کد خبر 1129741
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

به گزارش مشرق، محسن مهدیان، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود درباره لزوم حفظ نظام نوشت: چرا حفظ نظام اوجب واجبات است؟ یعنی در تزاحم واجبی چون نماز و حج و زکات حفظ نظام اوجب است. چرا؟ بالاتر از این چرا امام فرمودند حفظ نظام از حفظ جان امام زمان واجب تر است؟ مگر تجسم و حقیقت عدالت امام زمان نیست؟ چطور ممکن است در تزاحم این دو حفظ نظام اولی باشد؟

این مقدمه را داشته باشید. یک قدم جلوتر رویم.

رهبر انقلاب فرمودند امنیت نباشد، عدالت هم نیست. تکلیف برای برخی دوگانه های موهوم روشن شد. توجه کنیم که ما دوگانه امنیت و عدالت نداریم. دوگانه ولایت و عدالت هم نداریم. آنچه داریم نسبت است. مثلا نسبت امنیت با عدالت.

اما چرا فرمود امنیت مقدم است؟ توجه کنیم که عدالت، هدف است. مسیر و وسیله نیز در انحصار اسلام است. این اسلام است که ما را به عدالت می‌رساند و اگر نه بقیه نحله‌ها و مشرب‌ها و مکاتب با هر سطح شعاری به توهمی از عدالت دست یافته اند. نمی از یمی.  

اما....

اما تحقق اسلام روی زمین تنها و تنها در سایه تشکیل حکومت است. حکومت نباشد اسلام در حد احکام فردی فراتر نخواهد رفت و در پستوخانه‌ها و نهایتا به خانقاه و مساجد محصور می‌شود. به همین جهت به تعبیر رهبری همه انبیا به دنبال تشکیل حکومت بودند و در این راه یا قدرت یافتند و یا خون دادند.

با این توضیح امنیت در حکومت مسیر رسیدن به عدالت است و اساسا تحقق عدالت با مقدمه امنیت است. ولایت هم همین است. مقصد ولایت، عدالت است. لذا تزاحمی نیست. ما با ولایت به عدالت می‌رسیم.

بازگردیم به مقدمه ابتدای متن. چرا حفظ نظام از حفظ جان امام زمان بالاتر است؟ احتمالا تا حدی روشن شده است. چون جان امام زمان نیز خرج اسلام شده و می‌شود و اسلام محقق نمی‌شود جز با تشکیل حکومت.

حکومت استقرارش به امنیت است و امنیت خاک راه عدالت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • جعفریان IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    9 1
    بالعدل قامت السموات.رسول اکرم (ص) امنیت بدون عدالت بیشتر توجیه کننده سو مدیریت‌هاست...
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 1
    امنیت یکی از مبنایی ترین ارکان تمدنی است که عدالت مشروعیت و که ستونهای احیای یک تمدن است بر روی آن استوار میشود و در صورت نبود امنیت مفاهیمی چون عدالت توسعه گسترش علم فرهنگ و اقتصادو ... بسیاری از نمودهای تمدنی در یک جامعه هرگز شکل نمیگیرند ...
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    اگر هرم تمدنی را تصور کنیم ابتدا « امنیت » قرار میگیرد سپس عدالت و بعد آموزش ( منظور آموزش سخت و حسابشده و تربیت و شکوفایی استعدادهای نسلها است...) و ورود شایستگان به عرصه مدیریتها که مفهومی بنام مشروعیت شکل میگیرد و سپس اقتصاد قدرتمند که یک ضلع از اضلاع کانون قدرت در جامعه را تشکیل میدهد و دیگر اضلاع جامعه فرهنگ و سیاست است که همه آنها بر یکدیگر تأثیری تعالی بخش میگذارند ...
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    1 1
    عدالت ، امنیت میاورد .. اگر این نبود اصول دین ما میشد. ، توحید نبوت معاد امامت امنیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس