کد خبر 1123702
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
استقلال در مسیر توفان

با این وضعیت اسفناک یک توفان سهمگین برای استقلالی‌ها در راه است.

به گزارش مشرق، وضعیت فعلی باشگاه استقلال را می‌توان قمردرعقرب توصیف کرد. شرایط آبی‌پوشان بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان به اندازه‌ای متزلزل و خراب است که حداقل در آینده‌ای نزدیک امیدی به بهبود و احیای وضعیت موجود نیست؛ از بدهی‌های کلان ارزی و ریالی به طلبکاران خارجی و داخلی تا بسته بودن پنجره‌ها و اجازه نداشتن برای ثبت قرارداد جدید و هزارویک مشکل دیگر. با این وضعیت شاید عجیب نباشد که هواداران این تیم امیدی به فصل جدید هم نداشته باشند و طلسم قهرمان‌نشدن آنها در سطح اول فوتبال ایران یک‌سال دیگر هم تداوم پیدا کرده و به 10سال بی‌قهرمانی برسد، رکوردی که رقیب دیرینه آنها تقریبا به مرز آن رسیده بود.

استقلالی‌ها فصل گذشته را با دو سرمربی و کسب دو عنوان نایب‌قهرمانی به پایان رساندند اما درنهایت با یک سرمربی موقت و با شرایطی نامطلوب قدم به رقابت‌های آسیایی گذاشتند و طبق آنچه پیش‌بینی می‌شد در غیاب یکی از حریفان که از دور رقابت‌ها انصراف داده بود تقریبا در شرایط راحت‌تری نسبت به سایر نمایندگان ایران به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیدند اما در این مرحله درنهایت زورشان به پاختاکور ازبکستان نرسید و با شکست از این تیم از دور رقابت‌ها کنار رفتند. این درحالی است که از همان شنبه‌شب بسیاری از رسانه‌های رسمی و غیررسمی در فضای مجازی دست به نظرسنجی زده و گزینه‌های متعددی را درخصوص این ناکامی عنوان کردند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نقش مدیران، مسائل فنی و بازیکنان و بسته بودن پنجره و عدم‌تقویت استقلال و سایر مسائل اشاره کرد. اینکه واقعا کدام یک از این عوامل بیشترین نقش را در ناکامی استقلال ایفا کرد، پاسخش را به عهده هواداران و مخاطبان می‌گذاریم اما از آنجایی که دوستداران این تیم دل در گروی آینده دارند باید این‌طور عنوان کرد که طبق شواهدی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم، خیلی هم روزهای روشنی پیش‌روی استقلالی‌ها نیست و چه‌بسا شرایط از اینی هم که هست برای این تیم بد و بدتر شود.

 همچنان پشت‌پنجره‌های بسته

تیم‌های مختلف در پایان هرفصل و در زمان باقی‌مانده تا فصل جدید دست به تقویت خود زده و سعی می‌کنند با برطرف کردن نقاط‌ضعف و تقویت نقاط‌قوت برای فصل بعدی با قدرت هرچه بیشتر به مصاف حریفان بروند. استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست و این تیم هم قصد داشت تا از توفیق اجباری تعویق لیگ قهرمانان آسیا استفاده لازم را کرده و تیم را با قدرت بیشتری راهی دوحه کند اما درنهایت به خاطر عدم‌تسویه‌حساب با وینفرد شفر این اتفاق رخ نداد و به خاطر بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها نتوانستند بازیکنان جدید خود را به لیست اضافه کنند. اکنون درحالی که گفته می‌شود رقابت‌های فصل جدید اوایل آبان آغاز می‌شود هنوز پنجره‌های استقلال بسته مانده و خریدهای جدید این تیم اجازه ثبت قرارداد با این باشگاه را ندارند و در این خصوص معلوم نیست چه آینده‌ای سرانجام در انتظار استقلالی‌هاست.

 بدهی شفر و حکم استرا

مصیبت‌های استقلال یکی، دو تا نیست و همان‌طور که بخشی از آنها را در بالا شمردیم به جز مسائل فنی مشکلات عدیده مالی و وجود طلبکاران داخلی و خارجی همچنان این تیم را تهدید می‌کنند. ابتدا آبی‌ها باید تکلیف مطالبات شفر را مشخص و با این سرمربی آلمانی تسویه‌حساب کنند اما این درحالی است که بعد از منتفی شدن بازگشت استراماچونی به استقلال حالا این باشگاه باید در انتظار حکم سنگین این سرمربی ایتالیایی از فیفا هم باشد تا در این اوضاع بی‌پولی مصیبت‌های باشگاه بیشتر شود؛ مصیبتی که به‌خاطر رقم بالای حکم احتمالی می‌تواند یک‌تنه کمر استقلال را بشکند!

 تمدیدهایی با دست بالا

خبر خوش برای هواداران استقلال قبل از آغاز دوباره لیگ قهرمانان آسیا حفظ ترکیب و ثبات فنی این تیم درحالی بود که تا قبل از اعزام استقلالی‌ها به قطر هنوز تکلیف نیمی از تمدیدی‌ها روشن نبود اما درنهایت همه بازیکنان این تیم ازجمله علی کریمی برای همراهی آبی‌پوشان راهی قطر شدند. با این حال طبق شنیده‌ها به جز پذیرش رقم بازیکنان تمدیدی از سوی باشگاه که به خاطر بسته بودن پنجره‌ها و خالی بودن دست سرمربی و کادر فنی چاره‌ای جز آن باقی نمانده بود، شنیده می‌شود در قراردادهای جدید بندهای عجیب و غریبی گنجانده شده که در تمامی آنها دست بالای بازیکن کاملا مشهود است. در موارد متعدد ازجمله پیشنهادهای خارجی، حق یک‌طرفه فسخ به بازیکن داده شده که این موضوع می‌تواند در آینده برای استقلال دردسرساز شود. در این مورد فقط می‌توان به شایعه مذاکره روزبه‌چشمی با باشگاه قطری اشاره کرد که با وجود تکذیب از سوی باشگاه، در پس آن خیلی از موارد نهفته و آشکار است.

بیشتر بخوانید:

پیشرفت، حاشیه و دومین فصلِ بدون جام استقلال

 سرمربی جدید و شاید مدیران جدید

درحالی که تا کمتر از یک ماه دیگر فصل جدید لیگ برتر آغاز می‌شود و بسیاری از تیم‌ها حتی تمرینات خود را آغاز کرده‌اند اما استقلالی‌ها به خاطر برنامه فشرده خود تازه به دوران تعطیلات رسیده و هنوز برنامه‌های فنی این تیم برای آینده مشخص نیست. نکته عجیب‌تر از نامشخص بودن برنامه‌ها آنجایی هست که هنوز تکلیف سرمربی و کادر فنی این تیم معلوم نشده و بعد از اینکه توفیقی در مذاکرات با استراماچونی و سپس الکس نوری حاصل نشد و البته با ناکامی نامجومطلق روی نیمکت استقلال در لیگ قهرمانان به نظر می‌رسد کار این باشگاه برای پیداکردن گزینه جایگزینی فرهاد مجیدی بسیار سخت و دشوار شده و همین موضوع ابهامات زیادی را ایجاد کرده است، هرچند برخی افراد نزدیک به باشگاه از بازگشت دوباره مجیدی خبر می‌دهند و این درحالی است که اگر به هر ترتیب این اتفاق بیفتد مطمئنا آن زمان مدیران فعلی استقلال روی کار نخواهند بود، اگرچه درخصوص تغییرات در این سطح نیز زمزمه‌ها آغاز شده و چه‌بسا قبل از تعیین‌تکلیف درخصوص کادر فنی، سعادتمند و اطرافیانش رفتنی شوند.

 خبر بد برای هواداران

همان‌طور که گفتیم حفظ شاکله استقلال مهم‌ترین فاکتور دلگرم‌کننده دوستداران این تیم برای موفقیت در فصل جدید به شمار می‌رود اما این درحالی است که برخی مشکلات عدیده مالی امان مدیران این باشگاه را بریده و به نظر می‌رسد آنها به‌منظور درآمدزایی برای تسویه‌حساب با طلبکاران راهی جز فروش یکی، دو ستاره فصل گذشته خود نداشته باشند.

بر همین اساس شنیده می‌شود مذاکرات جدی برای فروش مهدی قائدی ستاره بی‌چون و چرای این روزهای استقلال به یک تیم از کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس آغاز شده و به جز این مهاجم ریزنقش ممکن است یکی، دو بازیکن که به‌تازگی قرارداد خود را تمدید کردند هم در راستای منافع مالی باشگاه از استقلال توسط باشگاه به گزینه‌های خارجی فروخته شوند.

 حذف از لیگ قهرمانان آسیا؟

همان‌طور که دیروز نوشتیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه استقلال برای تسویه‌حساب با طلبکاران داخلی و خارجی این تیم اولتیماتوم داده است که براساس آن آبی‌ها باید این اقدام مهم را در اولویت کارهای خود قرار دهند که در غیر این صورت مجوز حرفه‌ای این تیم باطل شده و آبی‌پوشان رنگ فصل جدید لیگ قهرمانان را به خود نخواهند دید.

در همین راستا شنیده می‌شود به جز ۵ مهرماه که به‌عنوان آخرین روز برای این اقدام مشخص شده بود، در نامه جدیدتر کنفدراسیون آسیا چند روز دیگر هم به استقلالی‌ها فرصت داده شده و آنها درصدد هستند تا در گام اول مطالبات شفر را پرداخت کنند و سپس به سایر طلبکاران برسند. در غیراین صورت مطمئنا عواقب سنگینی ازجمله حذف از لیگ قهرمانان آسیا انتظار آبی‌پوشان را خواهد کشید.

 توفان در راه

با این وضعیت اسفناکی که به موارد مختلفش اشاره کردیم یک توفان سهمگین برای استقلالی‌ها در راه است که اگر فکر عاجلی درخصوص شرایط این تیم نشود و با وجود همه این مصیبت‌ها و مشکلاتی که این باشگاه پیش‌رو دارد، به نظر می‌رسد حداقل این تیم در فصل آینده هم به کامیابی نرسیده و هر عنوانی به جز قهرمانی سرنوشت آبی‌ها در پایان فصل بیستم را انتظار می‌کشد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    7 11
    طوفان تان را دوست می دارم ای تیم درپیت......
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      8 2
      حال بابا مسعودت خوبه؟
    • M IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      3 2
      ببند
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      0 0
      لنگی تی تاپ خورده!
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    14 10
    اين چيز تازه اي نيست.الان ساليان ساله از زمان پايان فصل تا شروع فصل جديد وضعيت استقلال به همين صورته.الان پرسپوليس با خريدهاي جديدش تو آسيا مي درخشه ولي استقلال ... #بابا مسعود
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 9
      اون قدر كه كيسه ها ميگن بابا مسعود كه بچه هاش نگفتن
  • lمحمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    7 1
    مگه وزیر برا پرسپولیس گل میزنه !! نه وزیر قبل از آغاز لیگ گل هاش را برای پرسپولیس زده !! این وضعیت جنگی را کی برا استقلال هر ساله وضع میکنه !!!!!!
  • احمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    4 2
    اینکه معلوم این سایت خبریم پرسپولیسیه .افتابه پرسته معلومه عزیز چند برارم زنگ زدم اخطار دادم .هی سعی نکن هوادرو بی غیرتش کنی ما تا ابد آبی هستیم و بس میدونمم این مطلبو نمیذاری تو سایتت
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 2
    تیمی که هر سال با هیجان هواداراش و اتوبوسی بازیکن می گیره بایدم دچار مثلا طوفان شه. محمدی مهر، سهرابیان، تیموری، محسن کریمی، روح اله باقری، علی دشتی، مرتضی تبریزی فقط نصف بازیکنایی هستن که توی تیم قبلیشون جز ترکیب اصلی بودن و برای استقلال خ کم بازی کردن و جدا شدن. الانم که بازیکن می گیرن باز از رو دست تیمای دیگه می گیرن. تیمی که چهار تا دفاع وسط خوب داره(چشمی، یزدانی، دانشگر، غلامی) و چندتا متوسط(طاهرخانی و کارگر) و بازیکنایی که میتونن توی این پست بازی کنن(فرشید باقری) چرا باید باز مرادمند مدعی ترکیب اصلی رو بخره؟! اون زمان که با پندار تایم ذوق زده می شدن باید فکر این روزا رو می کردن.
  • علـی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    مهم‌ترین دلیل ناکامی استقلال مدیریت این تیم هست ولاغیــــر! این مدیران رو کی منصوب میکنه...؟؟؟!!!
    • محمد IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      1 1
      خب مشکل استقلال اینه که بابا مسعود نداره خلاص
  • حمید IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 1
    خشم خدا بر باعث و بانیانش که همه میدونن کیا هستن در وزارتخونه کذایی
    • سرخ برنگ قرمز IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      1 3
      وقتی اختلاف بین تیم اول و تیم دوم ۱۴ امتیاز است، بقول داریوش آخرین سنگ (سکوته)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس