قالیباف نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که برگزاری جلسه رای اعتماد بدون حضور رئیس‌جمهور خلاف آئین‌نامه نیست.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه8 مهر 99) در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: برگزاری جلسه رای اعتماد بدون حضور رئیس‌جمهور خلاف آئین‌نامه نیست و اجازه دهید بحث ما ادامه پیداکند ضمن  اینکه عدم حضور رئیس‌جمهور هم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کروناست.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس جهت دفاع از برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزرات صمت اظهار داشت: طبق اصل قانون اساسی اگر رئیس‌جمهور بیش از دو ماه غیبت کند یا بیمار باشد مسئولیت بر عهده معاون وی است. البته این کار با اذن مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: ‌از روز افتتاح مجلس رئیس‌جمهور در ملاء عام ظاهر نشده است. این در حالی است که طبق اصل 113 قانون اساسی تصریح دارد که مسئول اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور است. همچنین اصل 121 هم می‌گوید که رئیس‌جمهور قسم می‌خورد که قانون اساسی را اجرا کند.

عضو هیأت رئیس مجلس اظهار داشت:طبق اصل مذکور رئیس‌جمهور قسم می‌خورد همه توان خود را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته است را به کار گرفته و خود را وقف خدمت مردم کند.

سلیمی گفت: ‌اصل 123 قانون هم می‌گوید رئیس‌جمهور موظف است که مصوبات مجلس را عمل کند.

وی تصریح کرد: طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس در روز رای اعتماد به وزیر رئیس‌جمهور باید در جلسه مجلس حضور پیدا کند. این در حالی است که وی قسم خورده است به قانون اساسی وفادار باشد؛ قانون اساسی هم رئیس‌جمهور را موظف کرده که مصوبات مجلس پایبند باشد و این عملا الزام آور است.

عضو هیأت رئیس مجلس تصریح کرد:‌رئیس‌جمهور می‌باید در جلسه رای اعتماد حضور پیدا می‌کرد و رئیس‌جمهور از عمل به قانون استنکاف کرده است.

سلیمی گفت: بر اساس سازوکاری که در ماده 202 و204 آئین‌نامه داخلی مجلس است رئیس‌جمهور در جلسه علنی مجلس حضور پیدا نکرده که در این مورد آئین‌نامه خلا دارد و مشخص نکرده که ما می‌توانیم جلسه را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد:‌ برگزاری جلسه رای اعتماد بدون حضور رئیس‌جمهور به نظرم خلاف قانون است. 

عضو هیأت رئیس مجلس با بیان اینکه اعلام کردند ستاد کرونا مصوب کرده رئیس‌جمهور به صحن علنی مجلس نیاید؛ این ستاد چرا برای سایر سران قوا مصوبه‌ای نداشته است در حالی که آقایان قالیباف و رئیسی به سفر رفته و جلسه برگزار می‌کنند و چرا این ستاد برای حضور یک نفر تشکیل جلسه می‌دهد.

سلیمی گفت:‌ بهتر است این اخطار را در مجلس به رای بگذاریم چرا که رئیس‌جمهور به صحن علنی نیامد ه و خلاف کرده و این خلاف محرز و آشکار است در حالی که او اعلام کرده من حقوقدانم و ای کاش او یک بار قانون اساسی را بخواند و به وظایف آشنا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    14 3
    فاین تذهبون جناب قالیباف؟ آن جلوگیری از استیضاح زنگنه، آن مخالفت دیروز با مسکن مهر و این هم باز پاس گل به روحانی برای بی احترامی به مجلس.
    • احمد IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      1 0
      ظاهراً این مجلس هم همانند مجلس قبل با دولت کاملاً هماهنگ هستند!! فقط در نطق های خود مطالبی مطرح می کنند که مردم خوششان بیاید!! والا در عمل همانند مجلس قبل هستند.
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      0 0
      درود بر عزیزان نماینده عضو انقلابیگری و لعنت به ضدشون دیگه ولمون کنید باباجان...
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    19 0
    از ترامپ نمیخوام تعریف کنم ولی تو اوج کرونا تو آمریکا مشغول بازدید از ایالت ها هستش رئیس جمهور ایران رو هم ۹ ماهه کسی ندیده.
    • امیر IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      16 0
      آخه ترامپ دور اولشه پس برای انتخابات بعدی انگیزه داره... ولی روحانی دور دومشه و این آخرها دیگه انگیزه ای برای حضور نداره!خخخ ضمنا این وزیر آخر کاری انتخاب کردن هم واسش شده مثل دانش آموز بسیار مردودی ای که ناچاره تابستان شهریور بره امتحان بده فقط همین یکی نمره بگیره شکل مدرسه رو دیگه نمیتونه ببینه(البته زمانی که مدارس ثلث بندی بود قیاس کردم الانو نمیدونم چجوریه)
  • BE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    19 3
    خیالتون راحت تو مجلسی که قالیباف رئیس باشه روحانی پاشو اونجا نمیذاره ( ستاد ملی کرونا بهانه هست )
  • صادق IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    8 1
    مسئولان دارن خودشون رو فدا میکنند!!!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    12 0
    مگر بین سران قوا تبعیض آمیز رفتار می شود مگر مجلس آلوده است که روحانی حاضر نمی شود مگر جان رییس جمهور از جان مردم مهمتر است که مردم عادی در مجامع عمومی و محل کار و مترو و اتوبوس حاضر می شود در معرض آلودگی قرار می گیرند برای همین است که مردم حرف وی را باور ندارند
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    6 0
    این قسم رییس جمهور کفاره هم داره؟
  • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 0
    رئیس دولت از ما بهتران است مملکت باید از ایشان محافظت کند که خللی در امر مشکلات پیش نیاید همین طور که تاکنون پیش نیامده است
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    خود محوري شفاف !!!
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    درود بر آقای قالیباف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس