کد خبر 1126190
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات پژواک خرد معاصر درباره احتمال مرگ ترامپ بر اثر کرونا و تاثیر آن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: ترامپ دیروز با هلیکوپتر مخصوص به بیمارستان رفت تا دوران نقاهت را طی کند.

برای بسیاری این سوال پیش آمده که اگر کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا فوت کند انتخابات آمریکا چگونه برگزار خواهد شد؟

در دوران دویست و اندی ساله دموکراسی آمریکایی تاکنون هیچ موردی یافت نشده که رئیس جمهور مستقر هنگام کارزار انتخاباتی فوت کند. لکن مواردی از عزل یا کشته شدن رئیس جمهور هنگام مسئولیت وجود داشته است.

برای مثال پس از کشته شدن جان اف کندی معاون او لیندون جانسون به ریاست جمهوری رسید یا با وقوع رسوایی واترگیت و عزل نیکسون جرالد فورد معاونش عهده دار سمت ریاست دولت شد.

حال با توجه به بدیع بودن پیشامد ابتلای ترامپ به کرونا، برخی حقوقدانان معتقدند که باتوجه به اعلام رسمی کاندیداتوری وی از طرف حزب جمهوری خواه ، دیگر امکان جایگزینی معاون اول به جای کاندیدا وجود ندارد و حتی اگر او فوت کند باید مردم به او رای دهند.

اگر شکست خورد که هیچ، اما اگر پیروز شد مجمع حزب جمهوری خواه باید برای جایگزینی وی تصمیم بگیرد.

 نظریه فوق قطعی نیست و با توجه به بی سابقه بودن این اتفاق در دوران حیات سیاسی ایالات متحده، باید دید در حالت فوت ترامپ بزرگان این کشور چه تصمیمی خواهند گرفت.

در اینجا لازم است این نکته راهم ذکر کنم که انتخابات آمریکا با ۲ کاندیدا برگزار نمی شود و کاندیداهای دیگری هم در عرصه حضور دارند، ولی با توجه به عدم پشتیبانی رسانه ها، سرمایه داران و ۲ حزب اصلی ایالات متحده، کسی آنها را جدی نمی گیرد.

تنها در یک مورد راس پرو میلیاردر آمریکایی در سال ۱۹۹۲ (که رقابت اصلی بین جرج بوش پدر و بیل کلینتون بود)، به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرد و توانست حائز ۱۹ درصد آرا  شود که در تاریخ انتخابات آمریکا برای کاندیدایی مستقل بی سابقه بود.

در نهایت باید گفت به احتمال بسیار زیاد رئیس جمهور آمریکا از این بیماری جان سالم به در خواهد برد اما از اکنون محاجه حقوقی برای دانستن سرنوشت کاندیدای حزب جمهوری خواه در صورت فوت ترامپ آغاز شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 0
    جان سختی هست که!!!! جون نمیده به جان آفرین. همه جنایتکارا تا 99 سال نشن دست بر نمیدارن از دنیا. پزشکاش گفتن وضعیتش استیبل هست. و اینکه بهترین داروها رو دارن بهش میدن.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    اون بمیره، بقیش با من!!!
  • ایرانی واداده بیکار FR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    این موز مار زرد روی تمارض به بیماری کرونا نموده چرا؟ چون احتمالا واکسنی برای کنترل و یا درمان کرونا کشف کرده اند که با در نظر گرفتن عقب ماندگی ترامپ در افکار عمومی آمریکا و جبران در جلب آراء عمومی پس از چند روز او سلامتی اش را به دست آورده و اینگونه سورپرایز اکتبر را برای مردم آمریکا و دنیا به نمایش میگذارد . و مثل اکثر فیلمهای هالیوودی یک تنه دنیا را از نابودی نجات میدهد !!!!!!!!!!.
  • ایرانی واداده بیکار FR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 0
    این موز مار زرد روی تمارض به بیماری کرونا نموده چرا؟ چون احتمالا واکسنی برای کنترل و یا درمان کرونا کشف کرده اند که با در نظر گرفتن عقب ماندگی ترامپ در افکار عمومی آمریکا برای جبران و جلب آراء عمومی پس از چند روز او سلامتی اش را به دست آورده و اینگونه سورپرایز اکتبر را برای مردم آمریکا و دنیا به نمایش میگذارد . و مثل اکثر فیلمهای هالیوودی یک تنه دنیا را از نابودی نجات میدهد !!!!!!!!!!. پس چه کسی شایسته تر از او برای انتخابات هست اگر او این سناریو را عملی کند ؟!؟!؟
  • ایرانی واداده بیکار FR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 0
    این موز مار زرد روی تمارض به بیماری کرونا نموده چرا؟ چون احتمالا واکسنی یا دارویی برای کنترل و یا درمان کرونا کشف کرده اند که با در نظر گرفتن عقب ماندگی ترامپ در افکار عمومی آمریکا برای جبران و جلب آراء عمومی بیشتر پس از چند روز او سلامتی اش را به دست آورده و اینگونه سورپرایز اکتبر را برای مردم آمریکا و دنیا به نمایش میگذارد . و مثل اکثر فیلمهای هالیوودی یک تنه دنیا را از نابودی نجات میدهد !!!!!!!!!!. پس چه کسی شایسته تر از او برای انتخابات هست اگر او این سناریو را عملی کند ؟!؟!؟
  • US ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 0
    این فقط یه بازیه برای برگردوندن محبوبیت از دست رفته ترامپ در مناظره با بایدن. نه میمیره، نه اصلا کرونا داره.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 0
    دُم تون رو به اینجور اتفاقات گره نزنید، باید یاعلی گفت و دست روی زانوی خومون یگزاریم
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 0
    کی باورش میشه ترامپ کرونا گرفته باشه این ها همه اش بازیه ویروسی که ساخته دست خودشونه برای تنظیم جمعیت در دنیا از قبل برنامه ریزی کردن فیلم هاشونم ساختن واکسنش هم دارن
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 1
    ترامپ نمی میره و در انتخابات هم پیروز میشه
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 0
    آمریکا سمبل زرو زور زویز است یعنی بودن و مردن این عنصر پلشت در افول این تاثیری نخواهد کرد مگر اینکه زمامداران آمریکا واقعا تغییر رفتار بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس