کد خبر 1124387
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
کرونا نمایه

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز تأسف درباره آمار یک میلیونی قربانیان کرونا در جهان، گفته ویروس کرونا مانند آنفلوانزا نیست و این ویروس را می‌توان شکست داد.

به گزارش مشرق، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه در نشست سازمان ملل در ژنو ضمن ابراز تأسف در مورد آمار بیش از یک میلیونی قربانیان ویروس کرونا در جهان، این آمار را «رویدادی بسیار غمگین» توصیف کرد. 

بیشتر بخوانید:

خبر خوش WHO درباره مرگ و میر ناشی از کرونا

به نوشته خبرگزاری رویترز، هریس در ادامه صحبت‌های خود گفت ویروس کرونا مانند آنفلوانزا نیست و این ویروس را می‌توان شکست داد. 

وی در این خصوص گفت: «بسیاری از مردم بدون اینکه فرصت گفتن خداحافظی داشته‌ باشند، جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از مردم نیز در تنهایی به کام مرگ کشیده‌ شده‌اند.» 

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت افزود: «یک مسئله امیدوارکننده درباره ویروس کرونا این است که [این ویروس] شکست‌پذیر است و [مانند] آنفلوانزا نیست.» 

بر اساس آماری که رسانه‌های مختلف در جهان ارائه کرده‌اند امروز (سه‌شنبه) تعداد قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان هفت رقمی شد و به بیش از ۱ میلیون نفر رسید.

همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا همچنین در حال شتاب گرفتن بوده و به بیش از ۳۳ میلیون نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین روز جمعه هشدار داده بود در صورتی که اقدام جمعی صورت نگیرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۲ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 2
    خبر خوب به فارسى برگردان نشده درست ويرايش كنيد أنفلوانزا ا كه سال هاى قبل شايع و اغاز شده بود چه وقت كجا اين همه تلفات داده بود كه در اين مقايسه بيان شد اين خبر كجايش خوش بوده اگر ميتوان شكست داد شكست بدهيد منتظر چه هستيد؟ چه كسى دست شما رادر امريكا و برزيل و هندوستان بسته است ؟ كه اينهمه در روز ميكيرند
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      2 3
      منظورش اینه این ویروس مانند آنفلوآنزا نمی تونه سریع و هر شش ماه تغییر ژنتیک بده . احتمالا وقتی واکسنش ساخته بشه کاملا مهار بشه
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    7 0
    فعلا ۷ماهِ کاری نکردید
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 1
    تو رو خدا اونهایی که مبتلا میشن رعایت کنید بیرون نرین و خودتون رو قرنطینه کنید چاره ای نداریم
  • زال IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    در ایران هم آمار فوتی کرنا به دومیلیون نفر برسد چیزی از هیاهو وجنبش وزندگی در ایران کم نمی‌شود فقط تبلیغات ش زیاده وگرنه تلفات کرنا خیلی از آنفولانزا وسرماخوردگی سالانه کمتر است منتها اینها نگفتن فقط طالب کرنا هستند خدا قسمت کنه بعد اون شکست می‌دهیم شعار بود خودش تا حالا چیزی نساخته وکشف نکرده
  • mahdi264 IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 1
    چین که منشا ویروس هست چرا توی آمار کشته ها ازش صحبت نمی شه؟ یعنی راه درمانش رو پیدا کرده و به کسی بروز نمی ده؟
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    دلتون خوش نباشه برای واکسن هر وقت برای سارس و مرس و ابولا واکسن ساخته شد برای کوید 19 هم ساخته میشه. حالا هی برید تو بین جمعیت اونم بدون ماسک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس