کد خبر 1125484
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲
کرباسچی نمایه

دبیرکل کارگزاران می‌گوید: نباید ادعای کمبود اختیارات بهانه دست مدیران برای کار نکردن بدهد.

به گزارش مشرق، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره ادعای اختیار نداشتن دولت و رئیس‌جمهور که بعضاً از سوی محافل اصلاح‌طلب مطرح می‌شود اظهار داشت: حرف‌های یک نفر در مصاحبه‌ای کوتاه یا نوشته ژورنالیستی زیاد مفید نیست؛ گاهی هم باعث دامن زدن به جنجال‌های بی‌حاصل و دعواهای حاشیه‌ساز می‌شود. کشور نیاز به کار و تلاش دارد تا زندگی مردم را راه بیندازند. این کار که هر روز سر اختیارات ریاست‌جمهور و سایر قوا و نهادها جدال بی‌حاصل شود، دردی را دوا نمی‌کند و با این کار مشکلی حل نمی‌شود.

وی می‌افزاید: به نظر من در گذشته با همین شرایط و اختیارات در کشور موفقیت‌هایی بوده و خیلی کارها انجام گرفته است. دولت آقای هاشمی و دولت آقای خاتمی با همین شرایط با همه نهادها و کانون‌های تصمیم‌گیری و با رهبری کار کرده‌اند. وقتی هم مشکلاتی پیش می‌آمد بالاخره به شکلی آن را حل و فصل و اداره می‌کردند. بحث‌های حاشیه‌ساز در این شرایط و با این گرفتاری‌هایی که مردم دارند کارساز نیست. اینها عموماً حاشیه‌سازی است و ذهن‌ها را منحرف می‌کند؛ تمام دعوا سر این است که این پست را بگیریم، آن پست را نگیریم، اینجا را بدهیم دست این گروه و آنجا را بدهیم دست آن گروه! اینها مسائلی را از کشور حل نمی‌کند. اگر قرار باشد در اختیارات رئیس‌جمهوری و قانون تغییراتی داده شود، نیاز به مطالعه و بررسی دارد؛ نه در مصاحبه‌ای سیاسی درست می‌شود و نه با نطق.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان اختیارات رئیس‌جمهوری در چه حوزه‌هایی به کشور آسیب زده و باعث ناکارآمد دانستن این نهاد شده است؟ به عنوان مثال اختیاراتی که رئیس جمهوری در مدیریت صدا و سیما دارد تأثیری روی عملکرد او گذاشته است؟ گفت: رئیس‌جمهور می‌خواهد در صدا و سیما چه کار بکند!؟ رئیس‌جمهور آنجا دو نماینده دارد. این نماینده‌ها آنجا بایستند اگر حرفی دارند بزنند. رئیس‌جمهور بودجه‌ها و امکاناتی را در اختیار صدا و سیما قرار می‌دهد؛ رئیس صدا و سیما در] جلسات هیئت [دولت حضور دارد. اگر فکر می‌کند صدا و سیما درست کار نمی‌کند یا نماینده‌هایش آنجا کارشان را انجام نداده‌اند، خب نیاز به وقت گذاشتن و ایجاد هماهنگی و کار است. این طور نیست که رئیس‌جمهور اختیارات نداشته باشد؛ باید دید به چه دلیلی از اختیارات‌شان استفاده نمی‌کنند. وانگهی اگر معتقدیم که باید تنوع بیشتری باشد و بخش‌های خصوصی یا غیرحکومتی کانال‌ها و شبکه‌های بیشتری داشته باشند که مشکل بیشتر می‌شود. مگر الان دولت با مطبوعات و فضای مجازی کم مشکل دارد؟ اگر اظهارنظر و اطلاع‌رسانی، ‌باز و بدون محدودیت باشد کار سخت‌تر می‌شود.

کرباسچی افزود: از این گذشته الان نگاه کنید خیلی از گرفتاری‌ها و مشکلات از صحبت‌ها و اظهارنظرهای رئیس‌جمهور و وزرا در همین صدا و سیما آغاز می‌شود. گرفتاری از برخوردهای نسنجیده و حرف‌های بی‌پشتوانه و زاید هم کم نیست. نیروهای کارآمد باید بتوانند کشور را اداره کنند.

وی تصریح کرد: جوسازی در جامعه و مدام فکر و ذهن مردم را به این‌ور و آن‌ور کشاندن، دردی را دوا نمی‌کند. این کار فقط بهانه‌ای دست مدیرانی می‌دهد که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند کار کنند که بگویند قانون کم بوده است و اختیارات نداشتیم. وی همچنین در پاسخ این سؤال خبرنگار انصاف‌نیوز که «آیا اختیارات رئیس‌جمهوری می‌تواند تأثیری روی استقبال مردم از انتخابات ۱۴۰۰ بگذارد؟» گفت: میزان استقبال از انتخابات به شرایط کلی کشور مربوط است. مردم با یک امیدی آمدند رأی دادند و توقع داشتند یک سری کارهایی انجام بشود ولی انجام نشده است؛ طبیعی است که دلسرد شوند. اگر بنا باشد انتخاباتی باشد، باید دید که چگونه می‌توان مردم را دلگرم کرد. به نظر من مردم خیلی به این توجه نمی‌کنند که رئیس‌جمهور چقدر اختیار دارد یا ندارد که برویم در انتخابات شرکت کنیم یا نه؛ مردم گرفتارند و دنبال حل مشکلات زندگی روزمره‌شان هستند. باید امیدوار باشند که در صورت شرکت در انتخابات شرایط به نفع‌شان می‌شود و وضعیت بهتری برای زندگی‌شان تأمین می‌شود. هرچقدر مردم کار و تلاش مفید از مسئولان ببینند و صداقت و کارآمدی بیشتری احساس کنند خب امیدوار می‌شوند؛ ولی می‌بینید که اینها کیمیا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    1 0
    اختیارت از این بیشتر رییس جمهور باید داشته باشد تا بتواند مملکت را اینطوری درب وداغون کنه
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    2 0
    وای بر ما که سیاستمدارانمان امثال کرباسچی هستن
  • جوادی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 0
    کرباسچی: مردم منتظر کار دولتند نه دعوای اختیارات . ببخشید آقای کرباسچی شما چون از مردم مدت هاست که جدا شده اید نمی دانید که مردم * منتظر پایان کار این دولتند * چون به ضرس قاطع فهمیده اند که این دولت مثل سایر دولت های اصلاح طلب قبلی اصل بلد نیست کاری بکند . این ها برای خرابکاری آمده اند نه کا ر .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس