرعی رو اجرا کردند و سپس مورد قضاوت خداوند قرار گرفتن. عذابشان بوزینه شدن بود. سوره ی اعراف.
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    23 0
    تمایل به امریکا و غرب و چه به تحلیل صلح و جنگ
  • madman IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    25 0
    خود اشعث بن قیسه...
  • SE ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    13 0
    مگر مسئولین و یاران انقلاب خیانت پیشه کرده اند که تن به تسلیم دهیم
  • IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    35 0
    آیاحوزه علمیه برای اینگونه حرفهانظری ندارد؟
  • شمس الدين اسعد گيلاني IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    10 0
    اقا ببخشيد من خودم بهشون راي دادم ولی...
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    19 0
    حوزه علمیه اقدام کند
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    17 0
    کاش فقط بی تدبیر بود
  • فاطمه AE ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    25 1
    برجام زشت ترین و کثیف ترین قرار داد احمقانه بود برای به خاک سیاه نشاندن یک کشور این اقا هم کاری که نباید می کرد این بود اولش به سخنان رهبری هیچ توجهی نکرد و پیروزمندانه خون شهدا و دانشمندان هسته ای را لگد مال کرد
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      2 1
      یعنی الان در خاک سیاهیم؟!
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    24 0
    دلم می خواست یه روحانی معمولی تو منبر اینا رو می گفت و بعد پخش می شد ببینم خلع لباسش می کردن یا نه.
  • یه نفر IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    21 0
    شمامیخوای الان پیغمبرهم که باشی هیچ کس قبولتون نداره.خوبه هشت سال بایه کلمه برجام سرکارمون گذاشتی.الان دلار32تومنه اصلابشه 32میلیون آب از سرمون گذشته
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 1
    نظر ما كه مهم نيست...
  • ۱۲۵ IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    18 0
    چقدر اصلاح طلبان مردم را فریب میدهند
  • غلامحسن IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 0
    عمل کنید تمام مسولین حرف نرنید
  • DE ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    22 3
    روحانی تا دلار رو به ۵۰ نرسونه و دیکته انگلیس و آمریکا در این زمینه اجرا نشه ول کن نیست. این رو بدونید که اصرار به ادامه حضور این فرد در این جایگاه هزاران بار خسارت بارتر از امثال برجامه. این خواست اکثریت مردمه که روحانی و تیمش قبل اینکه بیشتر خسارت عمدی به کشور بزنن از کار برکنار بشن.
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      1 1
      یعنی دولت جمهوری اسلامی ایران هم مستعمره انگلیس و امریکاست و به ظاهر دشمنی خود را ابراز میدارد؟؟؟!!!!!
  • آوا IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    16 0
    همیشه از صلح امام حرف زده شده است به مردم گفته نشده که بعد از صلح چه بلای به سر کوفه آمد فقط در زمان معاویه که اندکی رو را نگاه می داشت پدر ابن مرجانه زیاد بن ابی چه بر سر کوفه آورد
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 0
    یحرفون الکلم عن مواضعه...
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    20 1
    بزرگترین معضل ایران اصلاح طلب ها با تفکرات کدخدا دوستی است.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    20 0
    سخنان آقای روحانی قابل دفاع نیست...
  • ناشناس IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    21 1
    مجلس انقلابی و قوه قضائیه محترم لطفا ورود فرمائید.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    22 0
    اینکه روحانی تلویحا گفته اکثریت صلح می خوان پس ما هم با ترامپ صلح کنیم هم اشتباهه و نشون میده ایشون تو تشخیص خواسته اکثریت مردم هم مشکل دارن ! و اصلا مردم ایران رو نمیشناسن ! این عدم شناخت هم مثل عدم شناخت همون بنده خدائی از مردم ایرانه که پارسال می گفت ایرانی ها به زودی به من زنگ می زنن !
  • SE ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    11 0
    خوب چیکار کنیم ؟ اینجور مسائیل رو باید علما جواب بدن و تو فجاز پخش شه ! مگه اینطوری باد حسن بخوابه
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    20 0
    آیا پسر امیرالمومنین حیدر کرار ترسید،حسن روحانی؟؟؟؟ نکنه فکر کرده چون اسمش حسنه همون امامه؟داره ادعای امامتم میکنه!!۰ الان حوزه علمیه نمیخواد حرکتی کنه؟ رسما داره امام معصومو به نفع خودش مصادره میکنه! امام حسن و ترس از جنگ و عقب نشینی؟؟؟؟؟ تاریخ اینو از فرزند حیدر به ما نشون میده؟؟؟؟
  • کیان IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    15 0
    تکنیک فرار به جلو ... خواص خود تو هستی اقای روحانی ...
  • عبدالرحمن IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 2
    دنیای امروز، دنیای مقالات این مدلی نیست. مردم امروز، مردم کم حوصله و بی حوصله هستند. دنیای امروز، دنیای جملاتی عوامانۀ دو سه خطی است. دقیقاً کاری که ترامپ داره در توئیتر انجام می ده. دیگه به قلم های این شکلی نیازی نیست. مخاطب ندارند. این شکل از کار رسانه ای، کارکرد خودش رو از دست داده. یه فکر دیگه بکنید برای خودتون اگر میخواین واقع بین باشید. از اینکه ازتون ایراد گرفته بشه که ناراحت نمی شید؟ به کسی که ازتون ایراد بگیره ضدانقلاب و وطن فروش و نفوذی که نمی گید؟
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    13 0
    مملکت رو خراب کردند و مردم رو بیچاره و همه را نسبت به ائمه اطهار بدبین ، خسته نباشید!
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    4 0
    شما بجای حرف زدن از طرف مردم بهتر است از زبان همان دزدان دریایی و قاچاقچیان حرف بزنی
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    11 1
    از ماست که بر ماست خودمان این فرد را انتخاب کردیم باید هم بسوزیم و هم بسازیم تا دیگر چنین غلطی نکنیم
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      1 3
      اقا ما چه ميدونستيم مي خواد مارو به گدايي بكشونه. مثل يك ادم اومد مناظره كرد و كلي سخنراني . ما چهع مي دونستيم اينجور ... و همشو مي ندازه گردن امريكا و ترامپ .
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 0
    اولا گفتند نرمش قهرمانانه نه ذلیلانه ثانیا نرمش قهرمانانه چه ربطی به تحریف تاریخ دارد بعضی از خواص موجب صلح امام حسن شدند وگرنه امام هم صلح با معاویه را قبول نداشتند وقتی معاویه اکثر یاران امام را خرید و امام تنها شدند راهی جز این نداشتند امام صلاح را بخاطر نظر امام نپذیرفت بلکه چون چاره دیگری نداشت تن به صلح داد نتیجه برجام و نرمش قهرمانانه تحریم بیشتر و گستاخ تر شدن دشمن و ترور حاج قاسم بود در چنین شرایطی دیگر نرمش جایز نیست.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    13 0
    غربگدایی مخصوصاً از نوع وابستگی به آمریکا شیطان بزرگ دردی است بی درمان و ویرانگر
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 1
    از ماست که بر ماست خودمان این فرد را انتخاب کردیم باید هم بسوزیم و هم بسازیم تا دیگر چنین غلطی نکنیم جو ز جو گندم ز گندم بروید......
  • علی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    5 0
    متاسفانه جمعی از مسولان به این نتیجه رسیدند فعلا باید مردم سرکار باشند چه با کرونا چه با تحریف تاریخ تا دولت بتونه با ساختن اوضاع فوق قرمز اقتصادی جیبهاشو پرکنه
  • سید IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 0
    به قول آقای رحیم پور از غدی تو راست می گویی. بگو ببینیم برای اقتصاد کشور چه کرده ای؟ مردم از تو بیسواد و درس نخوانده انتظار تحلیل تاریخ ندارند بلکه در قامت رئیس جمهور انتظار کار دارند؟ 8 ماه است که در قرنطینه بودی حالا تحلیل تاریخ می گویی آن هم تحریف شده.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 0
    بجای دولت تدبیر وامید باید بگیم دولت تحریف تاریخ
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 0
    فقط از خدا میخوام که به بیست و سه میلیون نفر که حماقت تاریخی را رقم زدند بصیرت و آگاهی عنایت نماید تا وضعمان بدتر نشود
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 0
    اينها نسخه هاي وادادگي وچراغ سبز به دشمن است!!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    11 0
    به قول قدیمیامون ان شاءالله خودامام حسن علیه السلام بزنه به کمرِبعضیا
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    10 0
    حالا متوجه شدید وقتی ترامپ خبیث نجس مرتب میگه اگر من رییس جمهور بشوم ایرانی ظرف یکی دو هفته با من توافق میکنند یا اینکه گفت ایرانی دارن برای مذاکره له له میزنند از کجا آب می خوره؟!!!
  • عبا دالله IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 0
    خدا را شکر در زمان امام حسن نبودند خدا می داند اگر بودند ... ای مر گ بر منافق ای مرگ بر امریکا
  • محمدایوب IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 0
    اگر یک امام جمعه این حرف را زده بود وای الان حوزه. تعطیل. و وااسلاماشون گوش فلک را کر کرده بود. تنها امام حسن غریب نبود و....
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 0
    بمیریم بهتر از آن است که در شرایط نابرابر مذاکره کنیم ..!
  • محمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 0
    وقتی که به خودت جرات میدی به امام زمان توانتقاد کنی دیگه بقیه کارهاکاری برات نداره.یادته 2سال قبل افاضه فرمودی مابه امام زمان هم میتونیم انتقادکنیم.کاربه جائی رسیده دیگه داری روی دین دست میزاری.بترس ازقهرخدابترس ازشب اول قبربترس.حیف که جائی برای نقدکردن به شماوجودنداره.
  • م IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 0
    فکر کرده با تحریف تاریخ میتونه خطا های خودش رو بپوشونه...
  • DE ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 0
    متأسفانه رئیس‌جمهور بار دیگر برای اقناع‌سازی افکار عمومی به تحریف وقایع تاریخی صدر اسلام روی آورد.// از کل مکتب امام حسن ع فقط صلح ایشان کار ساز است ولا غیر. حضرت امام حسن ع و معصومین به منبع وحی و الهام مستقیم وصل بودند و تصمیماتشان برای حزب و گروه خود نبود و فقط اجرای دستور حق بود و برای رضای خدا وند متعال . الان طرح صلح با دشمن برای حزب و دسته و گروه و داداچ و رانت و ریاست و حقوق نجومی فرش قرمز و سفرهای خارجی هتل چند ستاره ....است و برای رضایت ارباب . هردو نام حسن است اما فاصله از نور تا ظلمت .
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 0
    مردم دیگه امیدی به این دولت ندارند
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 0
    جای مهاجرانی خالی که قانون اساسی را عوض کند تا شیخ مادام العمر رییس باشد !
  • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 0
    ضربه ای که اصلاح طلبها به اقتصاد مملکت زد صدام طی هشت سال جنگ، منافقین و سلطنت طلبان طی چهل سال و امریکا،اسراییل،انگلیس طی صد سال به ایران نزدند.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 0
    ترسوها عاقل نیستند.!!!
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 0
    خصلت جعل وتحریف خصلت یهودی هاست.!
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 0
    تاکی؟! فاین تذهبون.؟؟؟
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    5 0
    خدا قبروقیامت هست. این دنیا گذراست.!!!
  • لوتی IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    ببینید اقایون اصلاح طلب!ما که میدونیم اکثر فشارا بیشتر از جانب شماس برای حمایت عمومی رابطه با اربابتون امریکا،چون به اونا قول دادید!ولی کور خوندید
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    اکثریت مردم کوفه با امثال اشعث بن قیس از راه به در شوند امروز هم اشعث ها در صدد هستند مردم را از مقاومت دلسرد کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس