دبیر کل النجباء: شیطان بزرگ درصدد فتنه انگیزی در عراق است - کراپ‌شده

دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی «النجبا» در عراق حمله راکتی به منطقه غیرنظامی در بغداد را در راستای نقشه آمریکا برای فتنه انگیزی در عراق خواند و بر ضرورت انجام تحقیق شفاف درباره این حادثه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق با انتشار پیامی درباره توطئه جدید آمریکا برای فتنه انگیزی در عراق هشدار داد.

در یک حمله راکتی مشکوک در عصر روز دوشنبه به منطقه‌ای مسکونی نزدیک فرودگاه بغداد که هیچ یک از گروه‌های مقاومت عراقی مسؤولیت آن را نپذیرفتند، سه کودک و دو زن به شهادت رسیده و دو کودک نیز مجروح شدند.

در این حمله، یک خانه در محله البوشعبان (البوعامر) در منطقه الرضوانیه بغداد هدف اصابت دو فروند راکت کاتیوشا قرار گرفت که به تخریب کامل آن و خسارات جانی مذکور انجامید.

حجت الاسلام و المسلمین «اکرم الکعبی» در صفحه کاربری خود در توییتر گفت: «دو روز پیش درباره شیوه‌های خصمانه و حیله‌گرانه شیطان بزرگ برای ایجاد هرج و مرج و خرابکاری و استفاده از همه ابزارهای پلید و ناپاک در فتنه انگیزی برای دستیابی به اهداف خبیثش هشدار دادیم و جنایت فجیع امروز(روز دوشنبه) و حمله به مردم بی گناه و شهادت چند عضو یک خانواده، مغایر با شریعت اسلامی و مغایر با همه ادیان آسمانی و اصول انسانی است.»

دبیر کل جنبش النجباء که از گروه‌های زیرمجموعه الحشد الشعبی است، تاکید کرد:  «ما خواهان تحقیق شفاف و علنی هستیم تا ملت عراق از نقش پلید طرف‌های دشمن عراق و ملت آن آگاه شود. ما از تشکیل  یک کمیته در این خصوص حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم دستگاه قضایی نقش اساسی در آن برای برملا کردن واقعیت‌ها داشته باشد تا مردم صداقت و بی گناهی سلاح مقاومت را درک کنند و معلوم شود چه کسانی در پس این حملات برای برهم زدن محاسبات و حمله به بی گناهان  برای دستیابی به مقاصد پست خود هستند.»

در پی وقوع حمله راکتی مشکوک در بغداد، پایگاه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های توییتری وابسته به آمریکا و عربستان سعودی، طی یک عملیات هماهنگ، تلاش کردند این حمله مشکوک را به گروه‌های مقاومت مردمی منتسب کنند. شبکه‌های تلویزیونی ضد محور مقاومت نیز طی ساعات اخیر، با برجسته‌سازی این خبر و نمایش مکرر تصاویر کودکان جانباخته و حیاط خون‌آلود خانه مورد اصابت قرار گرفته، تلاش کردند این حمله را جنایت ارتکاب‌یافته توسط گروه‌های الحشد الشعبی و مقاومت عراقی معرفی کنند.

این در حالی است که یک فرمانده مقاومت مردمی عراق، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: «طبق ارتباطاتی که با تمامی گروه‌های زیرمجموعه الحشد الشعبی و مقاومت مردمی عراق داشته‌ایم، هیچ یک از گروه‌های طی مدت اخیر، هیچ‌گونه عملیاتی در آن منطقه نداشته‌اند و موضوع این حمله، از نظر ما بسیار مشکوک است.»

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: «بررسی‌های اولیه نیروهای ما نشان می‌دهد این جنایت، کار تروریست‌های تکفیری مورد حمایت سفارت آمریکا در بغداد بوده است تا بدین‌وسیله، گروه‌های مقاومت را در اذهان عمومی مردم عراق، بدنام کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    تقریبا از وقتی گفته میخواد سفارتش رو ببنده، حملاتی به مناطق مسکونی نزدیک سفارت رخ میده! تابلو هست که اینها فتنه آمریکایی است! کسانی که به سفارت و کاروان آمریکاییها حمله میکنند اگر یک موشکشان به خانه ای خورده بوده بعد از آن دیگر به سفارت شلیک نمیکردند! قطعا اینها کار مزدوران آمریکایی است که بیرحمی جزو صفات اصلیشون هست!*** چطور هست که در ماههای گذشته به خونه های نزدیک سفارت موشک نمیخورد و دقیقا تو این ماه این اتفاقات رخ میده؟!!!
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    تف به شرف آمریکا و آمریکا پسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس