به گزارش مشرق، ایسپا همزمان با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا نظرسنجی با موضوع تخمین پیروزی کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۶۱۸ در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ به شیوه مصاحبه تلفنی اجرا کرده است.

در این نظرسنجی از پاسخگویانی که در جریان انتخابات آمریکا و نامزدهای آن قرار داشته‌اند، پرسیده شده «به نظر شما کدامیک از این افراد برنده انتخابات خواهد شد؟»

 ۵۶.۶ درصد آن‌ها گمان می‌کنند ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد و ۲۰.۶ درصد نیز احتمال می‌دهد بایدن برنده انتخابات باشد. ۲۲.۸ درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند نمی‌دانند چه کسی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب خواهد شد. در میان گروه‌های سنی، افراد زیر ۵۰ سال بیش از مسن‌ترها گمان می‌کنند ترامپ برنده انتخابات خواهد شد. در مقابل گروه سنی بالاتر از ۵۰ سال بیش از جوان‌ترها در پاسخ به این سؤال اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

 از کسانی که از کاندیداتوری دست کم یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا مطلع بوده‌اند، پرسیده شده است دوست دارند کدامیک از کاندیداها در انتخابات رأی بیاورد؟

  ۴۹.۳ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که برایشان فرقی نمی‌کند چه کسی در این انتخابات پیروز شود؛ ۲۷.۴ درصد متمایل به انتخاب بایدن و ۱۴.۵ درصد متمایل به انتخاب ترامپ بوده‌اند. ۸.۸ درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند دوست ندارند هیچکدام از کاندیداهای اصلی انتخاب شوند. بین گروه‌های مختلف سنی و تحصیلی در پاسخ به این پرسش تفاوت معناداری وجود ندارد.

همچنین از پاسخگویان پرسیده شده است «آیا می دانید کاندیداهای اصلی انتخابات آمریکا چه کسانی هستند؟». ۳۱.۴% از شهروندان گفته اند اطلاع دارند که کاندیداهای اصلی انتخابات آمریکا، ترامپ یا بایدن هستند. به عبارت دیگر حداقل به اسم یکی از دو کاندیدا و یا هر دو اشاره کرده اند. اما ۶۸.۶% مردم ایران اطلاع نداشتند که این دو نفر کاندیداهای اصلی انتخابات آمریکا هستند. لازم به ذکر است ۱۸.۶ درصد پاسخگویان به اسم هر دو کاندیدا به درستی اشاره کرده اند.

 عدم اطلاع از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گروه سنی زیر ۳۰ سال بیش از مسن‌ترها مشاهده می‌شود. همچنین میزان اطلاع افراد دارای تحصیلات دانشگاهی از کاندیداهای اصلی انتخابات آمریکا، به طرز قابل توجهی بیش از افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی است.

در مجموع بر اساس این نظرسنجی بیشتر شهروندان ایرانی مطلع از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا، پیش بینی می کنند، دونالد ترامپ پیروز خواهد شد. همچنین از هر ۱۰ شهروند ایرانی، ۳ نفر از کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا اطلاع دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 0
    خخخخخخخخخ طرفدار های ترامپ تو ایران از امریکا بیشتره!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 3
    از نظر ایرانیها، سیاستهای خارجی آمریکا، استثماریست و ربط به ترامپ و بایدن و اوباما نداره. ترامپ احمق بدترین حرفها رو به زبان میاره. اما این پیرمرد 78 ساله بایدن، گزیده تر و مودبانه تر کلماتش رو انتخاب میکنه. پس فرق چندانی نداره چون هر دو رئیس قوه مجریه کشوری و برنامه های بلند مدت سیا هستتد.
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    ترامپ با اسرائیل معامله کرده توافق صلح با اعراب در قبال پیروزی در دور دوم به خاطر همین با خیال راحت به نقاهت بیماری رفته چون میدونه لابی صهیونیستها به خاطر حفظ منافع اسرائیل هم که شده ازش حمایت حداکثری و تمام قد خواهد داشت.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 1
    هیچ فرقی نمیکند کدام خری رئیس جمهور آمریکا شود. فقط مهم این است که ترامپ قطعا و حتما بخاطر سردار شهید سلیمانی مجازات خواهد شد. حالا میخواهد رئیس جمهور باشد یا نباشد. بحال ما فرقی ندارد.
  • LB ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 1
    مهم نظر ما نیست. مهم نظر آمریکایی ها است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس