ترامپ نمایه

بر این اساس هر نهاد مالی خارجی که هر نوع رابطه مالی یا غیرمالی با بانک‌های ایرانی مذکور داشته باشد مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا خواهد شد.

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، تحلیل‌گر مسائل سیاسی درباره تحریم‌های جدید آمریکا در کانال تلگرامی خود نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا ذیل دستور اجرایی 13902 مورخ دهم ژانویه 2020 تعداد دیگری از بانک‌های ایرانی را به فهرست تحریمیSDN  اضافه کرد. بر این اساس کلیه اموال و دارایی‌های بانک‌ها و مؤسسات ایرانی که در داخل آمریکا یا تحت صلاحیت دادگاه‌های این کشور و یا در اختیار اشخاص آمریکایی قرار دارد یا در صورتی‌ که در آینده قرار بگیرد، بلوکه‌شده و هر نوع تعامل مالی با آن‌ها ممنوع است.

بر این اساس هر نهاد مالی خارجی که هر نوع رابطه مالی یا غیرمالی با بانک‌های ایرانی مذکور داشته باشد مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا خواهد شد. این رابطه شامل هر نوع تجارت، پذیرش سپرده، اعطا، انتقال، نگهداری یا واسطه‌گری وام یا اعتبار، خرید یا فروش ارز، اوراق بهادار، معاملات آتی کالا، تسهیل خرید و فروش و... به شکل مستقیم یا غیرمستقیم می‌شود.

ترامپ به دنبال استفاده انتخاباتی از این اقدام در پاسخ به‌نقد دمکرات‌ها مبنی بر ناکارآمدی سیاست ضدایرانیش است. همچنین اتاق‌های فکر جمهوری‌خواهان به دنبال افزایش هزینه لغو احتمالی دستورات اجرایی برای دمکرات‌ها در صورت پیروزی در انتخابات هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • روزبه IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    9 2
    تحریمهای بیشتر توسط آمریکا،واکنش ما کجای این ماجرا قرار دارد؟ آیا در این شرایط ما در موضع انفعال قرار داریم؟ تداوم تحریمها پاسخ متناسب میطللبه ولی حتما راهبرد مقاومت حداکثری بایستی در تاکتیک هم متناسب عمل کنه
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    7 0
    امریکای جنایتکار با شعار دموکراسی و حقوق بشر و با تحریمهای ناجوانمردانه بدنبال تسلیم و شکست ایران است به زبان ساده تر باج خواهی میکند ، سیاست کثیفی که روی ایران جواب نمیده و محکوم به شکست است
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    1 0
    نفرین به امریکاییها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس