کد خبر 1124016
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
ساف - کراپ‌شده

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در واکنش به اظهارات اخیر دبیر کل اتحادیه خواستار استعفای فوری او شد.

به گزارش مشرق، «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) به اظهارات اخیر «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در ارتباط با توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

اخیرا دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی را ستوده بود و در عین حال، مدعی شده بود که این توافقنامه باعث توقف طرح الحاق اراضی فلسطین شده که این یک اتفاق مهم است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، عریقات در واکنش به این ادعا گفت که ابوالغیط آشکارا نگرش «دونالد ترامپ» ‌ رئیس جمهور آمریکا در قبال توافق‌ بحرین و امارات با تل‌آویو را تأیید کرده است و این بدان معناست که او با قرار گرفتن قدس شرقی اشغالی، مسجد الاقصی و کلیسای «رستاخیز» تحت حاکمیت تل‌آویو موافق است.

وی افزود: «این به معنای چراغ سبز نشان دادن به آن دسته کشورهای عربی است که به دنبال سازش مجانی با اسرائیل و [ایجاد] ‌ ائتلاف امنیتی، نظامی با آن هستند یا به عبارتی دقیق‌تر، ابوالغیط خود بخشی از نقض میثاق، تصمیمات و طرح صلح عربی شده است».

طبق این گزارش، عریقات با بیان اینکه احمد ابوالغیط اعتبار خود را از دست داده و دیگر نمی‌تواند دبیرکل اتحادیه عرب باشد، ‌ بر لزوم استعفای فوری او تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس