کد خبر 1128001
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
خطیب‌زاده: ظریف جمعه به پکن می‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که محمدجواد ظریف به دعوت همتای چینی جمعه به پکن می‌رود و در این سفر درباره تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و مناسبات دوجانبه به رایزنی خواهد پرداخت.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) از سفر ظریف به پکن خبر داد.

وی افزود :در ادامه رایزنی‌های نزدیک جمهوری  اسلامی ایران و چین، وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار با «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز جمعه ۱۸ مهر عازم این کشور می‌شود.

خطیب‌زاده دستور کار این سفر را تبادل نظر در مورد تحولات بین‌المللی، منطقه‌ای و گسترش روابط دوجانبه ذکر کرد و افزود: دو کشور در عرصه‌های مهمی مانند مقابله با یکجانبه گرایی و مداخله آمریکا در امور داخلی کشورها اتفاق نظر دارند.

چانگ هوآ سفیر چین در تهران نیز پیش از این در توئیتی از دعوت وزیر خارجه چین از ظریف برای انجام دیدار رسمی از پکن خبر داد.

پیش از این محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور از سفر ظریف به پکن خبر داده بود. وزیر امور خارجه ایران که اخیرا سفری به مسکو داشت هم در گفت‌وگو با شبکه روسی «راشاتودی» سفرش به پکن را تأیید کرد.

در همین خصوص سعید خطیب‌زاده دوشنبه هفتم مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره سفر ظریف به پکن عنوان کرد: سفرهای وزیر خارجه بعد از نهایی شدن اطلاع رسانی می‌شود. مسیر سفرهای کاری و دیپلماتیک مسیر خاص خود را دارد. مروادات با کشورهایی که به صورت گسترده در تماس هستیم، منوط به سفر نیست و از طریق کانال‌های مختلف پیگیری می‌کنیم. سفر مقامات دو کشور به پایتخت‌ها همواره در دستورکار بوده است و به محض اینکه از نظر امکانات پروتکلی فراهم شود سفر را برنامه‌ریزی می‌کنیم. فعلا هیچ دستورکار فوری برای سفر ظریف وجود ندارد و به محض اینکه برنامه‌ریزی شود خدمت شما عرض خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین دوشنبه ۱۴ مهرماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره نقشه راه همکاری ایران و چین گفت: هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد و نقشه راه در جریان است امیدواریم هر زمان نهایی شود آن را اعلام کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    باید ۸ سال پیش به چین نزدیک می شدیم و قرارداد میبستیم.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    باز میخاد بره التماس و خواهش، بابا ول کنید شماها فعلا بچسبید به سوریه و ونزوئلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس