کد خبر 112757
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۲

یک کارگردان سوری به علت ساختن فیلمی از ماهیت قیام آل سعود در عربستان و زندگی عبدالعزیز آل سعود تهدید شد.

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، "نجدت انزور" کارگردان سوری است که به علت تهیه یک فیلم در مورد تاریخچه و ماهیت عبدالعزیز آل‌سعود مؤسس حاکمیت سعودی در عربستان تهدید شده است. انزور آماده است که فیلم "شاه رمال" را تا ماه آینده میلادی در جشنواره‌های سینمایی  و نمایشگاه های مختلف در آمریکا و اروپا و آسیا و برخی کشورهای عربی پخش کند.

در این فیلم "مارکو فوشی" نقش ملک عبدالعزیز را بر عهده دارد و  فابیو تستی نیز نقش وی در زمان کهولت را بازی می کند، علاوه بر این دو نفر، بازیگرانی از انگلیس، ترکیه، سوریه و لبنان نیز در این فیلم بازی می‌کنند.

انزور در گفت‌وگو با خبرگزاری یونایتدپرس در این زمینه می نویسد که ایده ساخت این فیلم را از اتفاقاتی گرفته که امروزه در جهان عرب از جمله در زمینه تجزیه منطقه و توافق "سایکس پیکو" روی می‌دهد. وی همچنین تاکید می کند که این فیلم برگرفته از نقش مبهمی است که برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی در دوره کنونی ایفا می کنند.

این کارگردان سوری می افزاید که این کشورها موانع و خطوط قرمزی را مطرح می کنند که نمی توان به آن پرداخت، اینها مواردی بود که مرا تشویق کرد که فیلمی با کمال شفافیت از تاریخ قیام سعودی ها در عربستان سعودی و شخص عبدالعزیز بسازم.

وی با اشاره مخفی نگه داشتن مراحل تولید این فیلم گفت که به علت حساسیت موضوع و احتمال تلاش برای توقف ساخت آن، این موضوع مخفیانه صورت گرفته است، او گفت: ما می خواستیم که این روند کاملا مخفی باشد، البته این روند در سایر فیلم ها نیز وجود دارد و تا زمان پایان تولید و تصویر برداری چیزی از آن درز نمی کند.

وی ادامه داد که به علت تهیه این فیلم تهدیداتی را در زمینه شکایت به علت تخریب چهره خاندان حاکم در عربستان سعودی از سوی یک شرکت حقوقی در انگلیس دریافت کرده است، این شرکت خواستار ارائه نسخه ای از این فیلم شده و مدعی بود که نماینده دولت عربستان سعودی است.

بنا به اظهارات انزور این شرکت حقوقی پیام‌هایی برای ما ارسال و تهدید کرده که ساخت این فیلم را متوقف خواهد کرد و مانع از اکران آن در اروپا و آمریکا و کشورهای عربی خواهد شد، این شرکت همچنین فابیو تستی را نیز تهدید کرده که علیه وی شکایت خواهد کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس