مناظره تلویزیونی

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا مابین دونالد ترامپ و جو بایدن امروز (سه‌شنبه) ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا (۴:۳۰ بامداد چهارشنبه به وقت تهران) در اوهایو برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه تلگراف، این مناظره که اولین رو در رویی مستقیم تلویزیونی میان جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر خواهد بود، در دانشگاه "کیس وسترن ریزرو" کلیولند مرکز اوهایو( Case Western Reserve University ) و با میزبانی "کریس والاس"، مجری شبکه فاکس‌نیوز برگزار می‌شود.

این مناظره ۹۰ دقیقه و بدون آگهی تجاری خواهد بود و به بخش‌های ۱۵ دقیقه‌ای با تمرکز بر شش موضوع مختلف که کریس والاس انتخاب کرده، برگزار می‌شود.

موضوعات مطرح در مناظره امروز، قاضی دیوان عالی، کرونا ویروس، اقتصاد، نژاد و خشونت در شهرهای آمریکا، پیشینه دو نامزد و نحوه برگزاری انتخابات و انسجام و اعتماد به آن است.

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مجموع سه مناظره تلویزیونی خواهند داشت که مناظره امروز اولین مورد آن است.

لغزش هر کدام از دو نامزد در برابر دوربین‌های تلویزیونی می‌تواند موقعیت دیگری را تقویت کند. هرچند بسیاری از رای دهندگان به تماشای کل این مناظره خواهند نشست اما لحظه ای خاص از این دوئل رسانه‌ای می‌تواند کل لحظات دیگر آن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

در دورانی که رای دهندگان آمریکایی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و با تلفن‌های همراه خود کارزار انتخاباتی را دنبال می‌کنند، تنها یک ویدئوی چند ثانیه‌ای از مناظره پیش رو می‌تواند به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. این ویدئوی چند ثانیه‌ای همچنین می‌تواند برای بسیاری از کسانی که مناظره را تماشا نکرده‌اند تعیین کننده برنده مناظره باشد. به همین دلیل هر دو نامزد در حالی بر روی صحنه مناظره  خواهند رفت که برای درخشش خود در لحظاتی خاص از مناظره و یا لغزش رقیب در آن لحظات تلاش خواهند کرد.

اولین مناظره ترامپ پس از ۴ سال؛ لزوم تلاش برای کاهش فاصله با بایدن در نظرسنجی‌ها

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دونالد ترامپ در مناظره پیش رو مقررات این رویارویی است. نامزد جمهوریخواهان طی چهار سال گذشته به ندرت در بحث در موضع دفاعی قرار گرفته است. او از زمان آخرین مناظره چهار سال پیش خود با هیلاری کلینتون نه تنها در هیچ مناظره‌ای حضور نیافته بلکه اغلب از موقعیت‌های چالش‌برانگیز نیز اجتناب کرده است.

رئیس جمهوری کنونی آمریکا حمله به رقیب را بهترین دفاع می‌داند و در نشست‌های خبری و مصاحبه‌هایش اغلب در برابر پرسش‌های چالش برانگیز به جای پاسخ مستقیم به سوال مطرح شده یا ادعای «اخبار جعلی» را مطرح کرده و یا به انتقاد از دموکرات‌ها پرداخته است. هرچند او در رویارویی با جو بایدن نیز می‌تواند این روند را در پیش گیرد اما برخی مقررات مناظره مانند زمان برابر برای سخن گفتن دو طرف یا عدم اطلاع از پرسش مجری برنامه ممکن است دونالد ترامپ را مجبور به تغییر رویه معمول خود کند.

یکی دیگر از چالش‌های پیش روی دونالد ترامپ لزوم استفاده از فرصت مناظره برای کاهش فاصله‌اش با جو بایدن در نظرسنجی‌هاست. در همین راستا دونالد ترامپ احتمالا برخلاف جو بایدن ریسک پذیری زیادی در جریان مناظره خواهد داشت. او در حالی که کمتر از ۴۰ روز به انتخابات باقی مانده به دنبال تغییر روند کنونی کارزار انتخاباتی است. شاید نامزد جمهوریخواهان مانند سال ۲۰۱۶ به دنبال این باشد تا با اقدامی پیش‌بینی نشده رقیبش را در آستانه مناظره یا در طول این رویارویی از نظر روانی تحت تاثیر قرار دهد. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آستانه مناظره با هیلاری کلینتون نشستی خبری با حضور شماری از زنانی که بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق را به اذیت و آزار جنسی متهم کرده بودند، برگزار کرد.

در مقابل جو بایدن به دلیل موقعیتش در نظرسنجی‌ها نیازی به ریسک پذیری زیاد ندارد و تنها باید به دنبال «مدیریت» مناظره و جلوگیری از لغزش احتمالی باشد.

«جو خواب آلود» با برنامه «سوسیالیستی»؛ اهمیت واکنش بایدن به حملات رقیب

تبلیغات کارزار دونالد ترامپ درباره ضعف توانایی‌های ذهنی جو بایدن مهمترین چالش را برای نامزد دموکرات ها در مناظره پیش رو رقم زده است. او تلاش خواهد کرد تا در پاسخ به پرسش ها مردد و سردرگم به نظر نرسد. هرگونه لغزش جو بایدن در این زمینه به احتمال زیاد تبدیل به ویدئویی تبلیغاتی برای دونالد ترامپ در ایالت‌های کلیدی خواهد شد.

رئیس جمهوری کنونی آمریکا طی ماههای گذشته بارها توانایی‌های ذهنی جو بایدن را زیر سوال برده و به او لقب «جو خواب آلود» داده است.

یکی دیگر از چالش‌های پیش روی جو بایدن واکنش به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر «سوسیالیستی» بودن برنامه‌هایش خواهد بود. بسیاری از رای دهندگان اسپانیایی تبار در ایالت فلوریدا از کوبا یا ونزوئلا به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و با توجه به ضدیتشان با حکومت‌های مستقر در این دو کشور نسبت به هر آنچه رنگی از «سوسیالیسم» داشته باشد حساسیت زیادی دارند. نامزد حزب دموکرات در واکنش به این ادعای دونالد ترامپ احتمالا تلاش خواهد کرد تا هم طیف چپگرای حزب دموکرات را راضی نگه دارد و هم رای مهاجران اسپانیایی تبار در ایالت کلیدی فلوریدا را از دست ندهد.

جو بایدن در مناظره با دونالد ترامپ همچنین تا حد ممکن به دنبال جلوگیری از تکرار لحظاتی مشابه مناظره سال گذشته دموکرات‌ها در رقابت مقدماتی این حزب خواهد بود. او در جریان آن مناظره با انتقاد تند کامالا هریس، معاون کنونی‌اش از رابطه نزدیک وی با سناتورهای هوادار جدایی سیاهپوستان و سفیدپوستان روبرو شد.

مناظره‌های انتخاباتی امسال بیش از دوره‌های پیش برای نامزدها اهمیت دارد زیرا شیوع ویروس کرونا به شدت کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ در آمریکا را تحت تاثیر قرار داد و نامزدها بسیار کمتر از معمول به ایالت‌های کلیدی سفر کردند. این امر بر اهمیت سه مناظره انتخاباتی افزوده است زیرا هر دو نامزد فرصتی طلایی در اختیار دارند تا با رای دهندگان در ایالت‌های کلیدی سخن بگویند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 1
    سگ زرد برادر شغاله
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    مرگ بر هردوشون...
  • زیبا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 1
    مرگ بر هر دوتاتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس