«سوخو- 27» روسیه 2 هواپیمای جاسوسی آمریکا و آلمان را رهگیری کرد - کراپ‌شده

یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه موفق به شناسایی و رهگیری دو هواپیمای تجسسی آمریکا و آلمان بر فراز دریای بالتیک شد.

به گزارش مشرق، مرکز کنترل دفاع ملی وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب از رهگیری ۲ فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا و آلمان بر فراز دریای بالتیک از سوی یک جنگنده «سوخو-۲۷» خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ۲۸ سپتامبر (دوشنبه هفتم مهر) رادارهای مرکز هوافضای روسیه دو هدف هوایی که با پرواز بر فراز دریای بالتیک قصد نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه ر داشتند، شناسایی کرد.

 وزارت دفاع روسیه افزود که متعاقب این ماجرا، یک سوخو-۲۷ متعلق به ناوگان بالتیک روسیه با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری این اهداف هوایی شد. روسیه نوع این هواپیماهای مهاجم را «پوسیدون» متعلق به نیروی دریایی آمریکا و «پی-۳ اوریون» نیروی دریایی آلمان اعلام کرد و افزود جنکنده سوخو-۲۷ با رعایت قوانین بین‌المللی هوانوردی این دو هواپیما را تا دور شدن از حریم هوایی روسیه همراهی کرد.

نشریه روسی «کراسنا زوزدا» چند روز قبل نوشت که نیروی هوایی روسیه در هفته گذشته ۴۳ فروند هواپیمای خارجی که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور را داشند، شناسایی کرد.

منابع خبری چندی قبل از تقابل یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷ فلانکر» روسیه با جنگنده‌های «اف-۱۸ هورنت» کانادا نزدیک حریم هوایی رومانی خبر دادند.

 ارتش کانادا روز جمعه اعلام کرد جنگنده‌های اف-۱۸ ارتش این کشور موفق شدند یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ روسیه که در حال پرواز بر فراز دریای سیاه و نزدیک حریم هوایی رومانی بود را شناسایی و رهگیری کنند.

طبق این گزارش در عملیات رهگیری جنگنده روس، مرکز عملیات هوایی ناتو در اسپانیا و همچنین نیروی هوایی رومانی نیز مشارکت داشتند.

ارتش کانادا مدعی شده که جنگنده‌های این کشور تا خروج کامل سوخو-۲۷ روسیه از حریم هوایی رومانی به دقت پرواز آن را زیر نظر داشتند. کانادا تاکید کرد که پرواز جنگنده روسیه در حریم هوایی بین‌المللی و بدون نقض هیچگونه قوانین هوانوردی رخ داد. نیروی هوایی کانادا در قالب کمک به ناتو هواپیماهی خود را در رومانی مستقر کرده تا هرگونه حمله محتمل به مرکز و شرق اروپا را دفع کند.

طی روزها و هفته‌های گذشته هواپیماهای ناتو بارها از سوی جنگنده‌های روسیه رهگیری شدند و وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پرواز هرگونه هواپیمای نظامی نزدیک مرزهای خود را اقدام تنش‌زا میداند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 1
    تحرکات چند سال اخیر در قبال ایران و روسیه بسیار حائز اهمیت است. در طرف دیگر این سئوال مطرح است که آیا ساکنین کاخ سفید چه دموکرات و چه جمهوریخواه در تضعیف و تجزیه روسیه در تضاد هستند یا صرفا متفاوت در پیشبرد هدف یکسان هستند!؟ این سئوال جوابش برای ما روشن است اما عملکرد روسیه در متحد ماندن در کنار متحدینش نشان داده هنوز درک عمیقی پیدا نکرده! این مسئله ای است که در مورد چین از بعد دیگر و مشابه صدق می کند. بنابراین هدف دشمن روسیه, ایران و چین ثابت بوده چراکه هر دوحزب حاکم کاخ سفید ملعبه صهیونیسم و طمع بی پایان در بلعیدن همه چیز هستند.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      0 0
      کاملأ موافقم و همونطور که گفتید عجیبه که با این حجم از حمله و تحریم به چین و روسیه توسط کشورهای غربی، هنوز اینها نه عکس العمل درستی نشون میدن و نه حاضرن اتحاد درست حسابی با کشورهایی که با غرب مشکل دارن مثل ایران، ونزوئلا، کوبا و غیره بصورت قوی و علنی داشته باشن!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس