واعظ آشتیانی: مدیریت استقلال باید از فرهاد مجیدی دلجویی کند/ چطور می‌خواهند دستمزد استراماچونی را بدهند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات مدیریتی باید مدیر ارشدی که این افراد را در سمت مدیرعاملی منصوب می کنند مؤاخذه کرد.

سرویس ورزش مشرق – پیرو حذف استقلال و درگیری سید حسین حسینی و تعدادی دیگر از اعضای تیم با گروهی از اعضای کادر پزشکی و مدیران باشگاه با یکی از مدیران اسبق استقلال درباره چرایی بروز این همه هرج و مرج در این مجموعه، پنجره بسته استقلال و مسایلی از این دست که تیم هنوز سرمربی هم ندارد حرف زدیم.

امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت و گو با مشرق، درباره هرج و مرج این روزهای باشگاه استقلال و دلایل بروز این مباحث حرف زد.

* آقای آشتیانی! دلیل درگیری های رخ داده در فرودگاه دوحه قطر و این همه هرج و مرج، بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه و مسایلی از این دست چیست؟

- نقش مدیریت در سازمان های مختلف به ویژه ورزش نسبت به دو دهه گذشته تفاوت پیدا کرده و حالا بسیار پررنگ تر است. در دنیا و باشگاه های حرفه ای که فوتبال نقش عمده ای در بحث اقتصادی دارد مدیران باید بسیار هوشمندانه حرکت کنند و کوچکترین اشتباهی ممکن است به نابودی یا ورشکستگی یک مجموعه بیانجامد. این نشان می دهد پست مدیریت در حوزه ورزش بسیار حساس است.

* پس اتفاقات امروز استقلال را به این مسأله مرتبط می بینید؟

- اگر امروز می بینید که درون و بیرون استقلال ماجراهایی منجر به بروز حواشی شده است نشان می دهد که مدیریت دچار چالشی شده که هنر عبور از آن را ندارد. هنر عبور از بحران را ندارد و به همین دلیل خودش و باشگاهش را به دردسری اینچنینی دچار کرده است.

* بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

- گاهی برخی اتفاقاتی در بیرون از مجموعه رخ می دهند که مدیر می تواند از پس شان بربیاید. مشکلاتی که خودشان نقشی در آن ندارند ولی مشکلاتی که که درون مجموعه با دحالت خودشان ایجاد می شود دست و پای شان را می بندد و گرفتاری های زیاد موجب دردسر زیاد و برهم ریختگی اوضاع می شود. خروج از این وضعیت کار دشواری است که ممکن است آسیب هایی به کل مجموعه بزند.

* راه خروج از این وضعیت چیست؟

- مدیریت باید وضعیت را تلطیف کند و به سمت آرامش برود. تیم فاقد سرمربی است و الان باید همه فکر و ذکر کادر مدیریتی انتخاب سرمربی باشد در حالی که می بینیم بدون سرمربی بازیکن خریداری می شود. در نتیجه نباید از او توقع داشت تیم را قهرمان کند یا حتی سهمیه بگیرد چون در نهایت می گوید من تیمم را نبستم.

* چرا در تیم اینقدر هرج و مرج دیده می شود؟

- اینها متأثر است از بی توجهی مدیران به موضوع تمدید قرارداد بازیکنان در روزهای شروع نیم فصل دوم است. وقتی موعد زمانی لازم را از دست می دهند مجبورند در پایان فصل به ساز بازیکن برقصند و به جای یکی دو میلیارد 10، 15 میلیارد تومان پول بازیکن بدهند.

* در این شرایط آینده تیم و باشگاه را چطور ارزیابی می کنید؟

- فضای امروز باشگاه به شدت غبار آلوده است که بخش قابل توجهی از آن به مدیریت باشگاه برمی گردد. حرکت در راه اقدامات پوپولیستی و اجرای "شو" در حالی که هیچ یک از آنها را بلد نبود  اشتباهاتی بود که منجر به وضعیت اینچنینی شد و حالا هم بلد نیستند آن را جمع و جور کنند.

* سهم مسعود سلطانی فر در این زمینه چیست؟
- انتخاب افراد بسیار می تواند اثرگذار باشد. آنهایی که قابلیت های خوب و تجربیات دارند جزو انتخاب‎های اولیه آنها نیستند بلکه آنهایی را انتخاب می کنند که اولویت شان "شو" کردن و رفتارهای پوپولیستی است. کسانی که بیایند و ریخت و پاشی کنند و بدهی های کلان روی دست باشگاه بگذارند و بروند.

* چه زمانی باید این مسیر را پایان داد؟

- یکبار برای همیشه باید مدیران ارشدی که افراد ضعیف را بر مسند چنین باشگاه هایی می نشانند را مؤاخذه کنند آن وقت است که مدیریت به سمت شایسته سالاری حرکت می کند. این فقط در ورزش نیست و در همه زمینه ها باید این اقدام انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 0
    میلیارد میلیارد پول این مردم پای یک سری بیت المال خور، که نه هنر فوتبال بازی کردن رو درست بلدند و نه (خیلیهاشون) از اندک شعوری برخوردارند، ریخته میشه /// بخدا قسم ظلمه
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 2
    قیافه داد میزنه که داستان چیه
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    6 4
    کل تیم اراذل استقلال باید جمع بشه که مایه بی آبرویی در فرودگاههای داخلی و خارجی هست
  • حسین IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 3
    مسعودسلطانی فر وزیره ورزش ازعمد داره به استقلال ضربه میزنه
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      3 2
      خخخخخ. بی عرضه ها
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    9 2
    بدترین خیانت رو به استقلال ما هوادارای استقلال کردیم. با توهم وزیر پرسپولیسی چشممون رو به همه ضعف های خودمون بستیم. باور نکردیم شفر یک رویا فروش هست. استرا فقط یه هفته با دو بازی بیشتر صدر بود و مجیدی سلطان قهر و آشتی. بازیکن های مغرور و بازیکن سالاری به همراه نداشتن یه کریم باقری و افشین پیروانی که بیان این حاشیه ها رو جمع کنن. به جای اینکه از مطلق بیایم یه حمید مطهری بسازیم که مغز متفکر تیم باشه نابودش کردیم که دیگه مثل علیمنصور هیچ وقت نتونیم مربی اش کنیم. چند تا ادمین کودک سال کانال های هواداری شدن تعیین کننده خط مشی. و بدتر از اون یه تعداد از پیشکسوت هامون با خوشمزگی و جمع زدن گل تو ضربات پنالتی و گفتن از 4 و 6 خودشون رو در حد اونها پایین آوردن. جای شخصیت بزرگی به اسم پورحیدری رو یه عده ای گرفتن که فقط عرق شرم به پیشانی ما نشوندن. الان به جای اینکه این شکست ها رو فراموش کنیم و استقلال 1400 رو بسازیم و در حالی که اسکلت اصلی تیم حفظ شده پای استقلال باشیم باید بساط قلیون بازی و قداره کشی اسطوره های تعصب و غیرت و جمع کنیم. آخر بازی با السد که شجاع غش کرد قبطه خوردم به این همه جنگندگی. پرسپولیسی ها دو تایی میرن برای یه توپ، بازیکن ما هم سه تایی میرن یقه هوادار و تو فرودگاه می گیرن! روزی این تیم دوباره استقلال واقعی می شه که به جای پوپولیست ها و لمپن ها آدم حسابی ها و دلسوزها بیان...
    • رضا IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      8 1
      دم تو هوادار واقعی استقلال گرم که تعصب غیر واقعی رو گذاشتی کنار و واقعیت رو گفتی ایا واقعا استقلال جای امثال چشمی و دانشگره خود طرفدارای استقلال برن ببین دانشگر چی به اون هوادار که مهمترین سرمایه استقلاله گفته بعد بگن وزیر فلان وزیر فلان وزیر گفته بازیکن تا ۴ صبح قلیان بکشه
    • روانشناس IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 7
      داداش کاملا مشخصه که لنگی هستی خودتو استقلالی جا نزن یه لنگی میتونه فقط عقده ۶ داشته باشه برو در مورد تیم خودت نظر بده
  • مرز IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 1
    این اقاکه استقلال راارازل منامه یادش رفته هميشه صندلیای ورزشگاه رامیکندندهمیشه ابرو میبردندحالابه کمک یه ادم سیاسی.بالااومدندواقعامایه تاسفه. این اقای فرورزش رانابودخواهدکرد. تیم ملی هم خذف خواهدشد. تاکی بایدادمای بیلیاقت به ایران ضربه بزنن
  • اهورا IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 5
    اقای واعظ اشتیانی تورو خدا شما ساکت.! مگر قرار نکذاشتی که دیگر راجع به استقلال حرفی نزنی واقعا خود شما چه گلی سر استقلال زدی صمد مرفاوی انسان باشخصیت و محترمی است ولی ایا در حدو اندازه استقلال بود؟ بازیکنان دوریالی که خرید کردی را فراموش نکن اگه این مدیریت است پس وای به حال هواداران عاشق استقلال شما دلتنگ میز و اتاق مدیریت استقلال هستین نه عاشق استقلال لطفا سکوت بفرمایید اقای پرسپولیسی خجالت بکش استقلال افتخار فوتبال ایرانه حالا را نبین که فوتبالمون افتاده دست سیاسیون قرمز اگه عمو مسعودتون نبود میگفتم تیمتون جه خبره
    • عشق فقط پرسپولیس IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      3 1
      تا دیروز بابا مسعود بود الان شد عمو؟ یقینا خودتونم فهمیدین بابای شما کیسه کشاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس