کد خبر 1125715
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
روسای فدراسیون‌ها در دیدار با نوبخت چه گفتند؟

معاون رییس جمهوری در نشست ویژه‌ای با روسای فدراسیون‌های ورزشی در جریان مسائل و مشکلات این نهادها قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه که برای شرکت در مراسم رونمایی از تندیس ویژه پنج مدال‌آور المپیک و پارالمپیک در محل کمیته ملی‌المپیک حاضر شده بود با حضور در آکادمی ملی المپیک نشست ویژه ای را با روسای فدراسیون‌ها برگزار کرد.

«پیمان فخری» رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی‌المپیک، در نشست با «محمدباقر نوبخت» معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گزارش کاملی از اقدامات انجام شده برای اعزام کاروان به المپیک توکیو ارائه کرد.

فخری در این نشست درباره واگذاری مسوولیت طراحی پوشش اعضای کاروان به کارگروه سازماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تاکنون برای هر بخش رسمی و ورزشی مردان و زنان سه طرح به مرحله نهایی رسیده که پوشش نهایی برای هر یک دست لباس ورزشی و رسمی اعضای کاروان از میان طرح‌های نهایی مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هزینه پرواز تیم ملی فوتبال به ترکیه و ازبکستان

رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی همچنین با یادآوری کسب ٥٢ سهمیه برای المپیک توکیو بیان کرد: پیش بینی انجام شده دستیابی به ٦٥ تا ٧٠ سهمیه برای المپیک است، کسب این تعداد سهمیه (٥٢ سهمیه) رقم خوبی است.

در این نشست همچنین «علیرضا دبیر» اظهار داشت: من شهادت می‌دهم آقای نوبخت ورزشی است. کشتی امروز در بودجه با دلار ۳۰ هزار تومان ۱۵ میلیارد تومان باید بگیرد در حالی که در گذشته این مبلغ با دلار ارزانتر بیشتر بود. 

 دبیر اضافه کرد: در این ۱۰ ماهی که المپیک نبود، بچه های ما سر ۲ دقیقه کبود می‌شدند من به خاطر همین تلاش می‌کردم لیگ کشتی آغاز شود.  

رییس فدراسیون کشتی این را هم گفت که کمک‌ها به شب المپیک منتهی نشود. ۱۰ ماه مانده و حداقل پنج رشته را ویژه ببینید.

در ادامه این نشست رییس فدراسیون والیبال گفت: وزارت ورزش و کمیته نقش حمایتی دارند و  بار اصلی ورزش بر دوش فدراسیون ها است. سازمان های نظارتی هم همیشه نگاه دستگاه اجرایی دارد.

«محمدرضا داورزنی» می‌گوید: تمام اماکن ورزشی به شرکت توسعه نگهداری اماکن ورزشی  واگذار شده است، به همین دلیل تمام فدراسیون ها به شرکت توسعه و سازمان مالیاتی هزار میلیارد تومان بدهکار هستند وحتی خیلی ها از طرف سازمان مالیاتی ممنوع الخروج شدند.

این نشست با سخنان «عبدالحمید احمدی ادامه یافت. او گفت: در هفت سال گذشته تلاش شد تا با هم‌افزایی ایجاد شده با نهادهای مختلف شرایط را به سمت مطلوب پیش ببریم اما هنوز به آن سطح نرسیدیم.  برای رسیدن به مطلوبیت به حمایت های مادی در بخش ورزش همگانی نیاز داریم و در اعتبارات بودجه چانه این بخش بزرگتر دیده شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس