مجلس نمایه

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش مشرق، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 8 مهر ماه) با دستور کار بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

براساس ماده 204 قانون آئین نامه داخلی مجلس نمایندگان در این جلسه کارنامه کاری، تحصیلی و برنامه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت را بررسی می‌کنند.

طبق این ماده از آیین نامه داخلی مجلس، در ابتدای رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه ها و صلاحیت های رزم حسینی قرائت می شود. سپس در صورت حضور رئیس جمهور در جلسه، روحانی فرصت دارد به مدت یک ساعت از  برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع کند. پس از آن دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف به قید قرعه و با رعایت یک موافق و یک مخالف هر کدام به مدت 15 دقیقه نطق می کنند.

آئین نامه مجلس می گوید نماینده موافق یا مخالف می تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده ای دیگری برای بیان موافقت یا مخالفت خود اختصاص دهد. پس از آن وزیر پیشنهادی می تواند به مدت نیم ساعت برنامه‌های خود را تشریح و از صلاحیت خود دفاع کند، رئیس جمهور می‌تواند از زمان منظور شده برای وزیر پیشنهادی استفاده و صحبت های پایانی خود را بیان کند.

پس از بحث و بررسی و استماع نظرات موافق، مخالف و دفاع وزیر پیشنهادی و رئیس جمهور از برنامه ها و صلاحیت، که بالغ بر دو ساعت  و نیم می شود، مجلس در مورد برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی وارد رای گیری می شود، در زمان رای گیری که این زمان باید دولتمردان از صحن علنی خارج شوند.

رای گیری برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی طبق ماده 118 آیین نامه داخلی به صورت مخفی با ورقه(غیرالکترونیکی) انجام می شود و اگر رزم حسینی بتواند رای موافق نصف به علاوه یک نمایندگان حاضر در جلسه را جلب کند، برای مدت باقی مانده از عمر دولت، سکان وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دست می‌گیرد.


حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای اطلاعات و آموزش و پرورش در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور دقایقی قبل برای حضور در جلسه بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت وارد صحن علنی مجلس شدند.

گفتنی است، رئیس جمهور پیش از این رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت به مجلس معرفی کرده بود که امروز صلاحیت وی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


گزارش کمیسیون صنایع در خصوص بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت

حجت‌الله فیروزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را در خصوص بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را قرائت کرد.

متن گزارش به شرح زیر است: در راستای بررسی صحت مدارک تحصیلی وزیر محترم پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مقطع دانشگاهی، موضوع طی نامه شماره 45822 مورخ  2 مهرماه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید که بر اساس مکاتبه مورخ 5 مهر ماه آن وزارتخانه مدرک تحصیلی مشارالیه در مقطع تحصیلی کارشناسی که در سوابق وزیر پیشنهادی اشاره گردیده مورد تائید قرار گرفت.

نتایج بررسی تطبیقی برنامه‌های ارائه شده ایشان برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی توسط کمیسیون، حکایت از آن دارد که38 درصد برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر" منطبق" و 50 درصد از موارد" همسو" است. بعلاوه نتایج حاصله نشان می دهد 12 درصد به احکام اشاره ای نشده است و این در حالی است که  حدود 9 درصد از این عدم توجه مربوط به احکام برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است. (بیشتر بخوانید)

دلیل عدم حضور رئیس جمهور در مجلس از زبان قالیباف

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه8 مهر 99) در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: برگزاری جلسه رای اعتماد بدون حضور رئیس‌جمهور خلاف آئین‌نامه نیست و اجازه دهید بحث ما ادامه پیداکند ضمن  اینکه عدم حضور رئیس‌جمهور هم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کروناست.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس جهت دفاع از برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزرات صمت اظهار داشت: طبق اصل قانون اساسی اگر رئیس‌جمهور بیش از دو ماه غیبت کند یا بیمار باشد مسئولیت بر عهده معاون وی است. البته این کار با اذن مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد. (بیشتر بخوانید)


دلخوش: نظر کمیسیون صنایع درباره وزیر پیشنهادی صمت شفاف نیست/قالیباف:نظر کمیسیون مثبت است

سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد 202، 203، 204، 205، 206، خطاب به رئیس مجلس گفت: اینکه می فرمایید اخطارها و تذکرات در رابطه با اقدام غیرقانونی رئیس جمهور مبنی بر عدم حضور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت خلاف آئین نامه داخلی مجلس نیست، جای تامل دارد چرا که براساس قانون باید یا آقای رئیس جمهور و یا معاون اول او در این جلسه حضور داشته باشند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس ماده 202 کمیسیون مرتبط با وزیر پیشنهادی باید اطلاعات دقیق درباره این فرد در صحن علنی ارائه کند اما گزارش ارائه شده نه مثبت بود و نه منفی بلکه سخنگوی محترم کمیسیون صنایع صرفا یک گزارش تحلیلی ارائه کردند.

وی خواستار ارائه گزارشی شفاف در رابطه با وزیر پیشنهادی صمت از سوی کمیسیون صنایع شد تا نمایندگان نگاه شفافی در رأی دادن به وزیر پیشنهادی داشته باشند.

بنابراین گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: نظر کمیسیون صنایع و معادن نسبت به وزیر پیشنهادی مثبت است و نظر کمیسیون در گزارش ارائه شده مشخص بود. همچنین معاون اول رئیس جمهور در جلسه حضور دارد. (بیشتر بخوانید)


فرهنگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: فعالیت‌های اقتصادی «رزم‌حسینی» مشکوک است

محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: هیچ ایرادی به رزم‌حسینی درباره حضورش در جبهه وارد نیست اما تقاضای بنده از موافقان وی آن است که لطفاً از نام سردار سلیمانی در این زمینه استفاده نکنند.

وی افزود: سوال ما از رزم‌حسینی آن است که چرا از کشور خارج شده و طی سالیان متوالی، کار واردات را انجام داده است؟ درواقع کار وی وارد کردن دستگاه‌های دست‌دوم به کشور بوده و از این جهت لطمه‌های زیادی به کشور زده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: رزم‌حسینی تنها سابقه خود را بیزینس بودن مطرح کرده که دیدیم چه آسیب‌هایی را به تولید کشور زده اما وی سابقه‌ای در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ندارد. (بیشتر بخوانید)


ارکانی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: رزم حسینی مدیر حاکمیتی است، نه دولتی

احسان ارکانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: رزم حسینی ، فامیل، همشهری و هم استانی بنده نیست و هیچ سابقه رفاقتی با وی ندارم بلکه رزم حسینی را از زمان تصدی استانداری خراسان رضوی می شناسم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملکرد رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی موفق بوده است زیرا دارای روحیه جهادی، تعامل گرا، حر و آزاده، شخصیتی مستقل و نگاه کارشناسی همراه با تعامل است.

وی ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت صمت دارای نگاه توسعه گرا است و همواره منتقد سیاست های غلط اقتصادی دولت بوده است در واقع وی وزیر و مدیر دولتی نیست بلکه وزیر و مدیر حاکمیتی است. (بیشتر بخوانید)


ویس کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد

مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهارداشت: رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد و بحث صنعت، معدن و تجارت یک علم پیچیده و پیشرفته است اما تحصیلات رزم حسینی در حد لیسانس است و برای کشوری با این همه تحصیلکرده برازنده نیست که فردی با این تحصیلات وزیر صمت شود.

وی بیان کرد: رزم حسینی به بخش خصوصی و واردات ماشین سنگین دلبستگی دارد و با این شرایط سوال ما این است که آیا وی می‌تواند با واردات بی رویه مقابله کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تصریح کرد: عدم تجربه کاری رزم حسینی در بخش‌های دولتی ما را نسبت به کشیده شدن امکانات به نقاط معناداری از کشور نگران می‌کند و وی باید بداند که همه ایران در یک یا چند استان خلاصه نمی‌شود. (بیشتر بخوانید)


نوش‌آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: حذف رانتخواری و امضاهای طلایی باید در دستور کار وزیر جدید صمت قرار گیرد


حسین نوش آبادی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت در موافقت با ایشان با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: بی‌شک دفاع بی‌نظیر ملت بزرگ ایران در 8 سال دفاع مقدس در مقابل تجاوز و تهاجم گسترده دشمن پایه‌گذار غرور ملی تمام نشدنی برای نسل‌های آینده کشور شد که هیچ‌گاه از ذهن‌ها محو نخواهد شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز می‌خواهیم در مورد مدیریت وزارتخانه‌ای تصمیم بگیریم که بخش مهمی از مشکلات کشور در این حوزه قرار دارد و مسئولیت مهمترین بخش‌های حیاتی کشور را عهده‌دار است؛ وضعیت آشفته بازار، نابسامانی حوزه بازرگانی و تجارت، معضلات بخش صنعت و معدن، شرایط نگران کننده تولید، بی‌توجهی سالیان اخیر به اقتصاد مقاومتی نیازمند انتخاب وزیری باتجربه، توانمند، صالح برای وزارت صمت است.

وی ادامه داد: مدیریت بازار و معیشت مردم، عدالت در توزیع کالاهای اساسی با ایجاد شبکه توزیع مناسب، شکسته شدن انحصار در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، فعال‌سازی سامانه‌های نظارت بر کالاها، حذف انحصار در واردات کالا و مبارزه با ویژه‌خواران، اصلاح ساختار تنظیم بازار کشور، ایجاد توازن در عرضه و تقاضا مورد انتظار مردم و مجلس است. (بیشتر  بخوانید)

اردشیر مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: رزم حسینی نمی‌تواند دم از مردمداری و نظام بزند

اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 8 مهر 99) در مخالفت با رزم‌حسینی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزرات صمت اظهار داشت: مجلس انقلابی که مقام معظم رهبری در باره این دوره فرمودند صفتی نیست که به هر دوره از مجلس داده باشند بلکه این صفت مسئولیت ما را در قبال حاکمیت و مردم دو چندان کرده است.

وی افزود:‌امروز وزیر پیشنهادی صمت توسط رئیس‌جمهوری که خودش را مخفی کرده و به هیچ وجه در انظار عمومی حاضر نمی‌شود و حتی برای دومین بار در مجلس یازدهم برای تعیین تکلیف وزارت صمت که وزیر پیشنهادی خودش است حضور پیدا نمی‌کند که جای تاسف دارد.

نماینده گرمسار در مجلس گفت: مردم امروز در کوچه و خیابان می‌گویند خدا روحانی را لعنت کند؛ مردم دیگر به روحانی سر سوزنی اعتماد ندارد چه برسد به وزیر پیشنهادی او که در دو دهه خارج از کشور بوده است. (بیشتر بخوانید)


رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت: شرمنده مردم هستیم که سفره‌شان کوچک شده است
 

علیرضا رزم‌حسینی گزینه پیشنهادی دولت جهت تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت امروز (سه‌شنبه 8 مهر) در جلسه علنی مجلس در دفاع از خود اظهار داشت:‌در شرایط اقتصادی و دشوار امروز که تحریم ظالمانه و بیماری منحوس کرونا وجود دارد پذیرش مسئولیت سخت است اما به خدا و استعانت امام رضا (ع) امید دارم.

وی افزود:دو برنامه تقدیم رئیس جمهور جهت تصدی وزارت صمت شده است که مبتنی بر برنامه ششم توسعه، سیاست‌های بالادستی و ابلاغی و همچنین سیاست‌های راهبردی وزارت صمت است.

وی خاطرنشان کرد:تامین کالاهای اساسی ضروری بوده و بایستی اجناس سفره و معیشت مردم را تامین کنیم؛ ما شرمنده مردم هستیم؛ در کوچه خیابان وقتی آنها را می‌بینیم شرمنده هستیم که امروز سفره آنها کوچک است در حالی که آنها پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند. (بیشتر بخوانید)



مجلس به «رزم ‌حسینی» برای تصدی وزارت صمت اعتماد کرد

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، وکلای ملت به علیرضا رزم حسینی رأی اعتماد دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۵ رای موافق ۸۰ مخالف و ۲ رای ممتنع به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتماد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • احمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    28 1
    اين چطور از ترس جونش مجلس نمياد و انتظار داره مردم با اين شلوغي اداره بروند
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 1
      دیگران هم نباید می رفتن اما اونا به قانون اهمیتی نمی دن و خودشون قلدرن
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      6 1
      از ترس جونش نیت از ترس جواب دادن به نماینده ها انقلابیه. از ترس محاکمه شدن به پیشگاه ملت بدبخت که کثیفی کرد به زندگیشون. یه نفر ببین چه گندی زده که خودشم از سایش میترسه.
    • ج IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      7 0
      از ۲۴ میلیونی که بهش رای دادند بپرس؟
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 1
      در طول تاریخ فقط احمدی نژاد عزیر 24 میلیون رای آورده.
    • DE ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 1
      ۱۸:۰۶ -در طول تاریخ فقط احمدی نژاد عزیر 24 میلیون رای آورده. ایشا لا ۱۴۰۰ هم میاد با ۲٬۴ میلیون رای میره.
  • DE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 0
    شرمنده مردم هستیم که سفره‌شان در مقابل سفره ماها خیلی کوچک شده است.ولی سعی کنند از اطراف سفره را محکم بکشند تا بزرگ شود.باور کنید کش میاد پاره نمیشه. ماهم نظارت استثوابی میکنیم برای ثوابش.
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    6 0
    از این فرد ... و باند چرک حالم بهم می خوره، مثلا" اگر کرونا بگیرد و بمیرد چه مشکلی پیش می آید، بلکه گره از مشکلات کار مردم باز می شود. نبودن این باند گره بسیاری از مشکلات مردم را باز می کند.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 4
    اینم از مجلس انقلابیتون. الباقیشو نمیگم
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 2
    ادم درسی و حسابی تر از اینادم ندیدید.اشتباه کردید
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    7 0
    اشتباه کردین، دوتابعیتی هست نخواستیم بگین!!
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    4 0
    خدایا تو شاهد باش که این یارو خودش راپنهان کرده اماماباید سرکار برویم. حق بده که از این دولت بیزار باشیم چون عملکردشان را می بینیم منافقانه است.
  • حاجی گرینوف IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    6 0
    وقتی که جان عزیز، تشریف نیاورد، شما هفت وزیر پیشنهادیش را با یک اُردنگ از مجلس بیرون مینداختید، و میگفتید بره با ولی اش بیاد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    4 0
    وزیری که بیست سال خارج از کشور زندگی کرده چه فایده ای برای ایران و ایرانی داره؟!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    رئیس مجلس انقلابی بالا خواه روحانی درآمد و روحانی از این مجلس اشراف نگرانی ندارد اینها با دو میلیون شیرینی که رشوه نیست و دنا پلاس و واکسن بدون نوبت آنفولانزا و ودیعه مسکن کار خواص رو راه میندازن اون حرفها شعارهای تبلیغاتی بود که 30 سال از دو طیف فاسد اشرافی شنیدیم
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    رییس جمهور شجاع ونترس تاریخ ایران
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 1
    مگه نمایندگان فعلی مجلس، همان کسانی نبودند که در مجلس قبل فریادها میکشیدند که چرا آرای نمایندگان شفاف نیست؟! حالا که بر صندلی مجلس نشستند، نتیجه آن فریادها چه شد؟ شفافیت آرای نمایندگان چه شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس