بزرگترین قدرت پهپادی منطقه چگونه متولد شد؟/ سیر تحول پهپادهای سپاه در پارک ملی هوافضا

فرمانده گروه پهپادی نزاجا گفت: تمام پهپادهایی که امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، به صورت تولید داخل است و هیچ کدام از قسمت‌های آن وارداتی نیست.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم ستاد شهرام حسن‌نژاد فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر(عج) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ظهر امروز در آئین اهدای «ماکت پهپاد انتحاری کیان» به موزه «مقاومت، ایثار و پیروزی» شهرستان ری، اظهار کرد: گروه پهپاد حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران حدود ۱۰ سال است که در ساختار نیروی زمینی تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رسانه صهیونیستی: ایران یک «ابرقدرت پهپادی» است

وی افزود: این گروه با هدف شناسایی و مراقبت از مناطق تحت مسؤولیت و مأموریت نیروی زمینی ارتش تشکیل شد که ابتدا به عنوان یک یگان کوچک در قالب معاونت عملیات نیروی زمینی ارتش بود که از سال ۱۳۹۶ تغییر ساختار عمده در گروه ایجاد شد و به شکل یک گروه پهپادی در ۵ قرارگاه منطقه‌ای شروع به کار کرد و از قالب صرفاً عملیات، شناسایی و مراقبت خارج شد.

فرمانده گروه پهپاد نزاجا در ادامه تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با تدابیر فرمانده معظم کل قوا از رویکرد صرفاً دفاعی به رویکرد تهاجمی تغییر کرده است؛ یعنی ما فقط سامانه شناسایی و مراقبت پهپادی نداریم، بلکه دارای سامانه‌های رزمی، انتحاری، فاوا و جنگال (جنگ‌های الکترونیکی) هستیم. 

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه گروه پهپاد در نیروی زمینی از شرایط ویژه‌ای برخوردار است و اکنون علم روز دنیا در حوزه‌های نظامی با بهره‌برداری از پهپادهاست، گفت: ما در حوزه پهپاد جزو ۵ کشور برتر جهان هستیم چون به علم تولید پهپاد در صنایع دفاعی، مراکز تحقیقات جهاد خودکفایی و شرکت‌های دانش بنیان رسیده ایم و تمام پهپادهایی که امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تماماً به صورت تولید داخل است و هیچ قسمتی از کشورهای دیگر وارد نمی‌شود. 

بیشتر بخوانید:

«پارک ملی هوافضا»؛ نمایشگاهی در تراز جهانی +عکس

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین تجهیزات در شرایط فعلی، پهپادها هستند که کاملاً بومی و ساخت ایران است و سعی داریم در کل مراکز دولتی وابسته به نیروهای مسلح بتوانیم حوزه پهپاد را به مردم بشناسانیم؛ چرا که توانایی‌های حوزه پهپاد به عنوان یک علم با فناوری بالا به مرحله‌ای رسیده که می‌توانیم قسمتی از امنیت جمهوری اسلامی را از این طریق تضمین کنیم.

فرمانده گروه پهپاد نزاجا در ادامه بیان کرد: یکی از محل‌هایی که حضور پیدا می‌کنیم نمایشگاه‌ها و به ویژه نمایشگاه‌های مرتبط با بنیاد شهید و مکان‌هایی است که قدمگاه شهدا به تصویر کشیده می‌شود و در همین راستا طی ارتباط خوب و سازنده با رئیس بنیاد شهید شهرستان ری در چندین جلسه گفت‌وگو و مذاکره کردیم و چند ماکت فاخر که نشان‌دهنده تلاش و مجاهدت شهدای گرانقدر است به این مکان اهداء کردیم. 

حسن نژاد بیان کرد: ماکتی که امروز به عنوان هدیه به نمایشگاه دفاع مقدس بنیاد شهید شهرستان ری اهداء می‌کنیم «ماکت پهپاد انتحاری کیان» است که به صورت موشک کروز عمل می‌کند و تفاوت آن با موشک در این است که در حال برنامه‌ریزی اگر منصرف شویم می‌توانیم پرنده را پس از پرتاب برگردانیم. 

فرمانده گروه پهپاد نزاجا با بیان اینکه ماکت این پرنده نشان‌دهنده قسمتی از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپاد است، افزود: این پهپاد با کمک یگان‌های پهپادی و صنایع دفاعی تولید شده و به عنوان علم روز ماکت آن در اختیار بنیاد شهید و دید مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. 

حسن نژاد با بیان اینکه تعداد انواع پهپاد در ارتش متنوع است، گفت: در نیروی زمینی بیش از ۱۲ نوع تیپ پرنده را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم که توانسته است آمادگی رزمی نیروی زمینی ارتش را تا حدود قابل توجهی افزایش دهد. 

وی با اشاره به اینکه آنچه در حوزه پهپاد مورد بهره قرار می‌دهیم بر اساس تهدیدهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و منویات رهبر معظم انقلاب است، یادآور شد: فرمانده معظم کل قوا در آخرین دستورات به یگان‌های پهپادی نیروهای مسلح فرمودند، باید به بحث پهپاد در مناطق مرزی بیش از پیش پرداخته شود و بر اساس تدابیر ایشان امروز نیروی زمینی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در مناطق شمال شرق، غرب و جنوب غرب به صورت گسترده از پهپادهای شناسایی، مراقبت و رزمی استفاده می‌کنیم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    8 0
    پهپاد که در ملکان ساقط شد مطعلق به کدام کشور بود نوعش چی بود چرانمیگید
    • امیر IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      6 2
      احتمالا پهباد برای جمهوری آذربایجان بوده و برای جاسوسی از نیروگاه های ما اومده بوده ولی برو بچه های پدافند ارتش و سپاه نزاشتن این کارو بکنن
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      1 0
      ارتش بود که اون پهپاد رو ساقط کرد
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      0 0
      پهپاد از اربیل بلند شده بود برای همین هم پایگاه اربیل هدف قرار گرفت مال اذربایجان نبود
  • علی خدایی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    14 1
    به امید پیشرفت های خیلی زیاد و بزرگ ماشالله
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 16
    ترکیه با پهپاد هاش تمام پدافند دفاعی ساخت روسیه رو در سوریه لیبی و قره باغ منهدم کرد حتی دیروز پهپاد های ساخت ترکیه که به آذربایجان اهدا شده یک سامانه اس ۳۰۰ رو منهدم کرد فیلمش را ارتش آذربایجان منتشر کرد
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 1
    امیدوارم در آینده نه چندان دور کیفیت پهپادهامون افزایش پیدا کنه
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    8 1
    بخشی از پهپادهای باید تبدیل به رادار پرنده و سیستم هشدار سریع گردند و نیز جنگنده رهگیر.
  • یعقوب CA ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    8 0
    دس مریضا خسته نباشید میگم .ب امید روزی که در صنعت پهپاد اول دنیا باشیم
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    7 0
    انشاءالله در عرصه پهبادی وتولید هواپیما اول باشیم
  • معین IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 0
    ماشاالله به ارتش و سپاه ایران،
  • بابک IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 0
    ماشاالله نمی دونستم ایران توانایی ساخت ای سی پاور داره
  • کامران IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 0
    ای کاش صنعت خودروسازی ما هم اینگونه بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس