کرونا نمایه

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز» در 24 ساعت گذشته با مرگ دستکم 486 مورد جدید، شمار قربانیان کرونا در آمریکا به مرز 210 هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۴۰ هزار و ۹۳۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هفت میلیون و ۴۲۰ هزار و ۷۷۹ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۴۸۶ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۰۹ هزار و ۳۳۵ نفر برسد.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً تاحدودی کاهش نسبی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را هفت میلیون و ۶۳۶ هزار و ۹۱۲ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۱۴ هزار و ۶۱۱ نفر گزارش کرده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ نتیجه آزمایش اول کرونای خود را پنهان کرد

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به هشت میلیون و ۶۷۸ هزار و ۸۹۰ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۲۸ هزار و ۵۱۷ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت کالیفرنیا با ۸۳۲ هزار و ۶۵۱ مورد ابتلا و ۱۶ هزار و ۱۴۷ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و ایالت نیویورک که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون بعد از تگزاس و فلوریدا با ۴۶۴ هزار و ۵۸۲ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۳ هزار و ۲۰۵ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

رسانه‌های آمریکا روز جمعه هفته گذشته از ابتلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و  همسرش به ویروس کرونا خبر دادند و روز شنبه نیز رئیس‌جمهور آمریکا برای بررسی‌های بیشتر و درمان به بیمارستان نظامی «والتر رید» منتقل شد.

طبق جدیدترین به روزرسانی‌ها از وضعیت سلامت ترامپ، در صورتیکه روند بهبودی وی ادامه یابد رئیس‌جمهور آمریکا فردا یا پس فردا از بیمارستان مرخص خواهد شد.

با انتقال ترامپ به بیمارستان، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که احتمالا واکنس ویروس «کووید۱۹» تا پایان سال جاری میلادی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۳۵ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۲۳ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۳۶ هزار و ۹۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۲۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵۲۱ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۶ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۷۳ مورد ابتلا و ۱۰۱ هزار و ۷۸۲ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۸۹ مورد ابتلا و ۱۴۶ هزار و ۳۵۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس