کد خبر 1127550
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
هشدار مربی پیشین تیم ملی به اسکوچیچ: وقت به‌هم‌ ریختگی نیست!/ فوتبال زیبا مهم نیست

رسول کربکندی می‌گوید در شرایط کنونی و فرصت کوتاه تا بازی با عراق و بحرین، امکان تغییر نسل و افزایش ریسک شکست خوردن وجود ندارد و باید به فکر کسب پیروزی باشیم.

به گزارش مشرق، رسول کربکندی درباره بازیکنان دعوت شده به تیم‌ملی توسط دراگان اسکوچیچ و تغییر نسل در این تیم با دعوت نکردن از بازیکنان باسابقه به اردو گفت: بعید می‌دانم اسکوچیچ دنبال تغییر نسل باشد. شاید بازیکنان را برای این دیدار دعوت کرده که کم‌تر به آن‌ها بازی رسیده است. با وضعیتی که فوتبال ایران در انتخابی جام‌جهانی دارد، تغییر نسل منطقی نیست. ما امکان ریسک کردن نداریم. باید منطقی فکر کنیم و کاری انجام دهیم که کم‌ترین ریسک را به دنبال داشته باشد.

مربی پیشین تیم ملی با اشاره به زمان کوتاه باقی مانده تا انتخابی جام جهانی خاطرنشان کرد: الان برای ما مهم‌ترین مساله پیروزی است. فوتبال زیبا ملاک نیست. مهم این است که بازی با عراق و بحرین را ببریم. طبیعتا بهترین زمان برای تغییر نسل بعد از جام جهانی است که ما نیمی از این زمان را از دست دادیم. الان وقت به‌هم‌ریختگی نیست.

او با بیان این که ممکن است سرمربی کروات تیم ملی در اردوهای آینده بازیکنان باتجربه‌تر را به اردو دعوت کند، اظهار کرد: حضور در جام‌جهانی اتفاق مهمی است و اسکوچیچ با افزایش ریسک، این موفقیت را به خطر نمی‌اندازد. ممکن است او در این اردو به یک سری بازیکنان باانگیزه‌تر فضا داده باشد.

بیشتر بخوانید:

چراغپور: تیم ملی در بدترین زمان ممکن قرار دارد/ منتظر تنظیم اسکوچیچ هستیم

این بازیکن پیشین تیم ملی در واکنش به این که آیا بازیکنان جوان مانند عارف غلامی، مجتبی نجاریان، صادق محرمی و ... می‌توانند کیفیت فنی بالاتری نسبت به بازیکنان باتجربه ارائه کنند و نفر اول اسکوچیچ در خطوط مختلف شوند؟ یادآور شد: حضور وحید هاشمیان در تیم ملی باعث شناخت بیش‌تر از بازیکنان ایرانی می‌شود. او باید بهترین نفرات را به اسکوچیچ معرفی کند. ما در شرایط فوق‌العاده حساسی قرار داریم و اگر جام‌جهانی را از دست بدهیم، شکست بزرگی نصیب فوتبال‌مان می‌شود.

کربکندی درباره جایگزین بیرانوند در بازی‌های پیش‌رو از میان عابدزاده، مظاهری و نیازمند گفت: نیازمند یک دروازه‌بان بدون حاشیه، کم نوسان، بااخلاق و باشخصیت است. از طرفی رشید مظاهری در این سال‌ها به حقش نرسیده و خیلی کم برای تیم ملی بازی کرده است. عابدزاده هم به جام‌جهانی رفت اما بازی نکرد. البته او در باشگاهش عملکرد خوبی دارد. یکی از انتقادات من به مربیان تیم‌ملی این است که نباید در بازی رسمی و دوستانه به یک دروازه‌بان بازی دهند. باید فکر کنیم که ممکن است دروازه‌بان اصلی را به طور اتفاقی از دست بدهیم.

وی افزود: به اعتقاد من هر سه دروازه‌بان تیم ملی شرایط خوبی دارند اما نیازمند گزینه مطلوب‌تری است. چه بسا او بتواند با عملکرد خود بیرانوند را هم کنار بزند. در هر حال وقتی یک نفر برند می‌شود، معایبش به چشم نمی‌آید.

این مربی پیشین تیم ملی درباره سبک بازی تیم ملی با اسکوچیچ که بیان کرده دنبال بازی تیم کی‌روش یا ویلموتس نیست و می‌خواهد سیستمی همانند فوتبال اسپانیا را پیاده کند، گفت: نمی‌توانیم به بازی تدافعی تیم کی‌روش ایراد بگیریم. ما در جام‌جهانی با تیم‌هایی هم گروه بودیم که راهی جز این نداشتیم. با شعار دادن چیزی درست نمی‌شود. تیمی موفق است که خوب دفاع و حمله کند. تیم‌های هجومی نباید دفاع شکننده داشته باشند. کار بزرگ کی‌روش، یاد دادن اصول دفاعی به مداعفان ایرانی بود که برای حفظ دروازه چه کار کنند. وقتی با اسپانیا بازی می‌کنید امکان حمله کردن ندارید.

کربکندی در پاسخ به این سوال که بیش‌تر انتقادات از تیم کی‌روش مربوط به زمانی بود که مقابل تیم‌های آسیایی هم قادر به حمله کردن نبود اما در عین حال گل نمی‌خورد، اظهار کرد: شاید فوتبال تهاجمی برابر تیم‌های آسیایی قابل اجراتر باشد. در وهله نخست باید به طور منقطی دفاع کرد و سپس به سمت خط دفاع حریف رفت. با توجه به بازیکنان تهاجمی که می‌توانند خطرساز باشند و اکثر هم لژیونر و باتجربه هستند، می‌توان این کار را کرد. تیمی موفق است که همه دفاع و حمله کنند. اصلا نمی‌توان ریسک کرد و گفت مرتب حمله کنید. فوتبال اصولی دارد که باید آن را اجرا کرد. ما در ابتدا باید دروازه را حفظ کنیم و سپس چشم به حمله کردن داشته باشیم. یادگار مهم کی‌روش دفاع کردن بود.

این کارشناس فوتبال در واکنش به این که آیا تیم ملی با توجه به داشته‌هایش قادر به تغییر سبک و انجام بازی مالکانه و تهاجمی است؟ تاکید کرد: ما بازیکنان تهاجمی خوبی داریم اما هماهنگ کردن این بازیکنان سخت است و معمولا وقتی بخواهیم هجومی بازی کنیم، در دفاع شکننده عمل می‌کنیم. هر زمان دفاع تیم‌ملی کم تعداد شده، دروازه ما باز شده است. باید از این فرصت کوتاه تا جام جهانی برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس