کد خبر 1129514
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
ارتش امریکا

شبکه خبری المیادین گزارش داد که آمریکا پیام‌هایی از سر عجز به مقاومت عراق می‌فرستد و از آنها می‌خواهد که عملیات خود را علیه نظامیان این کشور متوقف کنند.

به گزارش مشرق، نظامیان تروریست آمریکایی که بر اساس مصوبه پارلمان عراق باید از خاک این کشور خارج شوند، از انجام این کار طفره می‌روند و دولت آمریکا با ایادی خود در عراق، در پی دور زدن این مصوبه است.

در پی این اقدام آمریکا، گروههای مقاومت عراق تهدید کرده‌اند که در صورت عدم خروج نظامیان آمریکا از این کشور، مقرهای و مراکز وابسته به واشنگتن را در خاک عراق هدف قرار خواهند داد.

شبکه خبری المیادین در این زمینه گزارش داد، آمریکا نیز پیامهایی از سر عجز به مقاومت عراق می‌فرستد و از آنها می‌خواهد که عملیات خود را علیه نظامیان آمریکا متوقف کنند

«ریچارد ویتز» رئیس مطالعات سیاسی نظامی انستیتوی پژوهشی هادسن به المیادین گفت که «واشنگتن مایل است که حملات علیه آن در عراق، متوقف شود... واشنگتن خود را از بحرانهای خارجی جدا می‌کند تا هیچ ضرری به انتخابات [ریاست جمهوری آمریکا] وارد نشود».

بیشتر بخوانید:

ویتز تأکید کرد که «عقب‌نشینی آمریکا [از عراق] طی یک ماه و دو ماه صورت نخواهد گرفت، ولی این چیزی است که واشنگتن می‌خواهد... تحولات میدانی و سیاسی عراق باعث شده است که نفوذ آمریکا در آنجا کاهش یافته است».

طرح آمریکا در عراق، در آستانه فروپاشی است

«کاظم الحاج» پژوهشگر مرکز مطالعاتی «الهدف» هم گفت که «طرح آمریکا در عراق، در آستانه فروپاشی قرار دارد و تصمیم ملت عراق، این مسئله را تسریع خواهد کرد.

وی تأکید کرد که «ملت عراق اهمیت نمی‌دهد چه کسی رئیس جمهور آمریکاست و تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی غیر قابل بازگشت است».

این کارشناس با بیان اینکه محور مقاومت برای شکست پروژه آمریکا در منطقه، در مسیر درستی گام بر می‌دارد، خاطر نشان کرد: «پس از شکست اسرائیل در لبنان در سال ۲۰۰۶، رؤیاهای آمریکا در منطقه دفن شد».

الحاج بر این باور است که «کشورهای محور مقاومت از طرحهای آمریکا در منطقه آگاهی دارند. اراده و شجاعت محور مقاومت، به رؤیاهای آمریکا در منطقه پایان خواهد داد».

وی تصریح کرد، وکیل آمریکا در منطقه (رژیم صهیونیستی)، از لانه عنکبوت، سست‌تر است و واشنگتن و تل‌آویو نخواهند توانست چیزی را به ملتهای منطقه تحمیل کنند.

«مهند الظاهر» تحلیلگر سیاسی هم به المیادین گفت که «ترامپ در حال حاضر به فکر، عقب‌نشینی نیست، بلکه در پی پیروزی در انتخابات است».

الظاهر تصریح کرد، طرح آمریکا در منطقه در مرحله زوال قرار دارد و در سیاست خود در پی، هرج و مرج بیشتر در منطقه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد، آمریکا می‌داند که روزهای سخت‌تری در انتظارش خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس