ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در ایالت فلوریدا مدعی شد که بعد از پیروزی در انتخابات، ایرانی‌ها با او برای توافق تماس خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین حضور در گردهمایی انتخاباتی بعد از ابتلایش به کرونا بار دیگر درباره ایران اظهارنظر کرد.

بیشتر بخوانید:

دروغگویی‌های بزرگ ترامپ تمامی ندارد

او در این تجمع انتخاباتی که در شهر «سنفورد» ایالت «فلوریدا» برگزار شد گفت: «من از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار دولت قبل با ایران که فاجعه بود، خارج شدم.»

بیشتر بخوانید:

سندرز: ترامپ یک دروغگوی بیمار است

ترامپ بار دیگر مدعی شد دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ایران داده است. ترامپ گفت: «[ایرانی‌ها می‌گویند] رئیس‌جمهور اوباما به ما ۱۵۰ میلیارد دلار پول داد. [من می‌گویم] من به شما هیچ چیز نمی‌دهم. ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ما داد.»

وی اضافه کرد: «اینجا بود که فهمیدم وقتی این کار را بتوان انجام داد ریاست‌جمهوری چقدر قدرت دارد. چه توافق وحشتناکی. اما ما این توافق را در هم شکستیم. ولی به شما بگویم احتمالاً اولین تماسی که من بعد از پیروزی در انتخابات دریافت کنم از جانب ایران خواهد بود که بدجور تشنه توافق هستند. چون تولید ناخالص داخلی آنها ۲۸ درصد افت پیدا کرده است. هیچ‌کس تا حالا چنین چیزی نشنیده. این اولین تماسی خواهد بود که دریافت خواهم کرد. آنها صاحب سلاح هسته‌ای نخواهند شد.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • فراجناحی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    رئیس جمهور ملعون آمریکا زیاد هم بی ربط نمی گوید . چند بار نیشکر هفت تپه به نا اهل سپرده شد و باواسطه قوه قضائیه ختم بخیر شد ، درمورد هپکو ، دشت مغان ، کارخانجات تعطیل شده بخاطر سود جویی بانک ها و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات مشابه همون کارخانه ها ، چرا باید با ارز دولتی نخود وارد کنیم و نخود تولیدی روی دست کشاورز باد کندو....قبول کنید این ملعون زیاد هم بی ربط نمی گوید
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    12 0
    من برای توافق بهت زنگ نمیزنم بلکه برای به درک رفتنت باهات تماس میگیرم ما ایرانی ها تشنه مذاکره نیستیم تشنه مرگ توییم
    • شاکی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      1 0
      تمام نشانه حماقت و خود شیفتگی این موجود روانی در این تصویر کاملا مشخصه
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    11 0
    ترامپ له له میزنه برای توافق با ایران. شکست ترامپ در همین عدم توافقه در واقع ایران کلید شکست ترامپه
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 0
    مگه کسی بهش قولی داده؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 3
    مردم دیگه از این وضع خسته شدند نظام باید فکری بکند مردم هیچ امیدی ندارند همه بخاطر مسایل اقتصادی اعصابشان خورده مسولیین هیچ مشکلی ندارند واز دل خودشان حرف مزنند چون مقاومت فقط مال مردم است
    • پسر IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      2 2
      کاملا درست ،مقاومت فقط برای مردم تعریف شده نه مسئولان
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    7 0
    آدم با خرمعامله میکنه با ترامپ نه چون این اصلا آدم نیست یک روانی
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 0
    بعد هیچ مردی تو این دولت نیست که بگه آهای مردم آمریکا، اگه ترامپ رئیس جمهور بشه ما تا چهارسال با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد اما اگر بایدن بشه، ممکنه راجع بهش فکر ‌کنیم!!!
  • نظر IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    5 0
    گور آمریکا و ترامپ
  • avdt IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    6 0
    قیافه اش داره نشون میده که ،داره زور میزنه خیر سرش ،یک تحریم بزاد!.ظاهرا"چیزی برای تحریم نمونده!.امیدواریم همانطور که داری زور میزنی جونت بالا بیاد!.اصلاح طلبا رو به خاک سیاه نشاندی!.الهی جیز جیگر بزنی!.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    بیچاره فک کرده چند تا افساد طلب و چند خائن در فضای مجازی مردم ایرانند. یادش رفته سربازهاش چند سال قبل خودشونو خیس کرده بودن
  • ali IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    1 0
    یه رئیس جمهور مثل اوباما بیاد و عیدنوروز رو با مخلفاتش به ما تبریک بگه بعد مثل گوسفند یه عده دنبالش بیوفتن باهاش قرارداد امضا کنن. بعدش یه سگ زرد مثل ترامپ بیاد و با واق واق کردنش بزنه زیر قرارداد... این چرخه ادامه دارد
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    1 1
    به گور پدرش خندیده حروم زاده کثافت. من حاضرم در چادر زندگی کنم ولی جلوی این کثافت کوتاه نیاییم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس