کتاب به توان مردم - کراپ‌شده

کتاب «به توان مردم» تألیف مجید حسین زاده، تجربه نگاری فعالیت‌های اجتماعی مجموعه‌های مردمی کشور است که توسط مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه امام حسین علیه السلام در ۱۹۴ صفحه روانه بازار نشر شده است.

به گزارش مشرق، کتاب "به توان مردم" تألیف مجید حسین زاده، تجربه نگاری فعالیت‌های اجتماعی مجموعه‌های مردمی کشور است که توسط مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه امام حسین علیه السلام در ۱۹۴ صفحه روانه بازار نشر شده است.

"به توان مردم" اولین کتاب از سری کتب تجربه‌نگاری اندیشکده بسیج و نهادهای مردمی است که در حوزه تجربه‌نگاری فعالیت‌های مردمی فعال است و در ۹ فصل روایت آدم های معمولی در نقاط مختلف کشور است که با دست خالی اما انگیره‌های سرشار بی‌آنکه منتظر نهاد، سازمان یا ارگانی بمانند به شناسایی و حل مسائل و معضلات محله خود پرداختند.

در مقدمه این کتاب آمده است: «شاید "یدالله مع الجماعه" که در روایت‌های مأثور معصومین داریم، یکی از معانی‌اش همین به توان مردم شدن است؛ چون خدا با مردم است؛ هر کس با مردم جمع شود، بی‌نهایت می‌شود. به همین دلیل، اثر فعالیت‌های این گونه، پر برکت و ماندگار است.»

در فصل اول کتاب؛ یک تجربه مردمی جدی در فقرزدایی در شهر کرمان روایت شده که یک تجربه کاملا زنانه و نشان دهنده ظرفیت‌های جدی زنان انقلاب اسلامی در حل مسائل مهم اجتماعی جامعه ایرانی است.

فصل دوم روایت یک تجربه متهورانه از جمعی از فعالان فرهنگی بندرعباس است که در یکی از بدنام‌ترین مناطق حاشیه شهر بندرعباس در حوزه‌های اعتیاد، طلاق، فحشا و.... انجام گرفته است.

فصل سوم تجربه مدیریت مطالبات مردمی در ورزنه است. تجمعات مردم ورزنه نمونه‌ای از مطالبه‌گری مردمی در سال۱۳۹۲ بود که تلاش گردید با حفظ اصول انقلاب اسلامی، حرف مردم را به گوش مسئولین برساند.

فصل چهارم کتاب ، تجربه فعالیت‌های خیریه، در بزرگترین هیئت آب‌پخش است. هیئت آل یاسین در بخش آب‌پخش شهر بوشهر، مهم‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی شهری است که عملا مدیریت بخش، به لحاظ اجتماعی را بر عهده دارد.

سه تجربه جدی مردمی در حوزه کتاب و کتاب خوانی از سه زاویه مختلف در قم ، تهران و مشهد ، فصل های پنجم تا هفتم این کتاب را شکل داده‌اند؛ تجربه اول یک پاتوق خانوادگی در مصرف کتاب است؛ تجربه دوم به حوزه مشاوره و توزیع پارتیزانی کتاب توسط یک گروه طلبه در متروی تهران می پردازد و تجربه سوم به تربیت نیرو بر اساس کتاب و کتاب‌خوانی می پردازد. کتابخانه ی‌امیرحسین فردی، پایگاه اجتماعی است که حاصل دغدغه چند بچه حزب اللهی برای فعالیت در حاشیه شهر است.

فصل هشتم کتاب تجربه فعالیت خیریه بیت المهدی در حاشیه شهر مشهد است که رویکردی جدی در تربیت نیرو و توانمند سازی مخاطبین خود دارد.

اما تجربه آخر، نشان دهنده ظرفیت حیاتی روحانیت در اصلاح گری اجتماعی است.موفقیت حجت الاسلام یحیایی در ارتقای اجتماعی محله های آسیب دیده در سمنان، نشان دهنده ی آن است که هنوز روحانیت، مورد اعتماد و اعتبار مردم است . اگر روحانی‌ای بخواهد، مردم پای کار او خواهند آمد.

عناوین فصل‌های کتاب های به شرح زیر است؛

پیشگفتار: روایت قهرمانی آدم‌های معمولی

فصل اول: برای کار هیچ وقت دیر نیست

فصل دوم: تکیه‌گاه مردمی

فصل سوم: مطالبه‌گری

فصل چهارم: حلقه وصل

فصل پنجم: کتاب، عضو خانواده‌ی ما است

فصل ششم: فرهنگ اقتصادی

فصل هفتم: پاتوق محلی کتابخوان‌ها

فصل هشتم: خادمین پنج تن

فصل نهم: روحاینت در متن حاشیه

موخره: مقدمه‌ای غیرعلمی بر یک مسئله‌ی علمی

برای دریافت این کتاب می توانید با شماره های ۸۸۸۳۹۲۹۷-۰۲۱ و ۰۹۱۲۱۵۹۷۵۲۳ تماس بگیرید و یا از طریق سایت basalam.com و bookiversity.ir اقدام به خرید آنلاین نمایید و یا به فروشگاه انتشارات دانشگاه امام حسین علیه السلام واقع در تهران-ضلع شرقی میدان فردوسی مراجعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس