ماجرای واگذاری قدرت در آمریکا؛ ترامپ و مخالفانش چه می‌گویند؟ - کراپ‌شده

بازی رسانه‌ای افراطیون مدعی اصلاحات با خبرسازی نشریه کویتی، از هماهنگی در زمینه انتشار شایعه دروغ حکایت می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: اخیراً روزنامه کویتی الجریده که بارها اخبار صد درصد دروغ را منتشر کرده، مدعی شد ایران و دولت ترامپ در عمان در حال مذاکرات محرمانه هستند.

روزنامه کویتی مدعی شد در این مذاکرات، دولت آمریکا طرح پیشنهادی برای همکاری و پایان دادن به همه اختلافات دو کشور ارائه کرده است. اما در این مذاکرات از طرف ایران، دولت مشارکت ندارد.

الجریده همچنین مدعی شده «در چارچوب این مذاکرات، دونالد ترامپ برای سفر به تهران، امضای توافقنامه میان دو کشور با رهبر عالی ایران و تضمین برداشتن تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده است. با این حال سازمان اطلاعاتی آمریکا به ترامپ توصیه کرده است «منتظر دولت اصولگرا در ایران باشد تا این دولت، تعهدات را اجرا کند» همچنین به ترامپ توصیه شده بر دولت روحانی، تکیه نکند.»

این خبر جعلی که با هماهنگی قبلی توسط  برخی رسانه‌های اجاره‌ای سازمان سیا در کشورهای عربی بازنشر شد، از یک طرف می‌خواست از اثر خیانت برخی کشورهای عربی در عملی کردن سازش با رژیم صهیونیستی که در کاخ سفید انجام شد، بکاهد و از طرف دیگر برای محافل وابسته به آمریکا در داخل ایران، دستمایه عملیات روانی جدید فراهم کند؛ چنان که بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های وابسته به شبکه عنکبوت بلافاصله خبر جعلی الجریده را پوشش دادند و حتی روزنامه‌هایی مانند اعتماد نیز به قلم افراد بدسابقه‌ای مثل عباس عبدی (متهم پرونده نظرسنجی‌سازی به نفع آمریکا) به آن استناد کردند.

هدف از این پرونده مشترک، تطهیر خط مذاکره با آمریکا و القای این بود که نظام پشت پرده در حال ارتکاب مذاکره‌ای است که علناً -و به استناد تجارب موجود- آن را خیانت می‌داند.

نوع تنظیم خبر جعلی الجریده نیز به نحوی است که بتواند موضوع مذاکره را از واقعیت عبرت‌آموز و دافعه‌برانگیز آن خارج کرده و به موضوعی مورد مسابقه در میان محافل داخلی جا بزند.

اما آنچه دروغ بودن این شایعه را روشن می‌کند، التماس توأم با تهدید ترامپ از ایران برای انجام مذاکره قبل از انتخابات است که تقریباً روزانه و بعضاً هر روز انجام می‌شود. او که قافیه را در انتخابات باخته و تقریباً در بسیاری از حوزه‌های سیاست خارجی با ناکامی مواجه شده- از جمله در مقابل ایران- نیاز راهبردی به واداشتن ایران به مذاکره و استفاده تبلیغاتی از آن دارد. بنابراین اگر واقعاً حتی شبه‌مذاکره‌ای اتفاق می‌افتاد؛ بی‌تردید مقامات دولت ترامپ همین موضوع را در بوق و کرنا می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 11
    این دلقک له له میزند یا غلط میکند در هر صورت بدلیل بی کفایتی مطلق چهل ساله، آفتابه به اقتصاد کشور کزفته است. آن موسسی بی شعور کارخانه پرچم سازی آمریکا برای لگد زدن، پاره کردن و آتش زدن باید پاسخگو باشند. این اوباش باید بگویند چهل سال برای رهای از وابستگی کاری غیر از شعارهای تو خالی کرده اند؟
    • سید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      6 3
      آسمان ریسمان به هم بافته ای! بهتر بود که حرف آخرت را می زدی! اما بدان اصلاح طلبان تهوع آور به مذاکره با آمریکا به مثابه تنها راه برای پیش گیری از انسداد و خفگی سیاسی خود می نگرند و عمیقاً معتقدند اگر نتوانند به این هدفشان برسند مرگ خود را رقم خواهند زد!
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      4 1
      سرطان افسادات....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس