لابی FDD

یک پایگاه خبری جزئیاتی از همکاری لابی صهیونیستی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی» با دولت آمریکا برای راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای-اقتصادی علیه ایران فاش کرده است.

به گزارش مشرق، مستندات جدید نشان می‌دهند لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی» (لابی FDD) یکی از محورهای اصلی جنگ رسانه‌ای-اقتصادی کاخ سفید علیه ایران به شمار می‌رود.

گزارش پایگاه «Responsible Statecraft» حاکی است لابی «اف‌دی‌دی» نقشی محوری در یکی از پروژه‌های وزارت خارجه آمریکا، موسوم به «پروژه مبارزه با تحریف اطلاعات ایران» داشته است.

بیشتر بخوانید:

این برنامه از آن جهت که با رویکردی ستیزه‌جویانه به دنبال دیکته کردن سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران به کاربران فضای مجازی بود مورد توجه و گلایه کاربران قرار گرفته بود. چند روز بعد از فشارها، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این برنامه را لغو کرده است.

با وجود این پایگاه اینترسپت چند ماه پیش گزارش داد  با آنکه وزارت خارجه آمریکا در اثر فشارها اعلام کرد بودجه این پروژه را قطع کرده به صورت مخفیانه به همکاری با اعضای آن ادامه داده است.

در ماه ژوئن، مقام‌های «مرکز تعامل جهانی»، وابسته به وزارت خارجه آمریکا در بحبوحه رسوایی «پروژه مبارزه با تحریف اطلاعات ایران» در یک جلسه استماع پشت درهای بسته در کنگره آمریکا حضور پیدا کردند.

دو منبع در کنگره آمریکا که از حاضران در این جلسه بودند در گفت‌وگو با Responsible Statecraft تأیید کرده‌اند که یکی از اعضای لابی FDD به نام «سعید قاسمی‌نژاد» پیمانکار این پروژه و از حقوق‌بگیران آن بوده است.

این منبع گفت: «مقام‌های [مرکز تعامل جهانی] در آن جلسه تأیید کردند که سعید قاسمی‌نژاد جزو کارکنان حقوق‌بگیر پروژه مبارزه با تحریف اطلاعات بوده است.»

اسناد به دست آمده به موجب «قانون آزادی اطلاعات» نشان می‌دهد مقام‌های لابی FDD بارها با مقام‌های وزارت خارجه آمریکا دیدار کرده‌اند. یکی از مدیران این گروه، قاسمی‌نژاد را به مقام‌های «گروه اقدام ایران» که پامپئو آن را برای هماهنگ‌کردن سیاست‌های وزارت خارجه آمریکا علیه ایران تشکیل داده بود معرفی کرد.

یکی از کارکنان کنگره که خواسته نامش فاش نشود گفته که در جلسه استماعی که ژوئن سال جاری میلادی برگزار شد، مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در «مرکز تعامل جهانی» تصریح کرده‌اند یکی از اعضای FDD، جزو حقوق‌بگیران این پروژه بوده است.

یکی دیگر از کارکنان کنگره که از حاضران جلسه استماع ژوئن بود هم گفت که قاسمی‌نژاد هم در این جلسه شرکت کرده و پیمانکار پروژه جنجالی مورد نظر بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس