تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از حمله به منطقه سبز بغداد

یک منبع امنیتی عراق یکشنبه شب از استقرار گسترده نیروهای امنیتی برای جلوگیری از حملات "کاتیوشا" به فرودگاه بغداد و منطقه سبز این شهر خبر داد.

به گزارش مشرق، این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود به پایگاه خبری "شفق نیوز" عراق گفت: نیروهای امنیتی در تمامی میدان‌های خالی که موشک از آن به سوی منطقه سبز و فرودگاه بین‌المللی بغداد شلیک شده است، مستقر شده‌اند، همچنان که در تمام پایتخت و اطراف آن نیز حضور دارند.

در هفته‌های اخیر حمله موشکی و راکتی به مراکز حضور نظامیان ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و نیز نظامیان ایالات متحده در عراق افزایش یافته است.

معمولاً حملات موشکی مراکز نظامی و مجاور فرودگاه بغداد را هدف قرار میدهند، جایی که سربازانی از ائتلاف بین المللی و همچنین سفارت آمریکا در منطقه سبز در مرکز عراق قراردارد.

از سوی دیگر، فرودگاه بین‌المللی بغداد از دو بخش نظامی و غیر نظامی تشکیل شده است و نیروهای آمریکایی در کنار نظامیان عراقی در بخش نظامی فرودگاه حضور دارند که در روزها و هفته‌های گذشته مکررا هدف راکتی و موشکی قرار گرفته است.

پیش از این برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که آمریکا عراق را به بستن سفارتش تهدید کرده است، ادعایی که "مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق یکشنبه گذشته آن را رد کرد و گفت: هرگز تهدیدی از هیچ کشوری را نخواهیم پذیرفت.

"فؤاد حسین" وزیر امورخارجه عراق نیز ۱۴ مهرماه و یک روز پس از سخنان الکاظمی در مورد تهدید ایالات متحده آمریکا گفت که واشنگتن تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده بلکه حملات به هیأت‌های دیپلماتیک و فرودگاه بغداد موجب شده است که واشنگتن در فکر خروج سفارتش از بغداد باشد.

حسین همچنین اعلام  کرد: مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا به "برهم صالح" رییس جمهوری عراق گفته است که دولت واشنگتن نگران افزایش حملات به منطقه سبز و فرودگاه بغداد است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس