استاد دانشگاه کالیفرنیا: اظهارات ترامپ درباره کرونا متناقض است/اعتمادی به او ندارم

یک پزشک آمریکایی تصمیم ترامپ برای برگزاری مناظره انتخاباتی حضوری را به شدت زیر سوال برد و خواستار شفافیت مسائل مرتبط با ابتلای ترامپ به کرونا شد.

به گزارش مشرق، دکتر «کریگ اسپنسر»، مسئول مرکز سلامت جهانی در مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا که سابقه فعالیت در مناطق مختلف جهان از جمله آفریقا را در کارنامه خود دارد، در گفتگویی با پایگاه «دموکراسی ناو» درباره عملکرد ترامپ و بی توجهی او به وضعیت مرگ و میر در آمریکا گفت: آمار بالای مرگ و میر بیش از 210 هزار نفر حاکی از مدیریت ضعیف مقابله با شیوع کرونا در آمریکاست.

این پزشک آمریکایی همچنین تصمیم ترامپ برای برگزاری مناظره انتخاباتی حضوری را به شدت زیر سوال برد و خواستار شفافیت مسائل مرتبط با ابتلای ترامپ به کرونا شد و گفت: اظهارات مسئولان آمریکایی درباره ابتلای ترامپ به کرونا طی چند روز بسیار متناقض و متفاوت بود. از سوی دیگر دولت ترامپ و نزدیکان این دولت شیوع کرونا و دستورالعمل های جلوگیری از کرونا را نادیده گرفتند و به همین دلیل آمریکا بدترین و بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در جهان را دارد.

این پزشک آمریکایی در ادامه افزود: به رئیس جمهور کشورم هیچ اعتمادی ندارم، چون نه تنها درباره خود بلکه درباره شهروندان نیز نمی تواند تصمیم درستی بگیرد و شهروندان آمریکایی به شدت در معرض خطر قرار گرفته اند و امروز آمریکا بیش از کشورهای دیگری مانند ویتنام و حتی دیگر کشورهای آسیایی دارای بیماران ناشی از کروناست.

استاد دانشگاه کالیفرنیا با انتقاد از برخی اظهارات ترامپ درباره کرونا، رئیس جمهور آمریکا را به تحقیر و کوچک پنداری مسائل علمی متهم کرد که تلاش دارد تا مسائل علمی را سیاسی جلوه دهد.

این نخستین بار نیست که کارشناسان بهداشتی آمریکا از رئیس جمهور این کشور به دلیل سوءمدیریت در مقابله با شیوع کرونا انتقاد می کنند و پیش از این نیز کارشناسان متعددی عملکرد «دونالد ترامپ»، بویژه در حوزه مقابله با کرونا را مورد نقد جدی قرار داده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس