کد خبر 1128637
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
10 دلیلی که بارتومئو باید از ریاست بارسلونا استفعا دهد

بارسلونا پس از دریافت بیش از ۱۶ هزار امضا برای عزل بارتمئو در حال تصمیم‌گیری برای برکناری مدیرعامل خود است.

به گزارش مشرق، در روز چهارشنبه ۱۶ مهر تعداد ۱۶۵۲۱ امضا برای عزل بارتومئو توسط باشگاه تایید شد. انتخابات بارسلونا برای ریاست بعدی با اینکه جلوتر افتاد و قرار بود مارس ۲۰۲۱ یعنی اسفند ۹۹ برگزار شود ولی شاید این اتفاق سبب شود، مدیریت فعلی بارسلونا حتی به زمستان ۹۹ نیز نرسد.

هیئت رئیسه باشگاه بارسلونا ۱۰ تا ۱۵ روزکاری زمان نیاز دارد تا در خصوص آینده ریاست این باشگاه تصمیم گیرد.

با اینکه بیش از ۱۶ هزار امضا برای عزل بارتموئو جمع شده ولی باید نگاهی بیاندازیم که به چه علت این مدیرعامل به این جایگاه رسیده است.

اکنون می‌خواهیم در گزارشی به ذکر ۱۰ علت اصلی اخراج بارتومئو از سمت ریاست باشگاه بارسلونا بپردازیم.

۱-بحران ورزشی

جرارد پیکه پس از باخت سنگین ۸ بر ۲ مقابل بایرن مونیخ جملات کوبنده‌ای در خصوص تغییر در باشگاه بارسلونا عنوان کرد. او پس از اینکه بارسلونا با شکستی خفت‌بار از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت گفت: تغییر تنها به سرمربی اختصاص پیدا نمی‌کند. این باشگاه نیاز دارد تا در همه جهات تغییر کند. از مدیریت تا بازیکنان و اگر من هم باید بروم، از این باشگاه خواهم رفت.

این مسئله باعث شد تا تحولات در کادر فنی و بازیکنان بارسلونا رخ بدهد. کیکه ستین اخراج شد و اریک آبیدال نیز از سمت مدیریت ورزشی استعفا داد. بازیکنانی چون لوئیس سوارس، آرتورو ویدال و ایوان راکیتیچ نیز از باشگاه بارسلونا کنار گذاشته شدند.

حتی لئو مسی نیز می‌خواست از بارسلونا برود که با تصمیم مدیریت مجبور به ماندن شد.

تنها کسی که بر مسند خود نشسته‌ است، جوزپ ماریا بارتومئو است که بیشتر انتقادها سمت او متمرکز شده است.

بارسلونا در سال‌های اخیر لیگ قهرمانان اروپا با شکست‌های سنگین و تحقیرآمیز از این رقابت کنار رفته است. باخت مقابل یوونتوس در خانه، باخت عجیب ۳ بر صفر مقابل رم، باخت سنگین در آنفیلد مقابل لیورپول و در نهایت باخت خفت‌بار ۸ بر ۲ مقابل بایرن مونیخ نشان می‌دهد که مشکل بارسلونا چیزی از فراتر از یک مربی و بازیکن است.

۲- ۴ مربی و ۵ مدیر ورزشی

تحت مدیریت بارتومئو، بارسلونا ۴ مربی را تغییر داد. اولین نفر لوئیس انریکه بود که با او به کسب سه‌گانه تاریخی رسید و پس از آن والورده، ستین و رونالد کومان آمدند.

در زمینه مدیریت باشگاه نیز بارتومئو ۴ مدیرورزشی را تغییر داد. مدیریتی که در خرید بازیکنان مدنظر مربی و باشگاه ناتوان ظاهر شد.

اولین مدیر ورزشی که از سمت خود برکنار شد آندونی زوبی‌زارتا بود و پس از او نیز روبرتو فرناندس، پپ سگورا، اریک آبیدال عزل شدند. اکنون سمت مدیریت ورزشی باشگاه بارسلونا برعهده رومن پلانس است.

۳- درگیری با مسی

پس از حذف ننگین بارسلونا از لیگ قهرمانان با نتیجه ۸ بر ۲ مقابل بایرن موینخ، لیونل مسی درخواست خروج داد تا پس از ۱۶ سال بازی در سطح اول بارسلونا و درخشش برای این باشگاه، به تیمی دیگر برود.

در انتها مسی با اینکه از کار خود دفاع کرد ولی با عدم پذیرش بارتومئو نتوانست از این تیم برود. پس از این اتفاق بسیاری از رسانه‌ها به طرفداری از لیونل مسی پرداختند که چرا و چطور نتوانسته از حق خود در قرارداد استفاده کند.

پس از این ماجرا مسی به انتقاد از مدیریت بارسلونا پرداخت و حتی از پس از اخراج لوئیس سوارس نوشت: از هیچ چیزی در این باشگاه معتجب نمی‌شوم؛ حتی رفتاری که با سوارس انجام دادند.

۴- رای عدم اعتماد

بیش از ۲۰۶۷۸ نفر از مردم اسپانیا در یک حرکت خودجوش برای رد صلاحیت بارتومئو رای امضا کردند. این برای یک باشگاه به مانند بارسلونا یک رکورد عجیب محسوب می‌شود.

با اینکه بیش از ۱۶ هزار امضا توسط باشگاه بارسلونا تایید شد ولی بارسلونا می‌خواهد تصمیم گیرد که چه آینده‌ای را برای بارتومئو رقم بزند. طبق گزارش‌ها اگر بارتومئو نتواند بیش از ۳/۲ ( دو سوم) رای اعتماد بگیرد، باید به همراه هیئت مدیره‌اش به طور کامل استعفا دهد.

۵- تاریخ‌سازی بارتومئو در عدم اعتماد

بارتومئو اگر از هیئت رئیسه با توجه به بیش از ۱۶ هزار رای رای عدم اعتماد دریافت کند تاریخ سازی خواهد کرد.

در ۱۰۰ سال اخیر بارسلونا، بارتومئو به سومین رئیس باشگاه بدل می‌شود که رای عدم اعتماد گرفته و اخراج شده است. پس این باشگاه با موضوع اخراج توسط رای عدم اعتماد بیگانه نیست و می‌تواند این کار را دوباره تکرار کند.

۶- پول دادن به رسانه‌ها معروف به «بارساگیت»

موضوعی در رسانه‌ها مطرح شد که تعجب همگان را برانگیخت. موضوعی به نام «بارساگیت» که از پول دادن بارتومئو به رسانه‌ها حکایت دارد.

موضوع از این قرار بود که بارتومئو متهم شد که به رسانه‌های اسپانیا پول داده است تا علیه مسی، پیکه و برخی بازیکنان بارسلونا گزارش بنویسد. این گزارش‌های حتی به همسر مسی یعنی «آنتونلا روکوزو» و پیکه نیز رسید. آنها حتی پول گرفته بودند که در خصوص پپ گواردیولا یا ژاوی یا مدیریت‌های سابق بارسلونا نیز مطلب بنویسند.

۷- استعفای جمعی هیئت مدیره

پس از افشای خبر «بارساگیت» تعدادی از هیئت مدیره باشگاه بارسلونا استعفای خود را اعلام کردند. امیلی روساد، انریکه تومباس، سالیو الیاس، جوزپ پونت، ماریا تکسیدور و جوردی کالسامیلیا، همه از سمت خود استعفا دادند. بارتومئو اما از این اتفاق سرباز زد.

۸- اوضاع سیاه اقتصادی

اوضاع وحشتناک و روبه ورشکستگی بارسلونا به قدری عجیب شده که هر روز اتفاقی جدید در اقتصاد این باشگاه رخ می‌دهد. بدهی بارسلونا ۲ برابر شد، باشگاه ۹۷ میلیون یورو ضرر داد و مجبور شد تا بودجه فصل را ۲۵ درصد کاهش دهد.

۹- اسپای بارسا یا نیوکمپ جدید

قیمت پروژه بارتومئو برای ساخت نیوکمپی جدید از ۶۰۰ میلیون یورو به یک میلیارد ۲۵۰ میلیون یورو رسید. با اینکه این اتفاق شاید مثبت نگاه شود ولی هنوز این توسعه این پروژه هنوز آغاز نشده است و بارتومئو کاری در این خصوص نکرده است.

۱۰- آرامش در بارسلونا

نکته آخر، نکته بسیار مهمی در مدیریت یک باشگاه است. بارها دیده شده که یک مربی وقتی به انتهای خط با یک باشگاه می‌رسد ماندن او گرچه شاید با نتایج موقت مثبتی همراه شود ولی اخراج و برکناری او به مراتب سود بیشتری خواهد داشت.

بیشتر اخراج مربیان باعث می‌شود تا شوکی به تیم وارد شود و به اصطلاح آرامش نسبی به رختکن برسد.

اگر بارتومئو استعفا دهد،‌ اوضاع در رختکن و بارسلونا به مقداری زیاد آرام خواهد شد. بسیاری عنوان کردند که تمام کارهایی مسی پس از شکست مقابل بایرن مونیخ انجام داد برای استعفای بارتومئو بود زیرا می‌دانست که مشکل کنونی این تیم که نتایج عجیبی در لیگ قهرمانان اروپا می‌گیرد به علت ضعف مدیریت است.

این موضوع می‌تواند به روان بازیکنان، اندیشه طرفداران و آرامش در باشگاه بارسلونا کمک شایانی کند.این ۱۰ دلیل باعث می‌شود تا استعفا یا عزل بارتومئو به یک مسئله بایدی لقب گیرد. هیئت رئیسه باشگاه بارسلونا که ۱۰ تا ۱۵ روز برای خود وقت خریده باید هر چه سریع‌تر پروژه استعفا و انتخابات برای ریاست جدید باشگاه را به راه اندازد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس