غلامحسین اسماعیلی نمایه

سخنگوی دستگاه قضا گفت: پرونده رئیس سابق هلال احمر در دادگاه رسیدگی شده است. دادگاه بدوی حکم خود را صادر کرده و پرونده در فرایند تجدیدنظر خواهی است.

به گزارش مشرق،  غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های مختلف، اظهار کرد: امروز قوه قضائیه نماد صلابت، قوت و اقتدار نظام و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی مردم است و به همین جهت دشمن تصمیم گرفته این نقطه قوت را آماج حملات ناجوانمردانه جنگ رسانه‌ای خویش قرار دهد.

وی با بیان اینکه جنجال ها و هیاهوها در اراده ما برای مبارزه با مفسدین خللی ایجاد نخواهد کرد، ادامه داد: زمانی که مبارزه با فساد و مفسدین در درون و بیرون قوه قضائیه را تشدید کردیم می‌دانستیم در برابر هر ضربه ای که به مفسدین وارد کنیم با تخریب و حملات روبرو خواهیم بود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه مسیر مبارزه با فساد متوقف شدنی نیست، گفت: تا قطع دست مفسدین این حرکت را پرشتاب ادامه خواهیم داد.

* راهبرد قوه قضائیه اجرای عدالت و استقامت برای آن است

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه امروز راهبرد قوه قضائیه جهاد و مقاومت است، اظهار کرد: راهبرد قوه قضائیه اجرای عدالت و استقامت برای آن، مبارزه با فساد و حمایت از تولید و اشتغال، تأمین امنیت شهروندان و مجازات اخلالگران است و خطوط قرمز ترسیم شده از ناحیه بیگانگان را به رسمیت نمی‌شناسیم.

* اعلام احکام جدید دادگاه‌های مفاسد اقتصادی

اسماعیلی با اعلام احکام جدید دادگاه‌های مفاسد اقتصادی گفت: «قدرت احمدی» کارشناس حوزه معاونت امور صنایع وزارت صمت به جرم مشارکت در اخلال در نظام تولید با اخذ رشوه به 10 سال حبس و «محمد حسن محمدی» کارمند وزارت صمت به تحمل 8 سال حبس و «مسعود رضا» معاون اداره صمت لرستان به تحمل 10 سال حبس و «محسن گودرزی نژاد» به تحمل 9 سال حبس «ناصر شهبازی» کارمند اداره صمت لرستان به تحمل 6 سال حبس محکوم شده اند.

* توضیحات اسماعیلی پیرامون قانون کاهش حبس تعزیزی

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که قانون کاهش حبس تعزیزی چه تاثیری دارد گفت: تا امروز بیش از 100 هزار پرونده در اجرای این قانون مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جمعی از زندانیان با کاهش مجازات آزاد شدند، افزود:  جمعی زودتر از موعد قبلی آزاد خواهند شد و تعدادی که هنوز حکم حبس شان اجرا نشده بود با بازنگری پرونده‌ها برای آنها به جای مجازات حبس ، مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شد و از ورودشان به زندان جلوگیری شد.

* آخرین وضعیت پرونده رئیس سابق هلال احمر

اسماعیلی پیرامون آخرین وضعیت پرونده رئیس سابق هلال احمر گفت: پرونده رئیس سابق هلال احمر در دادگاه رسیدگی شده است. دادگاه بدوی حکم خود را صادر کرده و پرونده در فرایند تجدیدنظر خواهی است.

* رای پرونده پتروشیمی در حال نهایی شدن است

سخنگوی دستگاه قضا پیرامون آخرین وضعیت پرونده پتروشیمی اظهار کرد: آخرین دفاعیات اخذ شد و تا امروز 700 صفحه رای نوشته شده و همین میزان نیز باید نوشته شود؛ رای پرونده در حال نهایی شدن است.

* اولین جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده‌های جرم سیاسی در آبان ماه را شاهد خواهیم بود

اسماعیلی گفت: در ارتباط با جرم سیاسی رئیس قوه قضاییه بخشنامه ای صادر کردند و مطابق بخشنامه تعدادی از پرونده‌ها که می توانست مصداق جرم سیاسی باشد کیفرخواست جرم سیاسی صادر شده است/ در آبان ماه اولین جلسات دادگاه مربوط به رسیدگی به پرونده‌های جرم سیاسی را شاهد خواهیم بود.

* وضعیت پرونده هفت سنگان به کجا رسید؟

سخنگوی دستگاه قضا در مورد آخرین وضعیت پرونده هفت سنگان گفت: این پرونده در دادگاه رسیدگی‌های عمده آن انجام شده است و تحقیقات تکمیل و آخرین دفاعیات اخذ شده است.

وی افزود: در ارتباط با قضاتی که در این پرونده مطرح هستند این بخش به دادسرای انتظامی قضات ارسال شده است و دادگاه منتظر دادسرای انتظامی قضات است.

* اقدامات دستگاه قضا در زندان‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام کرونا

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این پرسش که «تاکنون چه تعداد از زندانیان به کرونا مبتلا شده اند؟» گفت: جمعیت ما در زندان‌ها برخلاف برخی مراکز جمعیتی دیگر ثابت نیست، جمعیت زندان شناور است.

وی با بیان اینکه جمعیت داخل زندان را سبک کردیم تا بتوانیم دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری ها را اجرایی کنیم، ادامه داد: حتی اجازه ندادیم فردی مشکوک به کرونا هم بدون مراقبت بماند.

* ادامه رسیدگی به پرونده «امامی» در هفته آینده

اسماعیلی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده امامی گفت: ادامه رسیدگی ها به پرونده امامی هفته آینده در دادگاه انجام خواهد شد.

* قوه قضاییه چه اقداماتی در وضعیت کرونا برای مقابله با فروشندگان مواد مخدر انجام داد؟

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید «گفته می‌شود در وضعیت کرونایی، در مناطقی مانند هرندی و شوش، کلونی‌های معتادین متجاهر و فروشندگان مواد مخدر به وجود آمده اند و موجب آزار و اذیت مردم شده اند. قوه قضاییه در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟» گفت: بعد از این گزارش دادسرای تهران با همت نیروی انتظامی به این موضوع ورود کردند و اقدامات خوبی انجام شد.

وی افزود: برای دفاع از حقوق مردم بیش از 900 نفر معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر و سارق در این طرح دستگیر و به زندان اعزام شدند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: 21 منزل و 150 اتاقکی که پاتوق این افراد بود پلمب شد/ بیش از 149 کیلو مواد مخدر کشف شد.

* نیازمندی‌هایی را برای تبدیل استجازه به «قانون» تقدیم مجلس خواهیم کرد

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره «آخرین وضعیت استجازه دادگاه های ویژه مفاسد و آیین نامه ای که قرار بود رییس قوه قضاییه امضا و تصویب کند و اینکه قرار بوده است که نیازمندی هایی از سمت قوه قضاییه به مجلس تقدیم شود تا استجازه تبدیل به قانون شود» گفت: آیین نامه در ظرف کمتر از دو هفته از موافقت مقام معظم رهبری تدوین شد و به تصویب ریاست قوه قضاییه رسیده است.

وی افزود: پیش نویس متن مورد نیاز مجلس آماده شده است ودر اختیار نهادهای ذیربط قرار گرفته و فرصت کوتاهی داده شده تا نظرات کارشناسی خود را بدهند؛ در کمترین زمان و در ماه های آینده نیازمندی های قانونی را هم تقدیم مجلس خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    درود-فقط خداوکیلی راست حسینی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس