کد خبر 1127189
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
سفیر مکزیک

«علیرضا قزیلی» رئیس اداره اول غرب اروپا به جای محمدتقی حسینی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در مکزیکوسیتی منصوب شد.

به گزارش مشرق، «علیرضا قزیلی» رئیس اداره اول غرب اروپای وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی عهده‌دار سفارت ایران در مکزیک شده است. 

او جایگزین محمدتقی حسینی شده است. حسینی از آبان ماه ۱۳۹۵ تاکنون به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیکوسیتی مشغول به فعالیت بوده است.

قزیلی پیش از این هم به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بولیوی، رئیس اداره اروپا و نفر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در نروژ فعالیت کرده و روز سه‌شنبه هشتم مهر ماه به همراه «حمیدرضا دهقانی پوده»  سفیر جدید ایران در قطر با حجت الاسلام حسن روحانی دیدار و پیش از عزیمت به محل ماموریت با وی خداحافظی کرد.

حسن روحانی در این دیدار با آرزوی موفقیت برای سفرای جدید کشورمان، از آنان خواست با معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران به سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی، برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات کشورمان تلاش کنند.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و نقش سفرای جمهوری اسلامی ایران در تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجار کشورمان با سایر کشورها و نیز گسترش همکاری‌های علمی و فناورانه تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس