به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی به نقل از یک مدرس سواد رسانه‌ای‌ درباره هشتگ پدر مرادی، قربانی انقلاب نوشت: بحث بر سر ضرورت‌های ساماندهی و مدیریت فضای مجازی باهدف از صیانت مخاطبان و حفظ امنیت روانی افکار عمومی موضوعی است که هم باید از سوی مسئولان به جد مورد توجه قرار گیرد و هم مطالبه جدی افکارعمومی باشد. کمااینکه تجربه زیسته‌ها حکایت از این مهم دارد که یک خبر جعلی چگونه می‌تواند توسط عده‌ای از کاربران پذیرفته شده و موجب اقدام اجتماعی آن‌ها شود. اینکه افکار عمومی یک جامعه توسط افرادی خارج از آن جامعه مدیریت شود، موضوعی است که توسط بسیاری از کشورها مورد توجه بوده و این‌گونه نیست که هشتگی در فضای رها شده مجازی بتواند منجر به ایجاد چالش‌های ملی و بین‌المللی شود.

با این مقدمه مخاطبان توییتر فارسی در پس استقبال از هشتگ پدرمرادی قربانی ضدانقلاب، نسبت به عدم مدیریت صحیح فضای مجازی اعتراض کرده‌اند.

پس از آنکه هشتگ اعدام نکنید با هدف گمراه کردن کاربران، برانگیختن احساسات آن‌ها، تحریف واقعیت و در راستای تحقق اهداف سیاسی طراحان آن جریان‌ساز شد، حالا خودکشی پدر یک زندانی که طبق گفته مادر وی متأثر از برخی تماس‌ها از خارج کشور، کمپین‌هایی مثل اعدام نکنید و ... و افزایش فشار روانی بر وی بوده، رخ داده است.

 کاربران توییتر فارسی با هشتگ پدرمرادی‌قربانی ضدانقلاب نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از وضعیت رها شده فضای مجازی که زمینه‌ساز ایجاد چنین وضعیتی است بشدت انتقاد کردند و معتقدند مسئولان مربوطه باید پاسخگوی کم‌کاری‌ها در این زمینه باشند.

بر اساس رصد سامانه دیتاک از فضای توییتر، این هشتگ که از ۷ مهر در قالب  ۶۱.۵ هزار توییت و با ۵۴.۹ هزار ریتوییت در این بستر پیگیری شده است، با بیش از ۷۱ هزار لایک و بیش از ۲۵۶۰ پست در ساعت مورد توجه قرار گرفته است. البته این هشتگ از سوی ضد انقلاب نیز به شدت مورد حمله قرار گرفته و آن را عملیات روانی خطاب کرده‌اند.

این هشتگ بالغ بر ۱۹۹۶۰ بار مورد استفاده قرار گرفته که در کنار هشتگ امیرحسین_مرادی، مسیح پولی نژاد قاتل، اعدام نکنید، ‌تنها، ضدانقلاب‌ها و جریان‌تحریف بکار برده شده است.

کاربرانی که این هشتگ را دنبال کردند معتقدند هدف دشمنان، منافقان و سلطنت‌طلبان قطعاً دلسوزی برای مشکلات موجود در کشور نیست و حتی قربانی شدن عده‌ای بیگناه که آن‌ها را به اهداف مغرضانه‌شان نزدیک کند باعث خوشحالی آن‌هاست پس اعتماد به این گروه‌ها شرایط و وضعیت را بدتر و کشور را ناامن خواهد کرد.

آن‌ها همچنین گفته‌اند تا وقتی فضای مجازی قانون، نظارت و مدیریت صحیح نداشته باشد زمینه و بستر برای شایعه و دروغ رسانه‌های معاند و منافق فراهم می‌شود و هیچ نتیجه‌ای جز برهم زدن آرامش روحی و روانی مردم و مختل شدن نظم عمومی جامعه در بر نخواهد داشت.

کاربران خطاب به کسانی که مدیریت فضای مجازی کشور را بر عهده دارند یادآور شدند باید شرایط مناسب برای حفظ امنیت روانی مردم و جلوگیری از دروغ‌پراکنی گروه‌های معاند که باعث آشوب و ترس در مردم می‌شود را به وجد بیاورند والا خیانت کرده‌اند.

این هشتگ در بازه‌ی ۷ تا ۹ مهر مورد استفاده قرار گرفته و پس از تاریخ مذکور روند استفاده آن به شدت نزولی بوده است.

⁣*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس