تاکید شخصیت‌های فلسطینی بر لزوم انتخاب مجلس ملی جدید فلسطین - کراپ‌شده

قریب به یکصد شخصیت فلسطینی در داخل و خارج سرزمین‌های فلسطینی با امضای بیانیه‌ای بر لزوم برگزاری انتخابات به منظور انتخاب مجلس ملی جدید فلسطین و همچنین احیای فرهنگ مقاومت تاکید کردند.

به گزارش مشرق، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای فلسطین در بیانیه‌ای برگزاری انتخابات جدید «مجلس ملی فلسطین» (المجلسِ الوطنی الفلسطینی) را خواستار شدند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، در این بیانیه آمده است : انتخابات باید هر قبل از هر کار دیگری بر اساس منشور ملی سازمان آزادی‌بخش فلسطین که در سال ۱۹۶۸ به تصویب رسید، برگزار شود، یعنی هر فلسطینی عضو سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) است و حق کامل در انتخاب نمایندگان ساف و تعیین سرنوشت آن را دارد.

در  بیانیه مذکور که به امضای شخصیت‌هایی از داخل و خارج فلسطین رسیده آمده است:  باید حقایق تاریخی فلسطین شامل وحدت مردم و سرزمین آن احیا شود و با "اسرائیل" به عنوان یک رژیم نژادپرست، استعمارگر و اشغالگر برخورد شود که ضمن کوچاندن اجباری مردم فلسطین از خانه و کاشانه خود، حق تعیین سرنوشت را از آنها سلب کرده است.

در این بیانیه همچنین بر لزوم احیای فرهنگ مقاومت به معنای جامع و قانونی آن و همچنین پشتیبانی کامل از مقاومت مردمی تاکید شده است.

شخصیت‌های فلسطینی همچنین نشست اخیر نمایندگان همه گروه‌های فلسطینی، در واکنش به تصمیم امارات و بحرین در سازش با رژیم صهیونیستی را نیز ارج نهادند.

در این بیانیه آمده است: ادامه اختلافات میان گروه‌های فلسطینی در سایه افزایش توطئه‌ها علیه آرمان‌ فلسطین دیگر قابل قبول نیست و هر مقام، رهبر و گروه فلسطینی باید مسئولیت پذیر بوده و به اختلافات بین یکدیگر پایان دهند، طومار توافق اسلو را در هم پیچند، با همکاری یکدیگر روحیه امید را به ملت فلسطین بازگردانند و به مقابله با پروژه صهیونیستی استعمارگران روند تا پیروزی واقعی برای ملت مقاومت ما در آزادسازی سرزمین و بازگشت به آنجا محقق شود.

درباره مجلس ملی فلسطین (المجلس الوطنی الفلسطینی) باید گفت که این مجلس، نهاد قانون‌گذاری سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است و اعضای کمیته اجرایی ساف را انتخاب می‌کند. از سال ۲۰۰۳ تاکنون رئیس این مجلس، سلیم الزعنون است، این مجلس در حال حاضر ۶۶۹ عضو دارد و اعضای مجلس قانون‌گذاری فلسطین عضو این مجلس نیز هستند.

جلسات مجلس ملی فلسطین هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، این مجلس در نشست آوریل ۱۹۹۶ خود در غزه با ۵۰۴ رأی موافق در برابر ۵۴ رأی مخالف، بخش‌هایی از منشور ملی فلسطینیان که موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناخت، نامعتبر اعلام کرد و مواضع از این دست مجلس ملی فلسطین با انتقادهای گسترده‌ای در داخل و خارج فلسطین همراه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس