کد خبر 1124406
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
انفجار نمایه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تلاش کرده شهادت یک خانواده عراقی در حمله راکتی روز گذشته را به گروه‌های مقاومت نسبت دهد.

به گزارش مشرق، آمریکا بعد از جنایت خود در به شهادت رساندن یک خانواده عراقی، در بیانیه‌ای تلاش کرده  آن را به گروه‌های مقاومت در عراق نسبت دهد.

بیشتر بخوانید:

جنایت آمریکا در به شهادت رساندن یک خانواده عراقی

روز گذشته در یک حمله راکتی مشکوک که هیچ یک از گروه‌های مقاومت عراق مسئولیت آن را نپذیرفت سه کودک و دو زن به شهادت رسیدند.

پس از این حادثه یک فرمانده مقاومت مردمی عراق، گفت: «طبق ارتباطاتی که با تمامی گروه‌های زیرمجموعه الحشد الشعبی و مقاومت مردمی عراق داشته‌ایم، هیچ یک از گروه‌های طی مدت اخیر، هیچ‌گونه عملیاتی در آن منطقه نداشته‌اند و موضوع این حمله، از نظر ما بسیار مشکوک است.»

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: «بررسی‌های اولیه نیروهای ما نشان می‌دهد این جنایت، کار تروریست‌های تکفیری مورد حمایت سفارت آمریکا در بغداد بوده است تا بدین‌وسیله، گروه‌های مقاومت را در اذهان عمومی مردم عراق، بدنام کنند.»

بیشتر بخوانید:

شیطان بزرگ درصدد فتنه انگیزی در عراق است

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته است: «ما از حمله راکتی بغداد که به کشته شدن غیرنظامیان از جمله یک مادر و فرزندش منجر شد خشمگین هستیم.»

او  در ادامه مدعی شده است: «قبلاً این نکته را مطرح کرده‌ایم که اقدامات قانون‌گریزانه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران، بزرگترین مانع بی‌ثباتی در عراق است

اورتگاس از مقام‌های دولت عراق خواسته «اقداماتی فوری» برای پاسخگو کردن عاملان این حمله انجام دهد.

حمله راکتی روز گذشته در محله البوشعبان (البوعامر) در منطقه الرضوانیه بغداد انجام شد و در جریان آن سقوط دو فروند راکت کاتیوشا به تخریب کامل یک منزل و خسارت جانی منجر شد.

بیشتر بخوانید:

تداوم تحرکات مشکوک آمریکا در پایگاه «عین الاسد» عراق

فرمانده عملیات مشترک عراق نیز بلافاصله با صدور اطلاعیه‌ای مدعی شد که آنچه «گروه‌های خارج از قانون» نامیده، عامل این حمله بوده‌اند.

در پی وقوع این حمله، پایگاه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های توییتری وابسته به آمریکا و عربستان سعودی، طی یک عملیات هماهنگ، تلاش کردند این حمله مشکوک را به گروه‌های مقاومت مردمی منتسب کنند.

شبکه‌های تلویزیونی ضد محور مقاومت نیز، با برجسته‌سازی این خبر و نمایش مکرر تصاویر کودکان جانباخته و حیاط خون‌آلود خانه مورد اصابت قرار گرفته، تلاش کردند این حمله را جنایت ارتکاب‌یافته توسط گروه‌های الحشد الشعبی و مقاومت عراقی معرفی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    افرین مشرق......
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    یکی از شگردهای آمریکا است، که جنایتی را خودش انجام دهد و آنرا به گردن رقیب بیاندازد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس