ناوالنی

دیدبان بین‌المللی سلاح‌های شیمیایی گفت درپی تقاضای اخیر روسیه حاضر است به این کشور درخصوص مسمومیت ادعایی یکی از مخالفان دولت به مسکو کمک کند.

به گزارش مشرق، دیدبان بین‌المللی سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد آماده رسیدگی به پرونده مسمومیت «آلکسی ناوالنی» از مخالفان دولت روسیه است.

بیشتر بخوانید:

دیدار محرمانه مرکل با مخالف ولادیمیر پوتین در بیمارستان

به نوشته رویترز، «سازمان منع تسلیحاتی شیمیایی» روز دوشنبه اعلام کرد حاضر است در رسیدگی به ادعای ناوالنی درخصوص مسموم شدنش توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، به دولت این کشور کمک کند.

دیدبان بین‌المللی سلاح‌های شیمیایی افزود، در تاریخ یکم اکتبر امسال (۱۰ مهر) از سوی مسکو درخواستی را در این زمینه دریافت کرده و مایل است بداند چه نوع همکاری می تواند در این زمینه انجام دهد.

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی یکی از رهبران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، روز ۲۰ آگوست هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خود نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

ناوالنی پس از چند روز به درخواست آلمان به بیمارستانی در برلین منتاقل شد. دولت آلمان ۱۲ شهریور اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می‌دهند ناوالنی توسط عامل اعصاب مسموم شده است.

روز پنجشنبه ناوالنی از بیمارستانی که در آن بستری شده بود مرخص شد و گفت، روسیه باید لباس‌هایی که وی روز مسموم شدنش بر تن داشته، برای انجام تحقیقات به او تحویل دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس